1) Pobierz, wypełnij, wydrukuj i podpisz wniosek o wydanie pozwolenia na umieszczanie na zabytku wpisanym do rejestru zbytków urządzeń technicznych/ tablic reklamowych/ urządzeń reklamowych/ napisów.
2) Do wniosku dołącz załączniki.
3) Złóż wniosek wraz z załącznikami
O pozwolenie ubiegać się mogą podmioty posiadające tytuł prawny, wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu albo ograniczonego prawa rzeczowego lub stosunku zobowiązaniowego do korzystania z nieruchomości
Należy złożyć wniosek ( na druku stanowiącym załącznik do niniejszej procedury), zawierający
a) imię, nazwisko i adres lub nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy,
b) wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia (określenie numeru ewidencji gruntów i numeru posesji),
c) wskazanie przewidywanego terminu usunięcia z zabytku tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych oraz napisów,
d) wskazanie przewidywanego terminu usunięcia z zabytku urządzeń technicznych, jeśli ich umieszczenie na zabytku jest tymczasowe,
e) wskazanie numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej wnioskiem, o ile jest założona.
Do wniosku należy dołączyć:
1. dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego, do korzystania z zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem,
2. oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu przez niego tytułu prawnego do korzystania z zabytku ruchomego, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem,
3. projekt umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych oraz napisów z uwzględnieniem ich lokalizacji na elewacji
4. pełnomocnictwo, jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez przedstawiciela.
Dokumenty winny być przedłożone w oryginale. Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez organ lub podmiot, o którym mowa w art. 76 Kpa, lub przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem lub radcą prawnym. Na żądanie strony, zgodność odpisu dokumentu z oryginałem poświadczyć może także upoważniony pracownik organu prowadzącego postępowanie
1) Opłata skarbowa:
a) od wydania pozwolenia wynosi 82 zł,
b) od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
2) Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach Banku PKO BP na terenie Krakowa i kasach Urzędu. Dowód zapłaty opłaty skarbowej z informacją jakiej sprawy dotyczy należy załączyć do wniosku.
NUMER KONTA – 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
---|---|---|---|
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii | 17 | kasa UMK ; przelew ; płatność kartą ; poczta ; gotówka | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Opłata skarbowa od wydania pozwolenia | 82 | kasa UMK ; przelew ; płatność kartą ; poczta ; gotówka | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Dzienniki podawcze UMK, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30
Punkty obsługi mieszkańców w Centrach Handlowych, czynne od poniedziałku do soboty w godzinach 10:00 - 18:00
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
OR-01 Referat Kancelaria Magistratu | pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków | 7:30 - 15:30 | brak | - |
Pozwolenie lub odmowa wydania pozwolenia (w formie decyzji administracyjnej) na umieszczanie na zabytku wpisanym do rejestru zbytków urządzeń technicznych/ tablic reklamowych/ urządzeń reklamowych/ napisów
1) Miejski Konserwator Zabytków może wezwać wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku zawierającego braki formalne. Jeżeli w terminie określonym w wezwaniu wniosek nie zostanie uzupełniony, pozostanie bez rozpoznania.
2) Pozwolenie może określać warunki polegające na obowiązku:
a. zawiadomienia Miejskiego Konserwatora Zabytków o terminie podjęcia określonych czynności związanych z wydanym pozwoleniem, przynajmniej 3 dni przed rozpoczęciem tej czynności,
b. zawiadomienia Miejskiego Konserwatora Zabytków o terminie rozpoczęcia i zakończenia umieszczania na zabytku urządzeń technicznych/ tablic reklamowych/ urządzeń reklamowych/ napisów,
c. niezwłocznego zawiadomienia Miejskiego Konserwatora Zabytków o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie umieszczania na zabytku urządzeń technicznych/ tablic reklamowych/ urządzeń reklamowych/ napisów,
d. podjęcia innych działań, które zapobiegną uszkodzeniu lub zniszczeniu zabytku.
3. Postępowanie w sprawie wydanego pozwolenia może zostać wznowione, a następnie pozwolenie może zostać cofnięte lub zmienione na podstawie art. 47 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
4. Zaleca się przedkładanie projektu umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych oraz napisów, zwymiarowanego w skali 1:50, a detal – w skali 1:20, co pozwoli ocenić wpływ planowanego przedsięwzięcia na zabytek.
5. Osobą uprawnioną do osobistego odbioru decyzji administracyjnej jest wyłącznie strona postępowania (strona upoważniona przez pozostałe strony w razie wielości stron), przedstawiciel strony lub jej pełnomocnik, pełnomocnik do doręczeń.
Nie później niż w ciągu jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków | Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków |
W szczególnie uzasadnionych przypadkach inne potrzebne w danej sprawie opinie eksperckie
Od wydanej decyzji służy odwołanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego -Generalnego Konserwatora Zabytków w Warszawie, ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa, za pośrednictwem Miejskiego Konserwatora Zabytków w Krakowie, ul. Biskupia 18, 31-144 Kraków w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).
1. Art. 36 ust. 1 pkt 10, ust. 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
3. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków,
4. Porozumienie pomiędzy Wojewodą Małopolskim a Prezydentem Miasta Krakowa z 11 maja 2010 roku, w sprawie powierzenia prowadzenia niektórych spraw z zakresu właściwości Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowe,
6. Uchwała Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (w przypadku lokalizacji nieruchomości na obszarze Parku Kulturowego Stare Miasto),
7. Uchwała Nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta (w przypadku lokalizacji nieruchomości na obszarze Parku Kulturowego Nowa Huta),
8. Uchwała Nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem (w przypadku lokalizacji nieruchomości na obszarze Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem),
9. Uchwała Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń”
Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane dane osobowe uczestników postępowania jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu wydawania decyzji administracyjnych, postanowień, opinii konserwatorskich, zaleceń konserwatorskich, przyjmowania zgłoszeń.
Informujemy, że:
1. Uczestnik postępowania ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
2. Dane osobowe uczestników postępowania będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy ,dla potrzeb której dane te zostały zebrane. Dane będą przechowywane u nas przez co najmniej 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
3. Uczestnik postępowania ma prawo do wniesienia skargi, w związku z przetwarzaniem swoich danych, do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Odbiorcą danych osobowych jest wyłącznie podmiot upoważniony na podstawie przepisów prawa, w szczególności podmiot uprawniony do wglądu w akta postępowania.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
6. Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwi wszczęcie i prowadzenie sprawy z Pani/Pana wniosku