Wpis/zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miejskiej Kraków GK-1
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury
Krótki opis usługi
Jeżeli chcesz rozpocząć lub kontynuować działalność gospodarczą w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miejskiej Kraków:
Przygotuj stosowny wniosek oraz pozostałe wymagane załączniki (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa zabierając ze sobą dokumenty (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Po weryfikacji wniosku organ może Cię wezwać do jego uzupełnienia.
Organ posiadając kompletny wniosek dokona wpisu/zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miejskiej Kraków, w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.
Kogo dotyczy usługa
Przedsiębiorcy, którzy zamierzają rozpocząć działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miejskiej Kraków lub przedsiębiorcy, którzy prowadzą taką działalność.
Kryteria dla realizacji usług
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miejskiej Kraków zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest obowiązany do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wpis/zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zawierający:
firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
numer identyfikacji podatkowej (NIP),
określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (oryginał).
Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:
„Oświadczam, że:
dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą,
znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469) oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 9d ust. 2 tej ustawy”.
Oświadczenie powinno także zawierać:
firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
W przypadku występowania przez pełnomocnika oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie).
Opłaty
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podmiotu wykonującego działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
50
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa za zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej polegającej na rozszerzeniu działalności
25
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa za wydanie (na wniosek) zaświadczenia o wpisie do rejestru działalność regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
Otrzymanie wniosku o wpis/zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wraz z załącznikami.
W przypadku niekompletnego wniosku przedsiębiorca otrzyma wezwanie do jego uzupełnienia.
Dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu/zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub decyzja odmawiająca wpisu przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej.
Zaświadczenie o dokonaniu wpisu/zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości można odebrać w siedzibie Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury UMK, ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków, pokój 203.
Informacje dodatkowe
W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych.
Termin załatwienia
Dokonanie wpisu/zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości następuje w terminie 7 dni od dnia wpływu kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów.
Jeżeli organ nie dokona wpisu w terminie 7 dni od dnia wpływu kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów, a od dnia wpływu wniosku upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.
W wypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta Krakowa przedsiębiorcy służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem prezydenta Miasta Krakowa – Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury Urzędu Miasta Krakowa ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia przedsiębiorcy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gk.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu dokonania wpisu/zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. „Utrzymanie czystości i porządku w gminie, odpady komunalne i nieczystości ciekłe”.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Rejestr zawierający dane osobowe jest publikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa oraz przekazywany do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.