Do zakresu działania Referatu Zarządzania Marką Kraków (KS-04) należą sprawy:
Kreowanie marki Miasta w oparciu o Strategię Rozwoju Krakowa „Tu chcę żyć. Kraków 2030.” i programy strategiczne.
Koordynowanie przedsięwzięć promocyjnych Miasta, w tym:
Obsługa bieżąca spotkań zespołów uczestniczących w procesie koordynacji, tj. Komitetu Sterującego Promocją Miasta oraz Rady Promocji Miasta Krakowa,
Obsługa programu (Platformy Systemu Koordynacji Promocji) do koordynacji działań promocyjnych, w tym: - koordynacja rocznych i szczegółowych planów promocyjnych komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych, - akceptacja projektów graficznych w zakresie ich zgodności z Systemem Identyfikacji Wizualnej Miasta.
Nadzór nad stosowaniem Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta przez komórki organizacyjne UMK i miejskie jednostki organizacyjne, a także przez beneficjentów środków miejskich;
Inicjowanie własnych przedsięwzięć promocyjnych, a także wsparcie markotwórczych działań promocyjnych partnerów zewnętrznych współpracujących z Miastem.
Ścisła współpraca z zewnętrznymi organizatorami wydarzeń, które są współfinansowane przez Miasto w zakresie promocji marki Krakowa.
Prowadzenie i aktualizacja bazy materiałów promocyjnych Miasta (Baza Wizerunku) udostępnianych bezpłatnie podmiotom zewnętrznym.
Realizacja programu podnoszenia kompetencji marketingowych pracowników UMK oraz miejskich jednostek organizacyjnych, wykonujących zadania promocyjne na rzecz Miasta.
Koordynacja, aktualizacja i monitoring działań oraz sprawozdań w zakresie Programu Strategicznego Promocji Miasta Krakowa na lata 2016-2022.
Realizacja i monitoring badań marketingowych w zakresie promocji Miasta.
Opracowanie koncepcji i nadzór nad produkcją gadżetów promocyjnych Miasta.
Organizacja i udział w pracach zespołów zadaniowych i roboczych mających wpływ na wizerunek Miasta.
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta, Dyrektora Wydziału oraz Zastępcę Dyrektora ds. Promocji.