Miejski Rzecznik Konsumentów

 kontakt:  Jerzy Gramatyka  http://www.bip.krakow.pl/?dok id=44927

 sekretariat: 12 616 93 48

 

Porady przez internet i telefoniczne udzielane są wyłącznie konsumentom (z terenu powiatu krakowskiego), w sporze z przedsiębiorcą.

Konsumentów przyjmują pracownicy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Krakowie w siedzibie przy Al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, parter, box 49,  Biuro Prawne Miejskiego Rzecznika Konsumentów, bez konieczności wcześniejszego umawiania się:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od  7.40  do  15.30

Do Punktu Konsultacji Prawnych można zgłaszać się:

Miejski Rzecznik Konsumentów przyjmuje ponadto:

 

Konsumenci spoza terenu powiatu krakowskiego powinni skontaktować się z właściwym dla ich miejsca zamieszkania rzecznikiem konsumentów, szczegółowe dane dostępne na stronie  www.uokik.gov.pl lub skorzystać z poniższego numeru infolinii konsumenckiej oraz adresu na który można wysyłać zapytania drogą elektroniczną.

 

 

NOWY NUMER INFOLINII DLA KONSUMENTÓW

 

801 440 220 - Konsumenci mogą uzyskać bezpłatne porady prawne w dni powszednie w godz. 8.00- 18.00. Dzwoniący ponoszą koszt połączenia zgodny z taryfą swojego operatora. Prawnicy udzielają pomocy w prostych sprawach konsumenckich, gdy nie jest wymagana analiza dokumentów. Ponadto, informują o przepisach konsumenckich oraz o instytucjach świadczących specjalistyczne porady, np. w zakresie usług telekomunikacyjnych, energetycznych czy finansowych.

Za obsługę infolinii odpowiadają Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundacja Konsumentów. Projekt realizowany jest ze środków UOKIK.

 

Praktyczne informacje dla konsumentów i pielgrzymów “ECC-Net: Travel” – darmowa aplikacja


Jeżeli podczas wakacji np.: kupiliśmy wadliwy towar, mamy problemy z wynajmem samochodu, zakwaterowaniem w hotelu, nasz lot się opóźnia, to dzięki aplikacji „ECC-Net: Travel” możemy mieć szybki dostęp do porad i podpowiedzi, jak w danej sytuacji się zachować. I to w 25 językach.

 

Specjalnie w czasie okresu urlopowego Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) uruchomiło unikalną aplikację mobilną: „ECC-Net: Travel”. Aplikacja pomaga konsumentom radzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas ich wakacji za granicą. „ECC-Net: Travel App” zapewnia wiedzę prawną i wsparcie językowe (automatyczne tłumaczenie praw konsumenckich na 25 języków).

Aplikacja jest skoncentrowana wokół kilku podstawowych tematów: zakupy, wynajem samochodów, zakwaterowanie w hotelu, opieka medyczna, środki transportu (lotniczy, kolejowy autokarowy i morski). W sekcji „Dobrze wiedzieć” znajdują się inne przydatne informacje np. ważne numery telefonów i dane kontaktowe niezbędne w sytuacjach kryzysowych. Dlatego warto, aby „ECC-Net: Travel App” stała się nieodzownym towarzyszem naszych podróży.

 

Aplikacja jest bezpłatna i działa również w trybie offline, dzięki czemu unikniemy pułapki roamingu.

Jest dostępna dla urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym iOS, Android i Microsoft Windows. Do pobrania:

 

Zasady funkcjonowania Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Krakowie

Miejski Rzecznik Konsumentów zachęca do korzystania z porad prawnych udzielanych przez studentów ze Studenckiej Poradni Prawnej Uniwersytetu Jagiellońskiego, szczególnie z zakresu szeroko rozumianego prawa karnego oraz prawa pracy. Poradnia mieści się przy al. Krasińskiego 18/3 w Krakowie, tel. 12 430 19 97, 506 006 672. Porady prawne udzielane są wyłącznie osobiście, po uprzednim ustaleniu terminu wizyty. Szczegóły dotyczące pracy Poradni i zasad udzielania porad prawnych można znaleźć na stronie internetowej www.law.uj.edu.pl/poradnia.