Gmina Miejska Kraków, z siedzibą w Krakowie, przy placu Wszystkich Świętych 3-4 informuje, iż organizuje II edycję konkursu ofert pod nazwą Program Pomocy Lokatorom. W konkursie ofert mogą uczestniczyć wyłącznie osoby, które utraciły tytuł prawny do zajmowanego lokalu wskutek wypowiedzenia umowy najmu dokonanego na podstawie art. 11 ust. 5 i 7 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (wypowiedzenie trzyletnie).
Uprzejmie informujemy, iż w ramach II edycji Programu Pomocy Lokatorom dostępny jest dodatkowy lokal usytuowany przy ul. Powiśle 4.
Wszelkie informacje dostepne w załaczniku poniżej.
Do konkursu ofert mogą przystąpić osoby, które:
Gospodarstwo jednoosobowe 2.472,01 zł (350 % najniższej emerytury)
Gospodarstwo dwuosobowe 2.118,87zł (300 % najniższej emerytury)
Gospodarstwo wieloosobowe 1.765,72 zł (250% najniŜszej emerytury)
Do konkursu ofert dopuszcza się również osoby, które utraciły tytuł prawny wskutek trzyletniego wypowiedzenia, spełniające przedstawione powyżej kryteria a otrzymały lokal mieszkalny z zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w przypadku zobowiązania się do spełnienia następujących przesłanek:
W przypadku, gdy przeprowadzona weryfikacja wykaże, iż czynsz oraz inne opłaty za używanie lokalu uzyskanego w wyniku konkursu ofert przekroczyłyby 50 % miesięcznych dochodów rodziny oferenta, odmawia się przyjęcia oferty.
Lokal mieszkalny zostanie wynajęty tej osobie, która zaoferuje najwyższą stawkę czynszu oraz spełni pozostałe wymogi konkursu ofert.
Druki ofert w ramach Programu Pomocy Lokatorom są dostępne w siedzibie Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, ul. Wielopole 17a - Punkt Obsługi Mieszkańców (parter) lub w Internecie pod adresem www.bip.krakow.pl
Oferent składający ofertę powinien w szczególności dołączyć do niej następujące dokumenty:
W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość żądania dodatkowych dokumentów.
W przypadku, gdy wymagane dokumenty znajdują się już w aktach sprawy prowadzonej przez
Wydział Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, nie istnieje konieczność ponownego ich składania, z wyłączeniem sytuacji, gdy zaistnieje potrzeba zaktualizowania tych dokumentów.
W celu wyeliminowania sytuacji braku zgodności oferty z wymogami konkursu oraz braku kompletności złożonej dokumentacji, ofertę - przed jej złożeniem - mogą sprawdzić pod względem formalnym pracownicy Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa (pokój nr 111, pokój 113 przy ul. Wielopole 17a - I Piętro, w godzinach pracy UMK).
Dodatkowe informacje w sprawie konkursu moŜna uzyskać pod numerem telefonu
(012): 616-82-24, 616-82-44, 616-82-49
Podstawa prawna:
1. § 13 ust. 6 uchwały Nr XXIV/288/07 Rady Miasta Krakowa z dnia 24 października 2007
r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu
Gminy Miejskiej Kraków,
2. § 7 uchwały Nr XXIV/289/07 Rady Miasta Krakowa z dnia 24 października 2007 r.
w sprawie przyjęcia „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem
Gminy Miejskiej Kraków na lata 2007 - 2012",
3. Zarządzenie Nr 2014/2009 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 16 września 2009 r.
w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzenia Programu Pomocy Lokatorom.
4. Zarządzenie Nr 2015/2009 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 16 września 2009 r.
w sprawie powołania komisji ds. rozpatrywania ofert w ramach Programu Pomocy
Lokatorom.