„Przebudowa linii kolejowej nr 133 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy od km 65,400 do km 67,200 - Obiekt 15”, realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego: „Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków”.
O B W I E S Z C Z E N I E
Stosownie do wymogów art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.) oraz art. 9q ust. 2 i 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1594.ze zm.),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
Zawiadamia, że 18 lutego 2015 r., została wydana przez Wojewodę Małopolskiego, na wniosek inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 03-734 Warszawa, ul. Targowa 74, reprezentowanego przez: Panią Józefę Majerczak i Pana Wojciecha Folejewskiego, działającego przez pełnomocnika Pana Adama Kołodziejczyka: adres do korespondencji: PKP PLK SA Centrum Realizacji Inwestycji, Zespół ds. modernizacji linii kolejowej E30 na odc. Zabrze-Katowice-Kraków, 40-085 Katowice, ul. Mickiewicza 29, z dnia 12 grudnia 2014 r. (wniosek uzupełniono 7 stycznia i 9 lutego 2015 r.) decyzja nr 2/2015 znak:WI-VI.747.1.7.2014.DM, o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla inwestycji pn.: „Przebudowa linii kolejowej nr 133 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy od km 65,400 do km 67,200 - Obiekt 15”, realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego: „Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków”.
w zakresie obejmującym:
Układ torowy.
Przebudowa układu torowego:
• tor nr 1 i nr 2 od km 65.400 do km 67.200 linii nr 133;
Przebudowa torów linii nr 100 i 95 na włączeniu w stan istniejący (kilometr względem linii nr 133)
• tor nr 2O linii nr 100 kierunek Olsza, od km 65.400 do km 65.600 linii nr 133;
• tor nr 2B linii nr 95 kierunek Batowice, od km 65.400 do km 65.600 linii nr 133;
Przebudowa górnej warstwy podtorza:
• tor nr 1 i nr 2 od km 65.400 do km 67.200 linii nr 133;
• tor nr 2O linii nr 100 (kierunek Olsza), od km 65.400 do km 65.600 linii nr 133;
• tor nr 2B linii nr 95 (kierunek Batowice), od km 65.400 do km 65.600 linii nr 133;
Budowa materiałów wibroakustycznych od km 65.400 do km 67.200 linii nr 133
(W torach szlakowych nr 1 i 2: sprężyste podpory podkładów, a na obiektach inżynieryjnych maty podtłuczniowe)
Rozbiórka toru nr 7 (bocznicowego) w km 66,723 – 66,780 linii nr 133
Sieć trakcyjna
Budowa sieci trakcyjnej od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133,
Przebudowa sieci trakcyjnej nad torami 1KB i 2KB od km 5,070 do km 5,190 linii nr 118 (od km 65,400 do km 65,760 linii nr 133),
Rozbiórka istniejących konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej wraz z przewodami jezdnymi od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133,
Przebudowa kabli sterowania odłącznikami sieci trakcyjnej od km 65.400 do km 65.460 oraz od km 65.635 do km 65.675 linii nr 133.
Obiekty budowlane
Budowa czterech peronów na przystanku osobowym Kraków Bronowice:
• peron nr 1 - jednokrawędziowy, przy torze nr 1 linii 133 w km 65.641 – 65.816;
• peron nr 2 - jednokrawędziowy, przy torze nr 2 linii 133 w km 65.641 – 65.816;
• peron nr 3 - jednokrawędziowy, przy torze nr 1KB linii 118 w km 5.088 – 5.188 (od km 65,641 do km 65,741 linii nr 133);
• peron nr 4 - jednokrawędziowy, przy torze nr 2KB linii 118 w km 5.088 – 5.188 (od km 65,641 do km 65,741 linii nr 133);
Budowa wiat, zadaszeń, elementów informacyjnych i małej architektury na peronach nr 1, 2, 3, i 4;
Budowa ekranów akustycznych
Oznaczenie odcinka ekranu Strona linii kolejowej Lokalizacja ekranu akustycznego km linii nr 133 Rodzaj ekranu
od do
5-01 prawa 65+400 65+580 pochłaniający
5-02 prawa 65+580 65+640 pochłaniający
5-03 prawa 65+687 66+500 pochłaniający
5-04 prawa 67+100 67+200 pochłaniający
5-05.1 lewa 66+750 67+140 pochłaniający
5-05.2 lewa 67+140 67+200 pochłaniający
Układ drogowy
Przebudowa ulicy Rydla wraz z ul. Radzikowskiego od ok. km 66.593 do ok. km 66.853 linii nr 133,
Budowa dojazdu do budynku UDT od ok. km 66+553 do ok. km 66.685 linii nr 133,
Budowa drogi dojazdowej od km ok. 66.685 do ok. km 66.926 linii nr 133,
Przebudowa ul. Głowackiego w km ok. 66.926 linii nr 133,
Rozbiórka przejazdu kolejowego (ul. Rydla) w km ok. 66.685 linii nr 133,
Budowa dojścia do przejścia podziemnego pod torami od km ok. 65.615 do km ok. 65.686 linii nr 133,
Budowa ciągu pieszo-rowerowego od km ok. 65.650 do km ok. 66.175 linii nr 133,
Budowa parkingu dla rowerów oraz zatoki przeciwpożarowe po południowej stronie P. O. Bronowice w km ok. 65,650 linii nr 133.
Obiekty inżynieryjne
Budowa ściany oporowej od km 65,400 do km 65,409 linii nr 133 (km projektowany 65,389 – 65,393 linii nr 133) (km 5,853 – 5,862 tor 1KB),
Budowa ściany oporowej przy wiadukcie Armii Krajowej od km 65,632 do km 65,640 linii nr 133 (długość 8m),
Budowa przejścia dla pieszych pod torami w km 65,649 linii nr 133,
Budowa ściany oporowej przy ciągu pieszo-rowerowym od km 65,638 do km 65,688 linii nr 133 (długość 85m),
Przebudowa wiaduktu kolejowego w km 65,840 linii nr 133,
Budowa ściany oporowej przy ciągu pieszo-rowerowym od strony północnej od km 65,981 do km 66,132 linii nr 133 (długość 190m),
Budowa wiadukt kolejowego nad ul. Rydla w km 66,685 linii nr 133.
Urządzenia telekomunikacyjne
Budowa kabli teletechnicznych w km 65,400 do km 67,200 linii nr 133,
Przebudowa kabli teletechnicznych wynikających z kolizji z projektowanym układem torowym wraz z odwodnieniem od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133,
Budowa kanalizacji kablowej w km od 65,400 do km 67,200 linii nr 133 wraz z zabezpieczeniami antykradzieżowymi,
Budowa urządzeń zegarowych i magnetofonowych na Przystanku Osobowym Kraków Bronowice w km 65,728 linii nr 133,
Budowa urządzeń TVU na P.O. Kraków Bronowice w km 65,728 linii nr 133,
Budowa kontenera telekomunikacyjnego w km 65,700 linii nr 133 na Przystanek Osobowy Kraków Bronowice,
Budowa masztu teletechnicznego w km 66,712 linii nr 133.
Elektroenergetyka
Przebudowa i budowa linii zasilania energetycznego:
• linie kablowe zasilające oświetlenie tunelu drogowego i fragment ulicy (od km 66,531 do km 66,566 i od km 66,782 do km 66,811 linii nr 133),
• linie kablowe zasilające oświetlenie drogi dojazdowej – wzdłuż torów (od km 66,704 do km 66,899 linii nr 133),
• linie kablowe zasilające oraz sterujące przepompownię wód opadowych (od km 66,685 do km 66,730 linii nr 133),
• linia kablowa zasilająca wł. Alina i Klaudiusz Such (od km 66,675 do km 66,697 linii nr 133).
Przebudowa linii kablowych, napowietrznych i oświetlenia, kolidujących z przebudowywaną infrastrukturą:
• oświetlenie terenów kolejowych wraz z zasilaniem: perony oraz dojścia do tunelu (od km 65,624 do km 66,140 linii nr 133),
• linie kablowe zasilanie urządzeń wewnątrz tunelu oraz kontener KTT (od km 65,641 do km 66,018 linii nr 133),
• linie kablowe niskiego napięcia nn (od km 65,578 do km 65,903 linii nr 133),
• linie kablowe średniego napięcia SN (od km 65,641 do km 66,143 linii nr 133),
• linia kablowa średniego napięcia SN wł. PKP S.A. (od km 65,568 do km 67,189 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia - oświetlenie wł. ZIKiT (od km 66,566 do km 66,766 i od km 66,883 do km 66,938 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia - oświetlenie wł. p. Gibes (od km 66,673 do km 66,701 oraz od km 66,654 do km 66,680 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia - oświetlenie wł. UDT (w km 66,540; od km 66,546 do km 66,560; w km 66,642 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia - oświetlenie wł. obcy (od km 66,731 do km 66,888 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia nN zasilająca budynek UDT (od km 66,601 do km 66,611 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia nN wzdłuż ul. Rydla, wł. Tauron Dystrybucja S.A. (od km 66,616 do km 66,667 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia nN wzdłuż ul. Rydla, wł. Tauron Dystrybucja S.A. (od km 66,615 do km 66,690 linii nr 133);,
• linia kablowa niskiego napięcia nN na skrzyżowaniu z ul. Radzikowskiego, wł. Tauron Dystrybucja S.A. (km 66,723 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia nN w sąsiedztwie ul. Głowackiego, wł. Tauron Dystrybucja S.A. (od km 66,894 do km 66,905 i od km 66,895 do km 66,912 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia nN, skrzyżowanie z ul. Głowackiego, wł. Tauron Dystrybucja S.A. (od km 66,896 do km 66,911 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia nN, wł. p. Gibes (od km 66,689 do km 66,698 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia nN wzdłuż torów kolejowych, wł. obcy (od km 66,542 do km 66,710 linii nr 133),
• linia kablowa niskiego napięcia nN wzdłuż ul. Rydla, wł. obcy (od km 66,699 do km 66,814 linii nr 133),
• linia kablowa średniego napięcia SN, wł. PKP Energetyka (od km 66,675 do km 66,709 linii nr 133),
• linie kablowe średniego napięcia SN, wł. Tauron Dystrybucja S.A. (od km 66,703 do km 66,712, od km 66,723 do km 66,753 i od km 66,769 do km 66,812 linii nr 133),
• linie kablowe średniego napięcia SN, wł. Tauron Dystrybucja S.A. (od km 66,879 do km 66,910 linii nr 133),
• linia kablowa średniego napięcia SN, wł. obcy (od km 66,602 do km 66,606, od km 66,637 do km 66,663 i od km 66,671 do km 66,739 linii nr 133).
Zasilanie trakcji i odbiorów nietrakcyjnych
Budowa linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133.
Budowę stacji transformatorowej kontenerowej ST 66,018
Demontaż istniejącej linii potrzeb nietrakcyjnych 6kV
Urządzenia automatyki kolejowej
Przebudowa sieci i urządzeń srk od 65,400 do km 67,200 linii nr 133,
Przebudowa kabli srk na odcinku od km 4,900 do km 5,430 linii nr 118,
Przebudowa sieci srk od km 2.669 do km 2.918 linii nr 095.
Budowa urządzeń samoczynnej blokady liniowej (sbl) od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133
Demontaż istniejącej półsamoczynnej blokady liniowej od km 65,400 – 67,200 linii nr 133
Odwodnienie
Przebudowa odwodnienia układu torowego od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133,
Budowa odwodnienia peronów i wiat peronowych od km 65,641 do km 65,816 oraz od km 5,188 do km 5,088 linii nr 118,
Przebudowa i budowa odwodnienia obiektów inżynieryjnych w km 65,596; 65,649; 65,840 oraz 66,685 linii nr 133,
Budowa odwodnienia układu drogowego w rejonie P.O. Bronowice (dojście, ciąg pieszo-rowerowy) od km 65,615 do km 66,175 linii nr 133,
Przebudowa odwodnienia układu drogowego w rejonie wiaduktu kolejowego w km 65,685 (ul. Rydla, ul. Radzikowskiego, ul. Głowackiego, droga dojazdowa, dojazd do budynku UDT) od km 66,553 do km 66,926 linii nr 133.
Instalacje sanitarne
Przebudowa sieci wodociągowych:
• wodociąg rozdzielczy DN150 wraz z przyłączami - ul. Rydla od km ~66,625 do km 66,650 linii nr 133,
• wodociąg rozdzielczy DN150 wraz z przyłączami – od km 66,853 do km 66,885 linii nr 133,
• wodociąg rozdzielczy DN150 wraz z przyłączami - ul. Eliasza Radzikowskiego od km ~66,718 do km 66,833 linii nr 133,
• magistrala wodociągowa DN600 - ul. Głowackiego od km ~66,884 do km 66,900 linii nr 133,
• magistrala wodociągowa DN600 - docieplenie sieci - ul. Eliasza Radzikowskiego od km ~66,802 do km 66,830 linii nr 133,
• wodociąg rozdzielczy DN150 wraz z budową przyłącza do przejścia podziemnego i uzbrojeniem od km ~65,615 do km 65,655 linii nr 133,
• projektowany hydrant od km ~65,615 do km 65,625 linii nr 133,
Przebudowa kanalizacji sanitarna DN300 wraz z budową przyłącza do przejścia podziemnego od km ~65,615 do km 65,695 linii nr 133.
Przebudowa sieci gazowych:
• gazociąg średniego ciśnienia dn150mm - ul. Głowackiego km ~66,888 – 66,921 linii nr 133,
• gazociąg średniego ciśnienia wraz z przyłączami - ul. Rydla i ul. Radzikowskiego – km ~66,675 – 66,835 linii nr 133.
Przebudowa sieci CO
• sieć ciepłownicza 2xDN300 - km 66,540 – 66,555 linii nr 133 (zabezpieczenie) – droga dojazdowa do UDT,
• sieć ciepłownicza 2xDN300 - km 66,640 – 66,650 linii nr 133 (zabezpieczenie) – droga dojazdowa do UDT,
• sieć ciepłownicza 2xDN300 - km 66,653 – 66,695 linii nr 133 – ul. Rydla,
• sieć ciepłownicza 2xDN300 - km 66,720 – 66,795 linii nr 133 – ul. Rydla,
• sieć ciepłownicza 2xDN200 - km 66,675 – 66,695 linii nr 133 – ul. Rydla,
• sieć ciepłownicza 2xDN400 - km 66,780 (zabezpieczenie) linii nr 133 – ul. Radzikowskiego,
• sieć ciepłownicza 2xDN80 - km 66,675 – 66,700 linii nr 133 (zabezpieczenie) – droga dojazdowa.
Rozbudowa sieć kanalizacji ogólnospławnej:
• kanalizacja ogólnospławna DN300 - km 66,750 – 66,845 linii nr 133 – ul. Radzikowskiego,
• kanalizacja ogólnospławna DN300 - km 66,610 – 66,630 linii nr 133 – ul. Rydla,
• kanalizacja ogólnospławna DN300 - km 66,690 – 66,910 linii nr 133 – droga dojazdowa.
Inwestycja realizowana będzie na działkach:
Działki położone w liniach rozgraniczających, które mają uregulowany stan prawny i są własnością albo pozostają w użytkowaniu wieczystym PKP S.A. lub PKP PLK S.A.:
Obręb 126102_9 Krowodrza 2: 23/3, 34/4, 167/58, 167/66, 792/3, 792/4, 792/5, 939
Obręb 126102_9 Krowodrza 3: 522/10
Obręb 126102_9 Krowodrza 6: 453
Obręb 126102_9 Krowodrza 41: 709/74
Działki położone w liniach rozgraniczających będące własnością Skarbu Państwa, lecz nie będące w użytkowaniu wieczystym PKP S.A. lub PKP PLK S.A. (w nawiasie podano numer działki przed podziałem):
Obręb 126102_9 Krowodrza 2: 167/45, 167/67, 168/1 (168)
Działki położone w liniach rozgraniczających teren inwestycji przeznaczone pod linię kolejową, które w wyniku podziału nieruchomości stanowić będą własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym PKP PLK S.A. (w nawiasie podano numer działki przed podziałem):
Obręb 126102_9 Krowodrza 2: 751/3
Obręb 126102_9 Krowodrza 3: 3/9 (3/3), 3/11 (3/6), 3/13 (3/8), 5/8 (5/7), 522/29 (522/8), 522/31 (522/13)
Obręb 126102_9 Krowodrza 41: 687, 688/1 (688), 691/1 (691), 694/8 (694/2), 695/5 (695/4), 696/10 (696/8), 699/14 (699/13), 701/2 (701/1), 706/2 (706/1), 707/1 (707), 711/6 (711/2), 712/7 (712/1), 715/1 (715), 721/1 (721), 770/1 (770), 811/11, 833/2, 880/1 (880), 880/2 (880), 888/3 (888/2), 934, 935
Działki powstałe w wyniku podziału nieruchomości nie przeznaczone pod linię kolejową i pozostające w dotychczasowym użytkowaniu (w nawiasie podano numer działki przed podziałem):
Obręb 126102_9 Krowodrza 2: 168/2 (168)
Obręb 126102_9 Krowodrza 3: 3/10 (3/3), 3/12 (3/6), 3/14 (3/8), 5/9 (5/7), 522/30 (522/8), 522/32 (522/13), 522/33 (522/13)
Obręb 126102_9 Krowodrza 41: 688/2 (688), 691/2 (691), 694/9 (694/2), 695/6 (695/4), 696/11 (696/8), 699/15 (699/13), 701/3 (701/1), 706/3 (706/1), 707/2 (707), 711/7 (711/2), 712/8 (712/1), 715/2 (715), 721/2 (721), 770/2 (770), 880/3 (880), 888/4 (888/2)
Działki, położone poza liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, przeznaczone pod przebudowę infrastruktury, na których inwestor będzie mógł prowadzić roboty budowlane w oparciu o uzyskane przed wystąpieniem o pozwolenie na budowę, oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nimi na cele budowlane lub też w oparciu o zezwolenia uzyskane w innym trybie (w nawiasie podano numer działki przed podziałem):
Obręb 126102_9 Krowodrza 2: 35, 168/2 (168), 836,
Obręb 126102_9 Krowodrza 3: 3/7, 3/10 (3/3), 3/12 (3/6), 3/14 (3/8), 5/9 (5/7), 474/1, 522/3, 522/33 (522/13), 580, 584, 585, 586
Obręb 126102_9 Krowodrza 6: 472
Obręb 126102_9 Krowodrza 40: 535
Obręb 126102_9 Krowodrza 41: 575, 688/2 (688), 689, 690, 691/2 (691), 699/15 (699/13), 701/3 (701/1), 706/3 (706/1), 707/2 (707), 709/3, 711/7 (711/2), 712/8 (712/1), 715/2 (715), 721/2 (721), 729/2, 770/2 (770), 771/3, 783/5, 811/2, 827, 828/1, 880/3 (880), 882/7, 888/4 (888/2), 925, 926, 927, 928, 932, 933, 942
Zgodnie z art. 9w ust.1 ustawy o transporcie kolejowym przedmiotowej decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.
Zgodnie z art. 9q ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym, przedmiotowa decyzja o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej zawiera w szczególności:
• linie rozgraniczające teren,
• warunki techniczne realizacji inwestycji,
• warunki wynikające z prawnie chronionych potrzeb ochrony środowiska, ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej oraz potrzeb obronności państwa,
• wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich,
• zatwierdzenie podziału ww. nieruchomości.
Decyzją określono termin wydania nieruchomości niezbędnych dla realizacji planowanej inwestycji na 30 dzień od dnia, w którym ww. decyzja o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej stanie się ostateczna.
Informuje się, że zgodnie z art. 9s ustawy o transporcie kolejowym, nieruchomości, wydzielone liniami rozgraniczającymi teren planowanej inwestycji (nie będące własnością PKP SA lub PKP PLK) stają się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa z dniem, w którym decyzja o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej stanie się ostateczna, za odszkodowaniem ustalonym w odrębnej decyzji administracyjnej.
Zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, mogą zapoznać się z przedmiotową decyzją w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22, pokój 63-64, tel. 12-39-21-678 (w godz. pracy urzędu tj. poniedziałek: 9:00-17:00, wtorek – piątek: 7:30-15:30).
Od przedmiotowej decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Ministra Infrastruktury i Rozwoju za pośrednictwem Wojewody Małopolskiego, ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego doręczenie decyzji uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. ukazania się niniejszego obwieszczenia o wydaniu ww. decyzji Wojewody Małopolskiego.
Informuje się, iż obwieszczenie podlega zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Krakowa, na stronach internetowych: Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Miasta Krakowa oraz w prasie lokalnej.