Uwaga: Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- Znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
- Wiedza o systemie zaopatrzenia Gminy Miejskiej Kraków w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz o źródłach wytwórczych energii – Założenia do planu zaopatrzenia Gminy Miejskiej Kraków w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na lata 2023-2038 - Uchwała Nr CXXV/3445/23 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 grudnia 2023 r.
- Znajomość opracowania Poradnik Energetyka Gminnego.
- Wiedza o realizowanym przez Gminę Miejską Kraków projekcie ATELIER, LIFE EkoMalopolska.
- Ogólna znajomość zagadnień dotyczących ochrony klimatu, energii odnawialnej, efektywności energetycznej, budownictwa energooszczędnego.
- Praktyczna znajomość języka angielskiego.
- Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (nie wykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzających stopień spełniania powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
- Współpraca w zakresie energetyki i gospodarki niskoemisyjnej z miejskimi podmiotami gospodarczymi oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi.
- Kształtowanie polityki rozwoju Gminy Miejskiej Kraków w zakresie energetyki i gospodarki niskoemisyjnej, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
- Określanie strategicznych kierunków rozwoju Gminy Miejskiej Kraków w zakresie energetyki i gospodarki niskoemisyjnej poprzez:
- udział w opracowywaniu strategii rozwoju miasta, aglomeracji i województwa,
- przygotowywanie koncepcji rozwojowych, opracowań studialnych, założeń, koncepcji, planów i programów w zakresie energetyki i gospodarki niskoemisyjnej oraz opiniowanie opracowań wykonanych przez inne podmioty,
- udział w opracowywaniu i aktualizacji programów inwestycyjnych, w tym Wieloletniej Prognozy Finansowej, dla strategicznych elementów systemu energetycznego i gospodarki niskoemisyjnej.
- Planowanie i programowanie rozwoju Gminy Miejskiej Kraków w zakresie energetyki i gospodarki niskoemisyjnej poprzez:
- opracowywanie wytycznych i opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- opiniowanie materiałów do decyzji o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie infrastruktury energetycznej,
- opiniowanie planów rozwoju w zakresie zaspokojenia zapotrzebowania na ciepło,
- monitorowanie zgodności planów przedsiębiorstw energetycznych działających na terenie gminy z założeniami do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
- opiniowanie planowanych działań związanych z zarządzaniem zużyciem energii, efektywnością energetyczną, gospodarką niskoemisyjną oraz wykorzystaniem alternatywnych źródeł energii.
- Opracowanie i aktualizacja dokumentów strategicznych opracowywanych przez Referat w tym PGN oraz SECAP wraz z monitorowaniem ich realizacji.
- Koordynacja działań w zakresie kompleksowej informacji dotyczącej energetyki i gospodarki niskoemisyjnej.
- Współpraca z uczelniami i ośrodkami badawczymi przy wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań z energetyki i gospodarki niskoemisyjnej.
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta i jednostkami miejskimi w zakresie tworzenia i aktualizacji baz danych niezbędnych do zarządzania Miastem oraz w związku z koniecznością uzyskania przez Gminę Miejską Kraków efektu ekologicznego.
- Współpraca z przedstawicielami samorządów lokalnych oraz innymi instytucjami i organizacjami w zakresie energetyki, gospodarki niskoemisyjnej i neutralności klimatycznej ze szczególnym uwzględnieniem obszaru metropolitalnego.
- Monitorowanie, nadzór, współpraca z partnerami lokalnymi i międzynarodowymi w ramach realizacji projektów unijnych realizowanych przez Referat.
- Koordynacja działań w zakresie przygotowania analiz przestrzennych oraz aktualizacji narzędzia „Mapa Ciepła dla Krakowa”.
- Koordynacja działań bieżących Referatu, w tym działań merytorycznych i finansowych.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:
- Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/ pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
- Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo, (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
- Stanowisko: Kierownik Referatu.
- Miejsce pracy: Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu – Urząd Miasta Krakowa.
- Siedziba Wydziału: Kraków, ul. Wielopole 17a.
- Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków – Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
- Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze wraz z dodatkiem funkcyjnym z przedziału 7.200,- do 8.000,- złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy; wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka” /zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej/.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
- Dyspozycyjność – tak (ewentualne delegacje i szkolenia poza godzinami pracy).
- Praca przy komputerze – tak.
- Praca w terenie - tak.
- Praca w weekendy – nie.
- Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B – nie.
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 21 kwietnia 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się 26 kwietnia 2024 o godz. 8.00 w Sali Lea, przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowane/informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
Zarządzenie nr 3217/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 30 listopada 2018 roku w sprawie zasad naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze (z późniejszymi zmianami)