Wydział Spraw Administracyjnych przypomina o możliwości szybkiego i bezpiecznego załatwiania spraw urzędowych przez Internet przez 24h na dobę i 7 dni w tygodniu.
Aby skorzystać z możliwości elektronicznego załatwiania spraw wystarczy posiadać:
- profil zaufany ePUAP, który można założyć za pośrednictwem strony www.pz.gov.pl oraz poprzez bankowość elektroniczną, lub
- dowód osobisty z warstwą elektroniczną i czytnikiem lub aplikacją eDO App służącą do podpisywania dokumentów (więcej informacji o eDowodzie na stronie www.edowod.gov.pl), lub
- kwalifikowany podpis elektroniczny.
Wydział Spraw Administracyjnych realizuje większość procedur w formie elektronicznej, a około połowy z nich w sposób całkowicie elektroniczny nie wymagający kontaktu osobistego z urzędem. Przypominamy, że elektronicznie dostępne są takie usługi jak m.in.:
- wnioskowanie o wydanie dowodu osobistego,
- zameldowanie na pobyt stały lub czasowy,
- wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszenie wyjazdu i powrotu z wyjazdu za granicę RP,
- udostępnianie danych oraz wydawanie zaświadczeń z prowadzonych ewidencji i rejestrów,
- dopisanie do stałego rejestru wyborców,
- wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Pełna lista usług dostępna jest na stronie BIP MK.