Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, Odcinek 4 – od obiektów mostowych nad rzeką Wisłą do stacji Kraków Płaszów (od km 2.010 do km 2.600 LK91), w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67.200 do km 70.799 linii kolejowej nr 133 i od km 0.000 do 16.000 linii kolejowej nr 91) wraz z dobudową torów linii kolejowej aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIS 7.1-74
O B W I E S Z C Z E N I E
Stosownie do wymogów art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23 ze zmianami) oraz art. 9ac ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U.2016.1727
ze zmianami),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia strony postępowania o wydaniu 04 sierpnia 2017 r. przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego ostatecznej decyzji znak: DOA.7110.228.2017.MMS utrzymującej w mocy zaskarżaną decyzję Wojewody Małopolskiego Nr 5/BK/2017 znak: WI-XI.7840.1.157.2016.EB z 31 marca 2017 r. o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę, inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, działającego przez pełnomocnika: Panią Annę Tomaszewską, adres do korespondencji: BBF sp. z o.o., ul. Dąbrowskiego 461, 60-451 Poznań, inwestycji pn.: Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, Odcinek 4 – od obiektów mostowych nad rzeką Wisłą do stacji Kraków Płaszów (od km 2.010 do km 2.600 LK91), w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67.200 do km 70.799 linii kolejowej nr 133 i od km 0.000 do 16.000 linii kolejowej nr 91) wraz z dobudową torów linii kolejowej aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIS 7.1-74,
w zakresie robót budowlanych:
− Przebudowy i budowy torów:
• przebudowy układu torowego od km 2.227 do km 2.600 linii kolejowej nr 91,
• przebudowy układu torowego od km 0.000 do km 0.254 toru nr 1 i od km 0.000 do km 0.199 toru nr 2 linii kolejowej nr 624,
• budowy dwóch torów aglomeracyjnych na zewnątrz istniejących torów linii kolejowej 91 od km 2.010 do km 2.600 linii kolejowej nr 91,
− Przebudowy i budowy odwodnienia od km 2.010 do km 2.600 linii kolejowej nr 91 oraz od km 0.000 do km 0.254 toru nr 1 i od km 0.000 do km 0.199 toru nr 2 linii kolejowej nr 624,
− Budowy układów drogowych:
• budowy drogi wewnętrznej nr 1 od km 2.223 do km 2.333 linii kolejowej nr 91,
• budowy drogi wewnętrznej nr 2 od km 2.147 do km 2.290 linii kolejowej nr 91,
− Budowy i rozbudowy obiektów inżynieryjnych:
• budowy estakad kolejowych w km 2.068 linii kolejowej nr 91 na odcinku od rzeki Wisły do hali operacyjnej p.o. Kraków Zabłocie,
• budowy estakady (kładki) peronowej w km 2.084 linii kolejowej nr 91 na odcinku od początku peronów do hali operacyjnej p.o. Kraków Zabłocie,
• budowy estakad kolejowych w km 2.181 linii kolejowej nr 91 na długości hali operacyjnej p.o. Kraków Zabłocie, ul. Kącik,
• budowy ściany oporowej w km 2.261 linii kolejowej nr 91 na odcinku od hali operacyjnej p.o. Kraków Zabłocie do przejścia pod torami w km 2.289, ul. Kącik,
• rozbudowy przejścia pod torami w km 2.289 linii kolejowej nr 91 w obrębie p.o. Kraków Zabłocie (ul. Kącik, ul. Traugutta, ul. Przemysłowa, ul. Lipowa),
• budowy ściany oporowej w km 2.498 linii kolejowej nr 91 przy łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki,
− Rozbudowy peronów w obrębie przystanku osobowego Kraków Zabłocie,
− Budowy elementów małej architektury i informacji podróżnych od km 2.010 do km 2.600 linii kolejowej nr 91, w tym przebudowy przystanku oraz rozbudowy hali przystanku w km 2.178 linii kolejowej nr 91 (p.o. Zabłocie),
− Przebudowy i budowy linii kolejowej kablowej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym od km 2.010 do km 2.600 linii kolejowej nr 91,
− Przebudowy i budowy sieci telekomunikacyjnych od km 2.010 do km 2.600 linii kolejowej nr 91,
− Przebudowy i budowy sieci trakcyjnej od km 2.010 do km 2.600 linii kolejowej nr 91,
− Przebudowy sieci i urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej od km 2.010 do km 2.600 linii kolejowej nr 91,
− Przebudowy zewnętrznych sieci i instalacji – sieci wod.-kan.:
• km 2.068 linii kolejowej nr 91 – przebudowy kolektora odwadniającego,
• km 2.068 linii kolejowej nr 91 – przebudowy przyłączy wod.-kan.,
− Budowy i przebudowy odwodnienia dróg i obiektów inżynieryjnych:
• km 2.181 i km 2.289 linii kolejowej nr 91 – budowy odwodnienia drogi wewnętrznej nr 2,
• km 2.181 i km 2.289 linii kolejowej nr 91 – budowy odwodnienia drogi wewnętrznej nr 1,
• km 2.289 linii kolejowej nr 91 – przebudowy odwodnienia przejścia pod torami w km 2.289 linii kolejowej nr 91.
Adres zamierzenia budowlanego: województwo małopolskie, powiat Miasto Kraków, gmina Miasto Kraków, miejscowość Kraków,
na działkach (będących przedmiotem własności albo użytkowania wieczystego PKP S.A. lub PKP PLK S.A.):
obręb ewidencyjny nr 13, nr działek ewidencyjnych 205;
obręb ewidencyjny nr 14, nr działek ewidencyjnych 27/4, 28/1, 29, 174/6, 175/9, 198/2, 198/3, 265/1;
na działce (położonej w liniach rozgraniczających, będącej własnością Skarbu Państwa, lecz nie będącej w użytkowaniu wieczystym PKP S.A. lub PKP PLK S.A. – przeznaczoną pod inwestycję z uwzględnieniem działek powstałych w wyniku podziału nieruchomości):
obręb ewidencyjny nr 13, nr działki ewidencyjnej 134/6 (powstała z podziału działki nr 134/4);
na działkach (nie będących przedmiotem własności albo użytkowania wieczystego PKP S.A. lub PKP PLK S.A. położonych w liniach rozgraniczających, planowanych do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa – przeznaczone pod inwestycję z uwzględnieniem działek powstałych w wyniku podziału nieruchomości):
obręb ewidencyjny nr 13, nr działki ewidencyjnej 507/1 (powstała z podziału działki nr 507);
obręb ewidencyjny nr 14, nr działki ewidencyjnej 265/3 (powstała z podziału działki nr 265/2);
na działkach (na których określono ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości w celu zapewnienia prawa do wejścia na teren nieruchomości dla prowadzenia inwestycji kolejowej zgodnie z art. 9q, ust. 1, pkt 6 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym):
obręb ewidencyjny nr 13, nr działek ewidencyjnych 134/7 (powstała z podziału działki nr 134/4), 507/2 (powstała z podziału działki nr 507).
Zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, mogą zapoznać się z wyżej wymienioną decyzją Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego (powołując się na znak sprawy: DOA.7110.228.2017.MMS) w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego, ul. Krucza 38/42, 00-926 Warszawa, w dniach i godzinach pracy Urzędu: poniedziałek - piątek w godz. 815–1615.