Referat ds. wdrożenia i utrzymania systemu EZD (OR-15-3)
Oddział Zarządzania Dokumentacją w UMK i Archiwum zakładowe (OR-15)
Kierownictwo:
p.o. Kierownika Referatu
Tomasz Żurek
1
Zakres działania:
Do zadań Referatu należy organizacja i koordynacja prac przedwdrożeniowych, wdrożeniowych oraz związanych z bieżącym funkcjonowaniem systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją w zakresie jego utrzymania i rozwoju, a w szczególności:
- pełnienie roli Gospodarza systemu EZD PUW, w tym:
- konfiguracja systemu pod kątem wymiany danych z platformą e-PUAP oraz systemem dostawcy usługi doręczeń elektronicznych,
- definiowanie reguł routingowych,
- definiowanie rejestrów,
- definiowanie składów chronologicznych,
- nadawanie uprawnień użytkownikom systemu w zakresie przewidzianym dla Gospodarzy aplikacji,
- przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników (za wyjątkiem zgłoszeń technicznych) oraz wsparcie użytkowników systemu w rozwiązywaniu bieżących problemów merytorycznych w zakresie jego obsługi,
- analiza funkcjonalności systemu EZD oraz opracowywanie i zgłaszanie Wykonawcy niezbędnych modyfikacji systemu,
- przeprowadzanie testów dostarczanych nowych wersji systemu,
- monitorowanie prawidłowego wykorzystania funkcjonalności systemu EZD PUW w komórkach organizacyjnych Urzędu,
- obsługa raportowania w systemie EZD PUW, w tym zapewnienie raportów na potrzeby KO UMK,
- analiza zagadnień i problematyk w zakresie organizacyjnym oraz formalno-prawnym, związanych z realizacją zadań mających na celu wdrożenie, utrzymanie i rozwój w UMK zawiązanych systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją,
- współpraca ze Stanowiskami ds. koordynacji czynności kancelaryjnych w zakresie analizy i projektowania procedur postępowania z dokumentacją gromadzoną w ramach klas JRWA wskazanych do prowadzenia wyłącznie w systemie EZD,
- współpraca z podmiotami i instytucjami zewnętrznymi w zakresie dotyczącym zarządzania dokumentacją w systemach elektronicznego zarządzania dokumentacją,
- przeprowadzanie analiz oraz wsparcie użytkowników w zakresie prawidłowego stosowania przepisów prawa związanych z zagadnieniami elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz komunikacji elektronicznej,
- realizacja zadań związanych z wdrożeniem podpisów elektronicznych oraz wsparcia pracowników UMK w zakresie używania podpisów elektronicznych,
- koordynacja i realizacja zadań związanych z obsługą w systemie EZD PUW doręczeń elektronicznych, w tym współpraca z zespołem zadaniowym ds. wdrożenia e-Doręczeń,
- współpraca z przedstawicielami Ministerstwa Cyfryzacji oraz innymi podmiotami w zakresie szeroko rozumianego zagadnienia społeczeństwa informacyjnego, cyfryzacji procesów oraz działania maszynowego,
- ścisła współpraca z Centrum Obsługi Informatycznej, a w szczególności z Odziałem Usług Cyfrowych w zakresie komunikacji elektronicznej i szeroko pojmowanej e- administracji, współpraca z Administratorem Technicznym w zakresie konfiguracji systemu oraz świadczenie usług wsparcia dla Gospodarzy aplikacji: ESP ePUAP i e-Doręczenia w zakresie integracji i przepływu danych,
- przygotowanie UMK do realizacji zadań związanych z wdrażaniem nowych regulacji prawnych w obszarze elektronicznej administracji,
- projektowanie procedur zarządzania dokumentacją elektroniczną,
- przygotowywanie umów i zleceń z usługodawcami zewnętrznymi oraz nadzór i kontrola nad ich prawidłową realizacją, koordynacja i udział w realizacji procedur zamówień publicznych dla zadań realizowanych przez Oddział, w tym sporządzanie planów zamówień publicznych, opracowywanie dokumentacji zamówień publicznych oraz przygotowywanie sprawozdań z udzielonych zamówień,
- przygotowywanie, aktualizacja i ewaluacja opracowań, raportów, statystyk na potrzeby Oddziału;
Wróć do komórki nadrzędnej