Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Do zakresu działania Referatu Energetyki (WS-17) należy:
inicjowanie przez Miejskiego Energetyka działań związanych z transformacją energetyczną Miasta, dążeniem do oszczędności energii i zapewnianiem zrównoważonego rozwoju;
realizacja i wdrażanie zadań związanych z przygotowaniem i obsługą systemu monitorowania i zarządzania zużyciem mediów w miejskich budynkach użyteczności publicznej oraz obiektach infrastruktury miejskiej;
współpraca z dostawcami mediów w zakresie pozyskiwania danych;
monitorowanie zużycia mediów (wraz z odnawialnymi źródłami energii) na obiektach stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków i raportowanie wyników i wskaźników;
analiza, optymalizacja zużycia mediów (wraz z odnawialnymi źródłami energii) w celu poprawy efektywności energetycznej budynków i obiektów miejskich;
inwentaryzacja obiektów infrastruktury użyteczności publicznej stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków;
opracowywaniestandardów dotyczących wymagań technicznych w zakresie planowanych do wykonania instalacji fotowoltaicznych oraz układów kompensacji mocy biernej przez jednostki organizacyjne miasta Krakowa;
wsparcie techniczne dla użytkowników w zakresie obsługi i eksploatacji miejskich instalacji fotowoltaicznych oraz układów kompensacji mocy biernej;
koordynacja działań w zakresie inwentaryzacji emisji gazów cieplarnianych;
przygotowanie i składanie wniosków do Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki o wydanie świadectw efektywności energetycznej oraz koordynacja sprzedaży wydanych świadectw dla przedsięwzięć planowanych do realizacji przez miejskie jednostki organizacyjne i komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa;
współpraca z miejskimi jednostkami organizacyjnymi, instytucjami, uczelniami w zakresie, promowania, wdrażania działań proekologicznych.