Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Wyrażenie zgody na wykonanie przez użytkownika prac budowlanych przekraczających zakres zwykłego zarządu nieruchomością, w tym wykonanie likwidacji obiektów budowlanych GS-13
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Skarbu Miasta
Krótki opis usługi
Jeśli jesteś użytkownikiem (uzyskałeś prawo użytkowania na mocy umowy lub decyzji) nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków lub Miasta Kraków – miasta na prawach powiatu, na której chcesz wykonać prace budowlane przekraczające zakres zwykłego zarządu nieruchomością (dotyczy również planowania likwidacji obiektów budowlanych):
Przygotuj wniosek oraz pozostałe dokumenty (szczegóły w sekcji "Wymagane dokumenty").
Prześlij drogą elektroniczną podpisany wniosek wraz z załącznikami – (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
W przypadku osób fizycznych możliwe jest złożenie wniosku osobiście lub przesłanie pocztą (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”).
Po zakończeniu postępowania otrzymasz pisemną informację o wydaniu zgody przez właściciela nieruchomości na przeprowadzenie planowanych prac lub poinformujemy Cię o braku takiej zgody.
Uwaga: uzyskanie zgody od właściciela nieruchomości nie zwalnia Cię z pozyskania wymaganych prawem pozwoleń oraz uzgodnień niezbędnych do przeprowadzenia inwestycji (szczególnie wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. „Prawo budowlane”).
Osoby fizyczne i osoby prawne, które posiadają prawo użytkowania nieruchomości Gminy Miejskiej Kraków lub Miasta Kraków – miasta na prawach powiatu, ustanowione na podstawie umowy notarialnej lub decyzji administracyjnej.
Z wnioskiem o wyrażenie zgody na wykonanie prac budowlanych przekraczających zakres zwykłego zarządu nieruchomością, w tym wykonanie likwidacji obiektów budowlanych, występuje użytkownik nieruchomości.
Za prawidłowe i zgodne z prawem przeprowadzenie prac odpowiedzialny jest użytkownik, który zobowiązany jest uzyskać wszelkie prawem przewidziane zezwolenia dotyczące wykonania prac.
Pisemny wniosek użytkownika nieruchomości wraz z uzasadnieniem potwierdzającym konieczność przeprowadzenia wnioskowanych prac – oryginał.
Dokumentacja dotycząca rodzaju planowanych prac budowlanych (w przypadku, gdy taka została opracowana) - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem.
Potwierdzenia za zgodność z oryginałem może dokonać: instytucja, która dokument wydała, notariusz, występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym, a także upoważniony pracownik Wydziału Skarbu Miasta.
Usługa jest bezpłatna, nie podlega również opłacie skarbowej (zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 litera h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej).
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty:
Komórka organizacyjna
Adres
Telefon
Godziny otwarcia
Wydział Skarbu Miasta
Referat ds. Trwałego Zarządu i Użytkowania (GS-02)
Podpis osobisty (z wykorzystaniem warstwy elektronicznej dowodu osobistego)
Po złożeniu przez użytkownika wniosku, w razie potrzeby:
przeprowadzane są oględziny nieruchomości,
uzyskiwane są opinie merytoryczne innych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych,
gromadzona jest dokumentacja geodezyjno – prawna konieczna do realizacji wniosku.
Następnie użytkownikowi wydawana jest pisemnie zgoda na przeprowadzenie prac lub zawiadamiany jest on o braku możliwości wydania zgody na przeprowadzenie wnioskowanych prac wraz z podaniem przyczyny odmowy.
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Wydział Skarbu Miasta, w tym między innymi:
informacji o treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych, dostępnym w systemie internetowym Ministerstwa Sprawiedliwości,
raportów oraz wydruków map z programu ISDP (Internetowy Serwer Danych Przestrzennych),
bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów oraz jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.
Materiały geodezyjno - kartograficzne i wieczystoksięgowe.
W miarę potrzeby opinie innych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa, miejskich jednostek organizacyjnych.
Protokół z wizji w terenie (w przypadkach wymagających potwierdzenia stanu faktycznego w terenie).
Art. 11 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe przetwarzane są w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa.
Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez minimum 10 lat, począwszy od dnia 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną BE10) gdzie zostaną poddane ekspertyzie archiwalnej.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw. Adres: e-mail: iod@um.krakow.pl.