Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67,200 do km 70,799 linii nr 133 i od km 0,000 do 16,000 linii nr 91) wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIŚ 7.1-74
INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI
Na podstawie art. 72 ust. 6 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2016.353 ze zm.)
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia o wydaniu 31 marca 2017 r. decyzji Nr 4/BK/2017 (znak:
WI-XI.7840.1.142.2016.BC) o udzieleniu pozwolenia na budowę, na wniosek (uzupełniony 9 stycznia 2017 r. oraz 14 marca 2017 r.) złożony przez inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 03-734 Warszawa, ul. Targowa 74, działającego przez pełnomocnika, Panią Annę Tomaszewską, adres do korespondencji: 60-451 Poznań, ul. Dąbrowskiego 461, dla inwestycji pn.: Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, odcinek 1 – od początku projektu do wiaduktu nad
ul. Lubicz (od km 66.717 LK133 do km 0.400 LK91), w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67,200 do km 70,799 linii nr 133 i od km 0,000 do 16,000 linii nr 91) wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIŚ 7.1-74,
na działkach (będących przedmiotem własności albo użytkowania wieczystego PKP S.A. lub PKP PLK S.A.):
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Krowodrza:
obręb 3: 522/9, 522/10, 523,
obręb 44: 305/2,
obręb 45: 240/1, 240/3, 241/7, 242/14, 242/20, 242/24, 242/30, 243/24, 243/31, 243/32, 244/3, 268, 269/1, 272,
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Śródmieście:
obręb 8: 35, 37, 49/1, 52, 53/1, 54, 55/2, 97, 179/43, 179/45, 179/46, 179/47, 180/7, 208/1, 209/6, 287/1, 291,
obręb 51: 32,
na działkach (położonych w liniach rozgraniczających, będących własnością Skarbu Państwa, lecz nie będących w użytkowaniu wieczystym PKP S.A. lub PKP PLK S.A. – przeznaczone pod inwestycję z uwzględnieniem działek powstałych
w wyniku podziału nieruchomości):
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Krowodrza:
obręb 45: 242/35 (242/17), 242/33 (242/21),
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Śródmieście:
obręb 8: 26/1 (26),
obręb 51: 2/7 (2/1),
na działkach (nie będących przedmiotem własności albo użytkowania wieczystego PKP S.A. lub PKP PLK S.A. położonych w liniach rozgraniczających, planowanych do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa – przeznaczone pod inwestycję z uwzględnieniem działek powstałych w wyniku podziału nieruchomości):
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Śródmieście:
obręb 2: 7/3 (7/1), 7/5 (7/2), 7/6 (7/2), 44/1 (44), 45/1 (45),
obręb 8: 1/4 (1/2), 1/6 (1/3),
obręb 51: 3/3 (3), 4/5 (4/1),
na działkach (na których określono ograniczenia w korzystaniu
z nieruchomości w celu zapewnienia prawa do wejścia na teren nieruchomości dla prowadzenia inwestycji kolejowej zgodnie z art. 9q, ust. 1, pkt 6 ustawy
z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym):
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Krowodrza:
obręb 44: 305/1, 306/3,
obręb 45: 242/25, 316/14,
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Śródmieście:
obręb 8: 1/5 (1/2), 1/7 (1/3), 53/2, 74/1, 180/14, 210/1, 210/2, 286, 325/8,
obręb 51: 4/6 (4/1),
na działkach (do nieodpłatnego zajęcia na czas realizacji inwestycji stanowiących teren dróg publicznych):
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Krowodrza:
obręb 3: 524
obręb 41: 778/2, 942
obręb 44: 768
obręb 45: 245, 246, 262, 294, 295,
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Śródmieście:
obręb 2: 147, 161,
obręb 8: 47, 51, 289, 292/1, 292/2,
obręb 51: 31,
Zakres inwestycji obejmuje:
Przebudowę układu torowego od km 67.040 do km 70.799 linii 133,
od km 0.000 do km 0.400 linii 91, od km 318.448 do km 319.810 linii 8,
od km 1.571 do km 1.871 i od km 2.360 do km 3.001 toru nr 1 oraz od km 2.433 do km 2.889 toru nr 2 linii 118, od km 1.254 do km 1.394 linii 601,
Budowę i przebudowę odwodnienia od km 67.200 LK 133 do km 0.400
linii 91,
Przebudowę układów drogowych:
• ul. Łokietka km 68,139 LK 133,
• ul. Prądnicka km 69,073 LK 133,
Rozbiórki, remonty, budowy i przebudowy obiektów inżynieryjnych:
• Remont wiaduktu w km 67.364 linii nr 133 nad ul. Wrocławską
w Krakowie,
• Rozbiórkę istniejącego wiaduktu kolejowego w torach nr 1 i 2 linii
nr 133 oraz budowę przejścia pod torami w km 67.411 linii nr 133
w ciągu ul. Wrocławskiej w Krakowie,
• Rozbiórkę istniejącego i budowę nowego wiaduktu w km 67.808 linii nr 133 nad ul. Racławicką w Krakowie,
• Rozbiórkę istniejącego i budowę nowego wiaduktu w km 68.139 linii nr 133 nad ul. Łokietka w Krakowie,
• Rozbiórkę istniejącego i budowę nowego wiaduktu w km 69.073 linii nr 133 nad ul. Prądnicką w Krakowie,
• Przebudowę wiaduktu w km 69.481 linii nr 133 nad ul. Kamienną
w Krakowie,
• Remont przejścia pod torami w km 70.222 linii nr 133 (dawny tunel bagażowy) w stacji Kraków Główny Osobowy,
• Remont wiaduktu w km 0.082 linii nr 91 nad ul. Lubicz w Krakowie,
• Budowę ściany oporowej w km 0.271 linii nr 91 na odcinku
od ul. Lubicz do ul. Kopernika w Krakowie,
Rozbiórkę, przebudowę, rozbudowę i nadbudowę obiektów kubaturowych:
• Przebudowę, rozbudowę i nadbudowę budynku nastawni w km 68.178 linii 133,
• Przebudowę i nadbudowę budynku nastawni dysponującej w km 70.117 linii 133,
• Rozbiórkę budynku w km 67.830 linii 133,
• Rozbiórkę budynku nastawni wykonawczej w km 68.153 linii 133,
• Rozbiórkę budynku przekaźnikowego w km 68.200 linii 133,
Rozbudowę peronów nr 1 i 3 od km 67.430 do km 67.630 linii 133 (rozbiórka istniejącego peronu nr 2 od km 67.430 do km 67.630 linii 133),
Przebudowę elementów małej architektury i informacji podróżnych od km 67.200 linii 133 do km 0.400 linii 91,
Budowę dojść i urządzeń pozwalających na korzystanie z infrastruktury osobom niepełnosprawnym od km 67.200 linii 133 do km 0.400 linii 91,
Przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym od km 66.717 linii 133 do km 0.400 linii 91,
Przebudowę i budowę sieci telekomunikacyjnych od km 67.200 linii 133 do km 0.400 linii 91,
Przebudowę sieci trakcyjnej od km 66.717 linii 133 do km 0.400 linii 91,
Przebudowę sieci i urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej od km 66.717 linii 133 do km 0.400 linii 91,
Przebudowę kolizji sieci wodociągowej i kanalizacyjnej od km 67.200 linii 133 do km 0.400 linii 91,
• km 68.139 linii 133 – ul. Łokietka – przebudowę kolektora ogólnospławnego,
• km 69.073 linii 133 – ul. Prądnicka – renowację kanału ogólnospławnego, przebudowę odcinka kanału,
Przebudowę sieci ciepłowniczej od km 67.200 linii 133 do km 0.400 linii
nr 91.
Osoby zainteresowane mogą zapoznać się z treścią ww. decyzji Wojewody Małopolskiego dotyczącej przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko oraz dokumentacją sprawy w siedzibie Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, Wydział Infrastruktury, Oddział Obiektów na Terenach Zamkniętych i Kolejowych, pokój nr 65 w godzinach pracy urzędu: w poniedziałek w godzinach 900 – 1700,
a od wtorku do piątku w godzinach 730 – 1530, tel.: 12 39 21 681.