Funkcjonowanie Urzędu Miasta Krakowa w zakresie bezpośredniej obsługi klienta
Do odwołania wszystkie lokalizacje Urzędu Miasta Krakowa pozostają zamknięte dla bezpośredniej obsługi klienta (w tym również Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych), z zastrzeżeniem przedstawionych poniżej sytuacji i spraw.
Wszystkie umówione wcześniej i niezrealizowane dotychczas wizyty w UMK zachowują swoją ważność i podlegają bezpośredniej obsłudze przez właściwe komórki organizacyjne urzędu. Wszelkie wszczęte wcześniej i niezałatwione dotychczas sprawy w UMK wymagające obsługi bezpośredniej, podlegają załatwieniu w dotychczasowy zwyczajowy sposób.
Dostęp do usług realizowanych przez UMK oraz funkcjonujących numerów telefonów informacyjnych i elektronicznej skrzynki podawczej pozostaje niezakłócony.
Kontakt z urzędem odbywa się poprzez komunikację elektroniczną, telefony stacjonarne i komórkowe, operatora pocztowego, usługę Paczkomat Urząd 24 bądź poprzez wrzucenie przesyłki do pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu, w 15 poniższych
- al. Powstania Warszawskiego 10
- os. Zgody 2
- pl. Wszystkich Świętych 3-4
- Rynek Podgórski 1
- ul. Biskupia 18
- ul. Dekerta 24
- ul. Grunwaldzka 8
- ul. Kasprowicza 29
- ul. Lubelska 27
- ul. Lubelska 29
- ul. Wadowicka 8W
- ul. Mogilska 41
- ul. Sarego 4
- ul. Stachowicza 18
- ul. Wielicka 28a.
- ul. Nowohucka 1
Usługa Paczkomat Urząd 24:
- odbiór przesyłek odbywa się w jednym z trzech paczkomatów zlokalizowanych przy budynkach Urzędu Miasta Krakowa: na al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a oraz os. Zgody 2;
- nadawanie przez interesantów przesyłek do UMK odbywa się poprzez stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnienie formularza, dokonanie opłaty oraz umieszczenie przesyłki w jednym z ww. paczkomatów lub innym paczkomacie InPost na terenie Krakowa.
Usługi dotyczące aktów stanu cywilnego, ewidencji ludności oraz pojazdów i kierowców:
- w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:
- składanie dokumentów i wniosków odbywa się w powyższy sposób (przede wszystkim wydawanie odpisów, zaświadczeń, transkrypcji), z wyjątkiem spraw dotyczących rejestracji bieżącej zgonów, sporządzania aktów zgonów, zawierania małżeństw i składania oświadczeń w ramach prowadzonych rejestrów przez USC (w tych sprawach pracownicy USC obsługują interesantów w sposób bezpośredni, w trzech lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa: ul. Lubelska 29, ul. Wadowicka 8W oraz os. Zgody 2);
- zawieszony zostaje internetowy kalendarz przyjęć, z wyjątkiem zakresu usług, których kontynuacja jest niezbędna dla obsługi ludności,
- interesanci w zakresie rejestracji bieżącej zgonów będą przyjmowani bezpośrednio, bez wcześniejszego umówienia,
- dla spraw dotyczących zawarcia związku małżeńskiego i składania oświadczeń (uznanie ojcostwa, powrót do nazwiska noszonego przed ślubem po rozwodzie) należy umawiać wizyty w USC poprzez internetową elektroniczną rejestrację kolejki (bip.krakow.pl), mailowo lub telefonicznie (oświadczenia muszą być składane osobiście, a dotyczą uznania ojcostwa czy powrotu do nazwiska noszonego przed ślubem po uzyskaniu rozwodu),
[zobacz więcej]
- w zakresie Wydziału Spraw Administracyjnych składanie dokumentów i wniosków odbywa się w powyższy sposób, z zastrzeżeniem, że odbiór dowodu osobistego będzie możliwy wyłącznie w sprawach niecierpiących zwłoki oraz po wcześniejszym uzgodnieniu terminu a dostarczanie przesyłek realizowane mogą być za pośrednictwem usługi Paczkomat Urząd 24.
[zobacz więcej]
- w zakresie Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców składanie dokumentów i wniosków odbywa się w powyższy sposób, z zastrzeżeniem, że w uzasadnionych przypadkach możliwa jest obsługa bezpośrednia, po wcześniejszym umówieniu się na wizytę przy użyciu komunikacji elektronicznej lub telefonicznej, a dostarczanie poniższych przesyłek realizowana może być za pośrednictwem usługi Paczkomatu Urząd 24, tj.:
- odbiór dowodu rejestracyjnego wydanego w związku z brakiem miejsca na kolejne wpisy dotyczące terminu badania technicznego oraz wydanego w związku ze zmianą danych w nim zamieszczonych,
- odbiór wtórników prawa jazdy, karty pojazdu, dowodu rejestracyjnego,
- odbiór wtórnika tablicy rejestracyjnej, dodatkowej tablicy na bagażnik lub tablic o nowym wyróżniku wydanych w skutek ich utraty bądź zniszczenia,
- wydanie zaświadczeń, za wyjątkiem postanowień o odmowie wydania zaświadczenia, na które służy zażalenie,
- odbiór dokumentów po wpisaniu lub wykreśleniu adnotacji tj: zastaw rejestrowy, gaz, hak, TAXI, nauka jazdy, Euro, VAT, PIT, CIT, bus 100 km/h.
[zobacz więcej]
Dodatkowe informacje w zakresie załatwianych spraw
Podstawa prawna:
Zarządzenie Nr 2848/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 4 listopada 2020 r. w sprawie zamknięcia Urzędu Miasta Krakowa dla bezpośredniej obsługi klienta i realizacji zadań przez pracowników Urzędu Miasta Krakowa w sposób zdalny
POWRÓT DO STRONY ALERT EPIDEMICZNY - SYTUACJA W MIEŚCIE