Urząd Miasta Krakowa zamknięty dla bezpośredniej obsługi klienta


Od najbliższego poniedziałku, tj. 16 marca, budynki Urzędu Miasta Krakowa będą dostępne wyłącznie dla pracowników. Prosimy, by załatwianie spraw urzędowych odłożyć w czasie.

Rząd zapowiada, że terminy urzędowe zostaną wydłużone.


Wszelkie dokumenty i wnioski do Urzędu Miasta Krakowa będzie można złożyć elektronicznie, bądź poprzez wrzucenie specjalnej koperty do odpowiedniego pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu w 14 poniższych lokalizacjach UMK:

 

  1. pl. Wszystkich Świętych 3-4
  2. ul. Sarego 4
  3. ul. Biskupia 18
  4. ul. Stachowicza 18
  5. ul. Lubelska 27
  6. ul. Mogilska 41
  7. ul. Grunwaldzka 8
  8. ul. Kasprowicza 29
  9. al. Powstania Warszawskiego 10
  10. Rynek Podgórski 1
  11. ul. Dekerta 24
  12. os. Zgody 2
  13. ul. Wielicka 28a
  14. ul. Nowohucka 1

 

Wyjątkiem będzie rejestracja bieżąca zgonów oraz sporządzanie aktów zgonów. W tych sprawach pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego przyjmują osobiście w dwóch lokalizacjach: ul. Lubelska 27 oraz os. Zgody 2.

Władze Krakowa apelują, by z urzędnikami kontaktować się za pośrednictwem internetu lub telefonicznie. Jednocześnie proszą o wyrozumiałość, przypominając, że urząd – jak każdy pracodawca – musi się liczyć z nieobecnością pracowników korzystających z prawa opieki nad dziećmi, a także zezwala na pracę zdalną tym osobom, które ze względów zdrowotnych nie powinny narażać się na ryzyko zakażenia.