Do zakresu działania Referatu ds. zarządzania aplikacjami (IT-02-4) należy:
1) realizacja usług IT świadczonych przez Centrum w zakresie:
a) aplikacji (poza pakietem biurowym wg D-07),
b) modułów integracji aplikacji;
2) zarządzanie usługami wymienionymi w pkt. 1 poprzez:
a) pełnienie obowiązków administratora technicznego,
b) zarządzanie awariami,
c) inicjowanie zmian oraz udział w procesie zmiany w zakresie kompetencji,
d) utrzymanie ciągłości pracy aplikacji i modułów integracji aplikacji,
e) instalowanie aplikacji w SI UMK, zgodnie z zawartymi umowami z dostawcami aplikacji lub nadzór nad instalacjami wykonywanymi przez dostawców,
f) monitorowanie i optymalizację działania aplikacji,
g) zarządzanie dostępem do aplikacji, w tym kontami użytkowników i certyfikatami SSL,
h) zarządzanie słownikami,
i) wsparcie użytkowników, zgodnie z procedurami obowiązującymi w UMK (II linia wsparcia), j) opracowywanie raportów i zestawień w oparciu o dane w aplikacjach.