PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W REFERACIE REGULACJI TYTUŁÓW PRAWNYCH
W WYDZIALE MIESZKALNICTWA W URZĘDZIE MIASTA KRAKOWA
PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4, 31-004 KRAKÓW
(NR REF. 2-ML-2024) – 1 ETAT
Od kandydatów/kandydatek przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
1. spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych,
2. obywatelstwo polskie,
3. wykształcenie: wyższe,
4. co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy biurowej.
*„staż pracy” rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru)
*„doświadczenie zawodowe” rozumiane jako okres nabywania umiejętności w oparciu o umowę o pracę, umowę cywilno – prawną, staż, praktykę, wolontariat, prowadzoną działalność gospodarczą itp.
*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny) :
1. Znajomość ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 725).
2. Znajomość ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.).
3. Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).
4. Znajomość uchwały nr XXX/794/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków oraz tymczasowych pomieszczeń (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z 2019 r., poz. 9006 z późn. zm).
5. Znajomość Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Krakowa - Zarządzenie nr 1799/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 29 czerwca 2023 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Krakowa.
6. Znajomość zadań Wydziału Mieszkalnictwa – Zarządzenie nr 3892/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 grudnia 2022 r. w sprawie podziału na wewnętrzne komórki organizacyjne oraz szczegółowego zakresu działania Wydziału Mieszkalnictwa.
3. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
1. Cykliczna weryfikacja uprawnień najemców do lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasoby Gminy Miejskiej Kraków wynajmowanych na czas nieoznaczony prowadzona we współpracy z Zarządem Budynków Komunalnych w Krakowie i innymi podmiotami.
2. Przeszukiwanie dostępnych baz danych w celu pozyskiwania informacji o najemcach lokali będących w zarządzie Gminy Miejskiej Kraków.
3. Przeprowadzanie wizji mających na celu ustalenie wykorzystanie lokali mieszkalnych będących w zarządzie Gminy Miejskiej Kraków, w tym również wizji poza terenem Gminy Miejskiej Kraków i sporządzanie z nich protokołów.
4. Prowadzenie rejestrów spraw wpływających do Referatu Regulacji Stanów Prawnych.
5. Prowadzenie postępowań dotyczących potwierdzenia tytułu prawnego do lokalu.
6. Prowadzenie postępowań dotyczących nabycia tytułu prawnego do zajmowanego bezumownie mieszkania (w tym przywrócenia najmu wypowiedzianego ze względu na zaległości).
7. Prowadzenie postępowań w sprawach dot. rozwiązania stosunku najmu lokalu z najemcą lub jego małżonkiem, jeżeli przysługuje im tytuł prawny do innego lokalu lub nieruchomości, bądź zaistniały inne przesłanki do wypowiedzenia umowy oraz informowanie o podstawach rozwiązania najmu administrację budynku.
8. Przeprowadzanie wizji lokalowych w postępowaniach o regulację tytułów prawnych do lokali.
9. Prowadzenie korespondencji dotyczącej ustalania tytułów prawnych do lokali przeznaczonych do sprzedaży.
10. Prowadzenie postępowań w sprawie przyznania innych lokali na rzecz osób, którym odmówiono nabycia tytułu prawnego, w sytuacji, gdy powierzchnia mieszkania przekroczyła normatywną powierzchnię użytkową lokalu przyjętą na podstawie art. 5 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych.
11. Bieżące zapoznawanie się z treścią aktów prawnych niezbędnych do wykonywania czynności służbowych, przyjmowanie stron i ich pełnomocników w związku z prowadzonym postępowaniem i udzielanie im wyczerpujących wyjaśnień i informacji dot. biegu spraw, udzielanie pisemnych odpowiedzi i przygotowywanie żądanych informacji w zakresie wykonywanej pracy.
12. Sporządzanie projektów odpowiedzi na interpelacje Radnych Miasta Krakowa i wnioski poselskie.
13. Przygotowywanie dokumentów dla Wydziału Kontroli Wewnętrznej i Ewidencji Mienia.
14. Sporządzanie projektów odpowiedzi na pisma przekazywane na podpis Prezydenta Miasta Krakowa, Z-ców Prezydenta Miasta Krakowa, Pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa, Dyrektora Magistratu, Dyrektora Wydziału,
15. Czynności kancelaryjne związane z przygotowaniem korespondencji do wysyłki.
16. Sporządzanie sprawozdań w sprawach objętych zakresem czynności.
17. Sporządzanie zestawień komputerowych i statystyk, obsługa komputerowych baz danych.
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
4.Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
1. pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
2. wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami),
3. stanowisko : Referent/Podinspektor
4. miejsce pracy: Wydział Mieszkalnictwa
5. siedziba Wydziału: Kraków, Rynek Podgórski 1
6. przewidywany termin zatrudnienia: marzec 2024 r.
7. informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
8. wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4.600 do 5.200 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony,
9. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
5.Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
1. dyspozycyjność (tak/nie): nie
2. możliwość pracy w terenie (tak/nie): tak
3.inne – nie
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej w terminie do 28 stycznia 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 1 lutego 2024 r. o godz. 8.00 w Sali Kupieckiej UMK, Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci/kandydatki będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.