Zgodnie z ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa została uruchomiona specjalna strona poświęcona obsłudze osób mających trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się. Poniżej przedstawiamy informacje w jaki sposób można umówić się na wizytę w Urzędzie Miasta Krakowa, prezentujemy też najważniejsze usługi, z jakich możecie Państwo skorzystać w danym wydziale (np. otrzymanie zasiłku, orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, karty parkingowej itp.). Zamieszczone zostały również linki do strony stanowisk informacyjno-podawczych Urzędu Miasta Krakowa, na których można złożyć wniosek. Natomiast po kliknięciu na nazwę wydziału otworzy się jego strona www, na której znajdziecie Państwo m.in. dane teleadresowe wydziału, nazwisko dyrektora i godziny obsługi mieszkańców.
Wybrani pracownicy urzędu nawiążą z Państwem kontakt i udzielą pomocy w rozeznaniu sprawy, z którą Państwo przyjdziecie. Z uwagi na ich znajomość języka migowego w stopniu podstawowym, prosimy Państwa o wyrozumiałość.
Można też zwrócić się pisemnie o pomoc do Portiera, który poprosi pracownika urzędu posługującego się językiem migowym.
Zapraszamy do zapoznania się z treścią publikowanych poniżej informacji.
a. pocztą elektroniczną na adres: migowy.wizyta@um.krakow.pl
b. w siedzibie Urzędu Miasta Krakowa,
c. listownie na adres: Urząd Miasta Krakowa, Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia, Referat ds. Problematyki Osób z Niepełnosprawnościami, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, pok. 13.
* Dot. obsługi osób uprawionych, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824)
W Urzędzie Miasta Krakowa wybrani pracownicy posługują się językiem migowym i mogą udzielić pomocy w podstawowym zakresie spraw:
Wybrane usługi | Imię i nazwisko | Kontakt | Dodatkowa pomoc |
świadczenia rodzinne, świadczenie wychowawcze, dodatki mieszkaniowe, Krakowska Karta Rodzinna 3+, Karta Dużej Rodziny, repatriacja, świadczenia dla żołnierzy
|
1. Paweł Stachowicz |
|
|
wydawanie dowodów osobistych, zameldowanie i wymeldowanie, Punkt Obsługi Przedsiębiorcy ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Jolanta Łabędź |
Wydział Spraw Administracyjnych |
Informacje kontaktowe |
urodzenie dziecka, małżeństwo, zgon , odpisy z aktów stanu cywilnego ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Krystyna Gurgul 2. Marta Kruszak |
Urząd Stanu Cywilnego |
Informacje kontaktowe |
pomoc mieszkaniowa ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Barbara Cepowska 2. Beata Walczy |
Wydział Mieszkalnictwa |
Informacje kontaktowe |
wydawanie skierowań do szkół i placówek specjalnych oraz do klas integracyjnych, zapisanie dziecka do przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej - dotyczy samorządowych placówek oświatowych ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Krzysztof Budzan 2. Mariola Jezuita |
Wydział Edukacji |
Informacje kontaktowe |
złożenie wniosku, wniesienie uwag w ramach wyłożenia projektu planu zagospodarowania przestrzennego/ projektu studium do publicznego wglądu, informacja o planie/studium ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Agata Gorczowska
|
Informacje kontaktowe |
|
informacja na temat Urzędu Miasta Krakowa, obsługa prawna klienta ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Elżbieta Arkusiewicz 4. Bogusława Lewińska |
|
|
wydawanie: decyzji pozwoleń na budowę, decyzji ustalenia warunków zabudowy, zaświadczeń ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Leszek Suchoń | Wydział Architektury i Urbanistyki |
Informacje kontaktowe |
podatki, opłaty (w tym skarbowa) ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Urszula Korzec 2. Anna Mzyk 3. Iwona Oramus |
Wydział Podatków i Opłat |
|
programy profilaktyczne, działalność szpitali miejskich (Szpital Miejski Specjalistyczny im.G.Narutowicza, Szpital Specjalistyczny im.S.Żeromskiego), rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzony przez Prezydenta Miasta Krakowa, udzielanie informacji na temat żłobków samorządowych ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Ryszard Osiński |
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia |
Informacje kontaktowe |
informacje o środowisku, zezwolenia na usuwanie drzew oraz krzewów ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Halina Bańkowska |
Wydział Kształtowania Środowiska |
Informacje kontaktowe |
gospodarowanie nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa ( Znajdź USŁUGĘ ) |
1. Wiesława Bielat 2. Michał Bachowski |
Wydział Skarbu Miasta |
Informacje kontaktowe |
|
1. Karolina Winnicka
|
Wydział Geodezji |
Informacje kontaktowe |
zgromadzenia publiczne nie powodujące utrudnień w ruchu drogowym, organizacja imprez masowych, zgromadzenia publiczne |
1. Krzysztof Jaracz |
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego |
Informacje kontaktowe |
1. Iwona Pawelska 2. Krystian Frączek 3. Marcin Mianowski |
Wydział Kontroli Wewnętrznej |
|
|
|
1. Magdalena Godzik-Adamska
|
Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców
|
|
Pomóż nam doskonalić Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa. Twoje odpowiedzi będą miały wpływ na kierunek rozwoju serwisu. Zapraszamy do wypełnienia krótkiej ANKIETY.