Od dnia 28 października Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców zmienia sposób obsługi klientów
Szanowni Państwo w związku z pogarszającą się sytuacją epidemiczną zwracamy się z prośbą o ograniczenie załatwiania spraw tylko do tych niezbędnych. Od 28 października nasz Wydział prowadzi obsługę w pełnym zakresie spraw, jednakże zmienią się formy tej obsługi.
Zawieszamy możliwość bezpośredniej obsługi celem złożenia wniosku o załatwienie danej sprawy. Dokumenty do Wydziału można składać drogą elektroniczną za pośrednictwem www.esp.pwpw.pl lub przez www.obywatel.gov.pl w zależności od rodzaju sprawy (do czego szczególnie zachęcamy), do urn wystawionych we wszystkich oddziałach naszego Wydziału, za pośrednictwem poczty, lub przez paczkomaty. O załatwieniu sprawy i dalszym sposobie postępowania, będziemy informować telefonicznie lub drogą e-mail, dlatego prosimy o podanie nam kontaktów do Państwa na składanych wnioskach.
Zawieszona do odwołania zostaje rezerwacja wizyt po to by złożyć wniosek o załatwienie danej sprawy.
Jedynie utrzymana zostaje rezerwacja wizyt po to, aby odebrać osobiście dokumenty kończące Waszą sprawę, prosimy o rezerwowanie wizyt przez stronę internetową umawianiewizyt.um.krakow.pl
Ponadto przypominamy, że:
sprzedaż lub zakup samochodu zarejestrowanego w kraju należy zgłosić w terminie 180 dni od daty transakcji,
pojazd sprowadzony z zagranicy ( z kraju członkowskiego UE) należy zarejestrować w terminie 180 dni od daty sprowadzenia;
pozwolenia czasowe, których termin ważności upłynął po 12 marca 2020 roku zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
Za utrudnienia przepraszamy i prosimy Państwa, których sprawy nie są niezbędne do załatwienia o ich odroczenie na późniejszy czas.