Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Do szczegółowego zakresu działania Referatu ds. Miejskich Instytucji Kultury należy:
sprawowanie nadzoru nad działalnością miejskich instytucji kultury w zakresie prawidłowego ich funkcjonowania oraz nadzór nad realizacją celów statutowych, programowych i artystycznych, w tym:
prowadzenie dokumentacji spraw związanych z bieżącą działalnością instytucji,
opracowywanie projektów statutów oraz opiniowanie regulaminów organizacyjnych instytucji kultury,
wdrażanie nowych rozwiązań systemowych dotyczących funkcjonowania instytucji kultury wynikających z ustaw i decyzji organizatora,
koordynacja działań związanych z pozyskiwaniem przez instytucje funduszy zewnętrznych, zapewnienie wkładów własnych do projektów, które otrzymały dofinansowanie,
nadzór nad realizacją przez instytucje Programu Krakowska Karta Rodzinna 3+ oraz przygotowywanie dokumentacji dotyczącej refundacji kosztów,
nadzór merytoryczny nad realizacją dotacji podmiotowych,
monitoring działalności statutowej miejskich instytucji kultury,
analiza i ocena sprawozdań miesięcznych i rocznych z działalności instytucji kultury;
prowadzenie rejestru instytucji kultury Gminy Miejskiej Kraków i ksiąg rejestrowych poszczególnych instytucji;
przygotowywanie, nadzór nad realizacją oraz rozliczenie merytoryczne umów dotyczących udzielenia dotacji celowych na realizację wybranych projektów;
przygotowywanie projektów odpowiednich aktów prawnych i podejmowanie czynności w związku z tworzeniem, likwidowaniem i łączeniem miejskich instytucji kultury;
prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów instytucji, w tym:
organizacja konkursów na kandydata na stanowisko dyrektora,
opracowywanie projektów dokumentów w zakresie warunków organizacyjnofinansowych dotyczących dyrektorów miejskich instytucji kultury;
wspieranie procesu budowania potencjału i marki miejskich instytucji kultury oraz kształtowania ich roli w skali lokalnej i ponadlokalnej;
nadzór merytoryczny w zakresie kultury nad spółką miejską: Agencja Rozwoju Miasta Krakowa sp. z o.o.;
nadzór merytoryczny nad działalnością Centrum Muzyki w Krakowie;
prowadzenie projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z programów i funduszy pomocowych w dziedzinie kultury oraz rozliczanie realizowanych zadań;
koordynacja współdziałania Zarządu Budynków Komunalnych, miejskich instytucji kultury oraz środowisk teatralnych w zakresie dysponowania lokalami rezydencjonalnymi w budynku przy ul. Józefa 16 w Krakowie, w tzw. Domu Aktora;
koordynacja cyklu wydarzeń kulturalnych „Krakowskie Noce”;
współpraca z organami samorządu województwa, administracji państwowej i innymi podmiotami w zakresie działalności miejskich instytucji kultury oraz realizacji porozumień o prowadzeniu wspólnych instytucji;
obsługa aplikacji STRADOM w zakresie planowania i realizacji zadań Referatu;
przygotowywanie informacji merytorycznych do opracowań, publikacji i materiałów prasowych dotyczących zakresu Referatu.