PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W REFERACIE OBSŁUGI FINANSOWO-KSIĘGOWEJ INWESTYCJI
WYDZIAŁU FINANSOWEGO W URZĘDZIE MIASTA KRAKOWA
PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4, 31-004 KRAKÓW
(NR REF. 1-FK-2024) – 1 ETAT
Od kandydatów/kandydatek przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
1. spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych,
2. obywatelstwo polskie,
3. wykształcenie: wyższe (preferowany kierunek: finanse, rachunkowość),
4. doświadczenie: minimum 6-m-cy pracy w służbach finansowo-księgowych.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny) :
1. Znajomość przepisów w zakresie rachunkowości oraz zasad dotyczących prowadzenia ewidencji księgowej, klasyfikacji budżetowej:
- ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 120 z późn.zm.),
- rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 342 z późn.zm.),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) – (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1864),
- rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 513 z późn.zm.).
2.Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych oraz o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych:
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1270 z późn.zm.),
- ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 104).
3.Znajomość przepisów z zakresu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i przepisów z zakresu pracowniczych planów kapitałowych:
- ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 226 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1230 z późn.zm.),
- ustawa z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 46, z późn. zm.).
4.Praktyczne umiejętności i znajomość:
- Zasad sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych oraz w zakresie operacji finansowych:
a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 193),
b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) – (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1864),
c) rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 652).
- Księgowania operacji gospodarczych, sporządzania dokumentów księgowych.
- Obliczania i odprowadzania składek ZUS oraz zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
- Wyliczania składek na PPK w zależności od wieku przystępującego do programu.
5. Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów dot. księgowania operacji gospodarczych w jednostkach budżetowych.
6. Umiejętność sporządzania i interpretacji sprawozdań budżetowych, finansowych i sprawozdań w zakresie operacji finansowych oraz sprawozdania SG-01 do Głównego Urzędu Statystycznego.
7. Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów z zakresu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i przepisów z zakresu pracowniczych planów kapitałowych.
8. Dyplom stwierdzający ukończenie studiów w zakresie preferowanych specjalności i kierunku.
9. Orzeczenie o posiadanym stopniu niepełnosprawności lub decyzja przyznająca rentę.
3. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
1. Sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym zgodności rachunków, faktur oraz innych dowodów księgowych w zakresie obowiązującego planu finansowego w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej otrzymanych i sprawdzonych pod względem merytorycznym oraz zatwierdzonych do wypłaty dokumentów finansowo-księgowych.
2. Prowadzenie ewidencji syntetycznej wartości i umorzenia majątku Urzędu Miasta Krakowa, Gminy Miejskiej Kraków, Miasta Krakowa – miasta naprawach powiatu i Skarbu Państwa, obejmującej środki trwałe, pozostałe środki trwałe, mienie zlikwidowanych jednostek, dóbr kultury, wartości niematerialne i prawne, finansowy majątek trwały.
3. Przygotowywanie dokumentacji finansowo-księgowej do zapłaty, regulowanie zobowiązań za pomocą systemu bankowości elektronicznej, dokonywanie rozliczeń publicznoprawnych oraz z tytułu ubezpieczeń społecznych.
4. Prowadzenie ewidencji księgowej planu finansowego, zaangażowania wydatków budżetowych roku bieżącego oraz zaangażowania wydatków budżetowych przyszłych lat wg klasyfikacji budżetowej, zadaniowej i komórek organizacyjnych Urzędu, w zakresie rozliczanych projektów.
5. Sprawdzanie pod względem rachunkowym i formalnym wniosków zmniejszających plan finansowy dla zadań inwestycyjnych składanych przez komórki organizacyjne UMK, w zakresie rozliczanych projektów.
6. Prowadzenie ewidencji księgowej w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej w systemie FKJB.
7. Obsługa pracowniczych planów kapitałowych w zakresie realizacji umów cywilnoprawnych zawieranych w UMK.
8. Terminowe i rzetelne, zgodne z zapisami w księgach rachunkowych, sporządzanie sprawozdań budżetowych z wykonania planu wydatków, sprawozdań budżetowych z wykonania planu dochodów w ramach rozliczanych projektów oraz ich ewidencjonowanie, a także sporządzanie sprawozdań kwartalnych w zakresie operacji finansowych, sprawozdań rocznych określonych przepisami prawa.
9. Przygotowywanie załączników do sprawozdania finansowego (w tym: rachunku zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki) zgodnie z ewidencją księgową oraz dokonywanie rocznych przeksięgowań do bilansu oraz sporządzanie bilansów zamknięcia i bilansów otwarcia w podsystemie FKJB, w zakresie rozliczanych projektów.
10. Bieżąca współpraca z komórkami organizacyjnymi UMK realizującymi projekty i partnerami Gminy Miejskiej Kraków w realizacji projektów, w tym w zakresie opracowywania wewnętrznych procedur obiegu dokumentów w ramach projektów oraz prowadzenie korespondencji projektowej.
11. Przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów rozliczanych projektów w związku z zamknięciem ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz regulacjami wewnętrznymi w tym zakresie (przeprowadzenie inwentaryzacji w drodze: pisemnego potwierdzenia sald kont rozrachunkowych, weryfikacja sald z dokumentacją źródłową, potwierdzenia sald rachunków bankowych).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
4.Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
1. pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników/pracowniczek podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik/pracowniczka zobowiązany/a jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
2. wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami),
3. stanowisko : Referent/Podinspektor/Inspektor
4. miejsce pracy: Wydział Finansowy
5. siedziba Wydziału: Kraków, Plac Wszystkich Świętych 3-4
6. przewidywany termin zatrudnienia: kwiecień 2024 r.
7. informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
8. wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4.800 do 5.500 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony,
9. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym.
5.Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
1. dyspozycyjność (tak/nie): nie
2. praca przy komputerze (tak/nie): tak
3. praca w terenie (tak/nie): nie
4. praca w soboty (tak/nie): nie
5. uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B (tak/nie): nie
6. inne: brak.
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej w terminie do 1 kwietnia 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 4 kwietnia 2024 r. o godz. 8.00 w sali konferencyjnej, ul. Bracka 10 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci/kandydatki będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.