Przydatne materiały

 

  • Wzór reklamacji - w przypadku wystąpienia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, w razie braku stosownych druków u sprzedawcy, konsument powinien wypełnić załączony druk reklamacji i złożyć go u sprzedawcy.

 

 

  • Wzór odstąpienia od umowy zawartej na odległość - w przypadku zamiaru odstąpienia przez konsumenta od tego rodzaju umowy, należy wypełnić powyższy wzór i w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy (dostarczenia towaru) wręczyć przedsiębiorcy za potwierdzeniem (lub wysłać listem poleconym)

 

  • Wzór odstapienia od umowy o kredyt konsumencki - w przypadku zamiaru odstąpienia przez konsumenta od tego rodzaju umowy, należy wypełnić powyższy wzór i w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy wręczyć przedsiębiorcy za potwierdzeniem (lub wysłać listem poleconym)

 

  • Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi- w przypadku zamiaru skorzystania z pomocy Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy wypełnić załączony wniosek i przesłać go - wraz z kserokopią wszystkich dokumentów dotyczących poruszanych spraw - na adres: Miejski Rzecznik Konsumentów, al. Powstania Warszawskiego 10, 31 - 549 Kraków.

 

 


 

 

  • Sprawozdanie MRK za 2005 r. - dokument zawiera wykaz zrealizowanych zadań przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2005 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

 

  • Sprawozdanie MRK za 2006 r. - dokument zawiera wykaz zrealizowanych zadań przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2006 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

 

  • Sprawozdanie MRK za 2007r. - dokument zawiera wykaz zrealizowanych zadań przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2007r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym

 

  • Sprawozdanie MRK za 2008 r. - dokument zawiera wykaz zadań zrealizowanych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2008 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

 

  • Sprawozdanie MRK za 2009 r. - dokument zawiera wykaz zadań zrealizowanych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2009 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

 

  • Sprawozdanie MRK za 2010 r. - dokument zawiera wykaz zadań zrealizowanych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2010 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

 

  • Sprawozdanie MRK za 2011 r. - dokument zawiera wykaz zadań zrealizowanych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2011 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

 

  • Sprawozdanie MRK za 2012 r. - dokument zawiera wykaz zadań zrealizowanych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2012 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

 

  • Sprawozdanie MRK za 2013 r. - dokument zawiera wykaz zadań zrealizowanych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2013 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

 

  • Sprawozdanie MRK za 2014 r. - dokument zawiera wykaz zadań zrealizowanych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2014 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

 

  • Sprawozdanie MRK za 2015 r. - dokument zawiera wykaz zadań zrealizowanych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2015 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

 

  • Sprawozdanie MRK za 2016 r.- dokument zawiera wykaz zadań zrealizowanych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2016 r. w zakresie: bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej, występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów konsumentów oraz występowania na rzecz konsumentów przed sądem powszechnym.

     


  

  • Postępowanie mediacyjne UKE - informacja o możliwości, zasadach i trybie przeprowadzenia przez Prezesa UKE postępowania mediacyjnego w razie zaistnienia sporu pomiędzy konsumentem, a dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych lub operatorem świadczącym usługi pocztowe.

 

 

  • Podróże samolotem - informacja o podstawowych prawach konsumenta w sytuacji odmowy przyjęcia na pokład samolotu, odwołania lub opóźnienia lotu.