Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy
- wymagania niezbędne (formalne):
a. Spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
b. Obywatelstwo polskie.
c. Wykształcenie wyższe.
d. Co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych.
Uwaga: Osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
a. Znajomość ustawy o finansach publicznych
b. Znajomość ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej
c. Znajomość ustawy o rachunkowości
d. Ogólna znajomość ustawy o samorządzie gminnym, Kodeksu postępowania administracyjnego.
e. Ogólna wiedza o strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Krakowa oraz miejskich jednostkach organizacyjnych.
f. Znajomość zakresu działania Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w szczególności Referatu ds. Budżetu i Finansów.
g. Ogólna wiedza w zakresie problematyki dotyczącej finansowania instytucji kultury.
h. Umiejętności analityczne.
i. Znajomość pakietu Office (Word, Excel).
j. Umiejętność sprawnego i poprawnego redagowania tekstów.
k. Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełniania powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
a. Udział w pracach nad opracowaniem danych do projektu budżetu Miasta Krakowa oraz planu finansowego Urzędu Miasta Krakowa w zakresie zadań Wydziału i miejskich instytucji kultury, w tym weryfikowanie, analizowanie i opiniowanie materiałów planistycznych.
b. Obsługa aplikacji STRADOM w zakresie wprowadzania danych do planowania i zmian w budżecie oraz prowadzenia sprawozdawczości, w odniesieniu do wydatków bieżących i inwestycyjnych, dla zadań Wydziału, w tym dla zadań dzielnicowych, i miejskich instytucji kultury.
c. Sporządzanie wniosków dotyczących zmian w budżecie w zakresie planu finansowego dochodów i wydatków Wydziału.
d. Prowadzenie rejestru wniosków dotyczących zmian w budżecie w zakresie planu dotacji podmiotowych dla miejskich instytucji kultury.
e. Bieżący nadzór nad realizacją zadań ze środków dzielnic przez miejskie instytucji kultury, w tym opracowywanie materiałów sprawozdawczych w zakresie zadań dzielnic miejskich instytucji kultury.
f. Opracowywanie projektów umów z miejskim instytucjami kultury o udzielenie dotacji celowych na realizację zadań inwestycyjnych dzielnic, prowadzenie bieżącego nadzoru nad realizacją zadań inwestycyjnych dzielnic oraz rozliczanie udzielonej dotacji.
g. Weryfikowanie i zatwierdzanie wniosków miejskich instytucji kultury o uruchomienie środków na realizację zadań inwestycyjnych dzielnic.
h. Prowadzenie ewidencji zaangażowania planu dotacji podmiotowych dla miejskich instytucji kultury w systemie GRU, prowadzenie zbiorczego zestawiania harmonogramów uruchomienia i zmian dotacji podmiotowych miejskich instytucji kultury oraz opracowywanie list wypłat dotacji podmiotowych dla miejskich instytucji kultury i wprowadzanie list do aplikacji WYBUD.
i. Analizowanie i weryfikowanie materiałów sprawozdawczych sporządzanych przez instytucje kultury, w tym niezbędnych do przygotowania sprawozdania rocznego z wykonania budżetu.
j. Udział w pracach nad zatwierdzeniem rocznych sprawozdań finansowych miejskich instytucji kultury.
k. Nadzór finansowy nad sporządzaniem umów, zleceń i podejmowaniem innych zobowiązań finansowych w zakresie zgodności z planem finansowo-rzeczowym Wydziału, budżetem zadaniowym i klasyfikacją budżetową, rejestrowanie i dokonywanie wstępnej akceptacji w systemie informatycznym Urzędu Miasta Krakowa – podsystemie GRU.
l. Kontrola dokumentacji finansowej dotyczącej rozliczenia udzielonych dotacji celowych, w tym sprawozdań z realizacji zadań złożonych przez podmioty, którym udzielono dotacji celowej, pod kątem zgodności z umową oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi.
m. Dokonywanie wstępnej weryfikacji formalno-rachunkowej dokumentów finansowo-księgowych do wypłaty środków z planu finansowego wydatków Wydziału, wprowadzanie danych
z dokumentów finansowo-księgowych do aplikacji WYBUD i zatwierdzanie merytoryczne wprowadzonych danych w aplikacji.
n. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta Krakowa i zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie prowadzonych spraw.
o. Sporządzanie zestawień, analiz, sprawozdań i przygotowywanie materiałów informacyjnych z zakresu prowadzonych spraw.
q. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski i interpelacje z zakresu prowadzonych spraw.
p. Prowadzenie bieżącej współpracy z miejskimi instytucjami kultury, Dzielnicami Miasta Krakowa, Wydziałami Urzędu Miasta Krakowa oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w zakresie wspólnego finansowania instytucji kultury, zgodnie z zakresem działania.
r. Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Wydziału zleconych przez Dyrektora, jego zastępców i kierownika referatu.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom / kandydatkom:
a. Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników / pracowniczek podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik / pracowniczka zobowiązany / zobowiązana jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
b. Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo, (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
c. Stanowisko: Podinspektor, Inspektor
d. Miejsce pracy: Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Urząd Miasta Krakowa.
e. Siedziba Wydziału: Kraków, ul. Wielopole 17A
f. Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków – Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
g. Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4.700, do 5.000,- złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
h. Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
i. Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
dyspozycyjność – nie
praca przy komputerze – tak
praca w terenie - nie
praca w soboty – nie
uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B – nie
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 7 stycznia 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się 10 stycznia 2024 roku o godz. 8.00 w Sali Lea przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci / kandydatki będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.