Do zakresu działania Referatu ds. Kontaktów z Mieszkańcami (KS-06) należą sprawy:
1) Przyjmowanie zgłoszeń interwencyjnych w zakresie działania UMK, miejskich jednostek organizacyjnych oraz spółek miejskich;
2) Przekazywanie zgłoszeń interwencyjnych odpowiednim wydziałom, jednostkom i spółkom;
3) Pozyskiwanie informacji zwrotnej nt. podjętych działań;
4) Prowadzenie okresowej sprawozdawczości na potrzeby Prezydenta oraz zastępców Prezydenta;
5) Reagowanie na bieżąco na zapytania mieszkańców z zakresu funkcjonowania miasta, zbieranie potrzebnych danych i udzielanie odpowiedzi;
6) Pomoc w zakresie załatwiania spraw urzędowych – kierowanie klientów do odpowiednich wydziałów, jednostek organizacyjnych i spółek miejskich;
7) Analiza pojawiających się interwencji i zapytań mieszkańców;
8) Przygotowanie i dystrybucja materiałów i danych na potrzeby udostępniania informacji publicznej;
9) Wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta i Dyrektora Wydziału.