1) Wyrokiem z dnia 1 grudnia 2017 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie (sygn. akt: II SA/Kr 1378/17) po rozpoznaniu sprawy ze skarg na uchwałę Nr LXXXI/1239/13 Rady Miasta Krakowa z dnia 11 września 2013 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru "Polana Żywiecka": - stwierdził nieważność rysunku planu obejmującego obszar o symbolu ZP1; - stwierdził nieważność rysunku planu w zakresie działki nr 194/17 położonej w obszarze o symbolu ZP2. Powyższe orzeczenie nie jest prawomocne. Odnośnik do orzeczenia WSA 2) W dniu 11 października 2013 r. wraz z wejściem w życie tego planu, utraciła moc obowiązywania niewielka część miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "REJONU PRZEBIEGU ULICY 8 PUŁKU UŁANÓW"
Powierzchnia planu - 44,1 ha Jednostka ewidencyjna Podgórze Dzielnica IX Łagiewniki - Borek Fałęcki
UCHWAŁA NR LXXXI/1239/13 Rady Miasta Krakowa z dnia 11 września 2013 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru "POLANA ŻYWIECKA" - ogłoszona w DZIENNIKU URZĘDOWYM WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO z dnia 26 września 2013 r., poz. 5648 - obowiązuje od dnia 11 października 2013 r.:
* wyłączenie jawności w zakresie danych osobowych; na podstawie art. 1 i 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)
Prace nad sporządzeniem planu prowadzone były przez wykonawcę zewnętrznego - INSTYTUT ROZWOJU MIAST w Krakowie (ob. KRAJOWY INSTYTUT POLITYKI PRZESTRZENNEJ I MIESZKALNICTWA)
Celem planu jest uporządkowanie procesów inwestycyjnych realizowanych od kilku lat na tym terenie i zapewnienie kontynuacji tych procesów w harmonii z istniejącą zabudową i specyfiką rejonu, a jednocześnie wyeliminowanie procesów niepożądanych, zmierzających np. istotnego przekraczania lokalnych standardów. Plan ułatwi także kształtowanie zieleni towarzyszącej nowej zabudowie i tworzenie nowych przestrzeni publicznych. Ustalenia przyjęte w planie umożliwią rozbudowę niezbędnej infrastruktury technicznej i komunalnej, a także lokalizację nowych dróg wewnętrznych, które zapewnią prawidłową obsługę komunikacyjną wewnątrz obszaru oraz powiązania z układem komunikacyjnym miasta. Rozwiązania planu mają charakter kompleksowy, uwzględniający relacje z sąsiadującymi terenami.