We wszystkich lokalizacjach urzędu od dnia 1 lipca br. przywrócona zostaje bezpośrednia obsługa obywateli w godz. 7.40-15.00, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyt. Znosimy funkcjonowanie specjalnych pojemników wrzutowych na dokumenty i korespondencję, wszystkie dotychczasowe dzienniki podawcze obsługiwane przez urzędników zaczynają normalną obsługę. Jednocześnie przypominamy o nadal obowiązującym stanie epidemii oraz obowiązujących obostrzeniach i zaleceniach sanitarnych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego, tj. m.in. w budynkach użyteczności publicznej wszyscy są zobowiązani stosować środki ochrony osobistej (dezynfekcja dłoni, maseczki lub przyłbice, rękawiczki) oraz zachować bezpieczną odległość od innych osób (do 2 m). Ze względu na Państwa bezpieczeństwo oraz wygodę prosimy, aby w pierwszej kolejności korzystać z istniejących sposobów załatwiania spraw drogą elektroniczną lub telefoniczną korzystać z istniejących sposobów załatwiania spraw drogą elektroniczną lub telefoniczną.
Nadal utrzymujemy system obsługi polegający na tym, że wszelkie dokumenty i wnioski do Urzędu Miasta Krakowa można złożyć elektronicznie. Baza usług załatwianych drogą elektroniczną jest ciągle rozszerzana.
POMy będą czynne w godz. 10.00-18.00 od poniedziałku do piątku.
Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców w POM-ach będzie realizował wszystkie sprawy z zakresu rejestracji pojazdów. W POM-ach nie będziemy obsługiwać spraw dotyczących praw jazdy, te sprawy są załatwiane wyłącznie w lokalizacji przy al. Powstania Warszawskiego 10.
W POM-ach nie będą również wydawane dowody rejestracyjne i wtórniki tablic rejestracyjnych oraz tablice na bagażnik dla wniosków złożonych przed zamknięciem POM-ów (do 13.03.2020 r.). Te dokumenty i tablice należy odbierać wyłącznie w lokalizacji:
- al. Powstania Warszawskiego 10, jeżeli wniosek złożony był w POM Bronowice,
- os. Zgody 2 jeżeli, wniosek złożony był w POM Serenada,
- ul. Wielickiej 28a jeżeli, wniosek złożony był w POM Bonarka.
Wydział Spraw Administracyjnych od dnia 3 sierpnia 2020 roku (poniedziałek) wznawia obsługę w punktach obsługi mieszkańców wyłącznie w galeriach Bronowice i Serenada.
Obsługa klientów odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00 w zakresie:
- złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego,
- zgłoszenia zameldowania na pobyt stały lub czasowy,
- zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszenia wyjazdu za granice RP lub powrotu z wyjazdu za granice RP.
Wydział Spraw Administracyjnych, Oddział Obsługi Przedsiębiorcy w Serenadzie i Bronowicach będzie załatwiał sprawy z zakresu realizacji składanych wniosków CEIDG-1, tj. założenia działalności gospodarczej przez osobę fizyczną w CEIDG, zmiany danych przedsiębiorcy, zawieszenia/ wznowienia wykonywania działalności gospodarczej, zaprzestania działalności gospodarczej.