DYREKTOR WYDZIAŁU SPRAW ADMINISTRACYJNYCH
URZĘDU MIASTA KRAKOWA
ogłasza
przetarg ustny nieograniczony
na udostępnienie 12 miejsc dla ustawienia słupów informacyjno-ogłoszeniowych z możliwą funkcją handlową, zlokalizowanych w obszarze Parku Kulturowego Stare Miasto
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3) ustawy z dn. 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2013.594 j.t. z późn. zm.), art. 25 ust. 1 ustawy z dn. 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2010.102.651 j.t. z późn. zm.), § 8 ust. 1 pkt 1) lit. c) uchwały Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto, § 2 ust. 4 zarządzenia Nr 1712/2011 Prezydenta Miasta Krakowa z dn. 2 sierpnia 2011 r. w sprawie określenia zasad udzielania zgody na czasowe zajęcie nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Gminy Miejskiej Kraków oraz nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Skarbu Państwa a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków, Pełnomocnictwa Nr 58/2011 Prezydenta Miasta Krakowa, Pełnomocnictwa Nr 53/2011 Prezydenta Miasta Krakowa oraz Pełnomocnictwa Nr 120/2012 Prezydenta Miasta Krakowa
Przetarg odbędzie się w dniu 27 czerwca 2014 r. o godz. 8:00 w budynku Urzędu Miasta Krakowa przy Placu Wszystkich Świętych 3-4, w Sali nr 303.
I. OPIS PRZEDMIOTU PRZETARGU.
1. Przedmiot udostępnienia.
1) Przedmiotem udostępnienia jest 12 miejsc dla ustawienia słupów informacyjno-ogłoszeniowych z możliwą funkcją handlową oznaczonych numerami od 1 do 12, znajdujących się
w następujących lokalizacjach (zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszego ogłoszenia):
2) Wymienione wyżej miejsca dla ustawienia słupów informacyjno-ogłoszeniowych z możliwą funkcją handlową wskazane są załącznikiem Nr 2 do uchwały Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto.
3) Miejsca dla ustawienia słupów informacyjno-ogłoszeniowych z możliwą funkcją handlową, o których mowa w pkt 1), obejmują powierzchnię określoną wymiarami rzutu poziomego słupa, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia
3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto.
2. Czas udostępnienia.
Umowy udostępnienia będą obowiązywać nieprzerwanie od 1 sierpnia 2014 r. do 31 grudnia 2016 r.
3. Warunki ustawienia słupów.
1) Dopuszczalne przeznaczenie słupów:
a) plakaty małoformatowe o charakterze zmiennym: afisze, informacje i ogłoszenia dotyczące imprez kulturalnych i oświatowych, itp.,
b) działalność handlowa typu „kiosk” (sprzedaż: gazet, biletów, papierosów, itp.)
2) Słup ogłoszeniowy powinien mieć formę zgodną z załącznikiem Nr 3 do uchwały
Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto. Przed zawarciem umowy słup powinien uzyskać pozytywną opinię Plastyka Miasta,
3) Przed zawarciem umowy zwycięzcy licytacji miejsc w Rynku Głównym oznaczonych numerami od 1-6 (zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszego ogłoszenia) powinni złożyć za pośrednictwem Wydziału Spraw Administracyjnych UMK oferty najmu wnętrza słupa informacyjno-ogłoszeniowego dla prowadzenia działalności, o której mowa w pkt 1) lit. a), przedsiębiorcom dotychczas prowadzącym taką działalność w tych lokalizacjach wg stanu na dzień ogłoszenia przetargu – na okres nie krótszy niż 12 miesięcy. Wydział Spraw Administracyjnych przekaże zwycięzcom licytacji dane adresatów ofert w dniu przeprowadzenia przetargu.
4. Opłaty.
1) Opłata dzienna za udostępnienie miejsca dla ustawienia słupa ogłoszeniowego w obszarze Parku Kulturowego Stare Miasto przeliczona będzie według wylicytowanej stawki.
Opłata za udostępnienie miejsca dla ustawienia słupa ustalona w drodze przetargu jest płatna miesięcznie z góry.
2) Dzienna opłata targowa wynikająca z art. 15 i 16 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.), w wysokości określonej w uchwale Nr LXI/876/12 Rady Miasta Krakowa z dnia 21.11.2012 r. (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2012 r. poz. 6451) za powierzchnię handlową słupa.
5. Cena wywoławcza.
Dla każdego miejsca wynosi 10,00 zł netto za 1 słup, za każdy dzień + należny podatek VAT.
II. WARUNKI WYMAGANE OD OFERENTÓW.
1. Warunki przystąpienia do przetargu.
W przetargu mogą brać udział oferenci , którzy:
1) Złożyli komplet dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
2) Wnieśli wadium w terminie do dnia 23 czerwca 2014 r. w wysokości:
a) Wpłaty wadium z dopiskiem „WADIUM – SŁUPY OGŁOSZENIOWE” dokonywać można:
b) Wniesienie wadium w sposób niezgodny z ww. warunkami spowoduje wykluczenie oferenta z postępowania.
c) Wadium wpłacone przez oferenta, który wylicytuje miejsce dla ustawienia słupa informacyjno-ogłoszeniowego z możliwą funkcją handlową zalicza się na poczet należności z tytułu zawarcia umowy ( tj. 2 000 zł na poczet każdej zawartej umowy).
d) W przypadku, gdy umowa nie zostanie zawarta z winy oferenta wadium ulega przepadkowi ( przepadkowi ulega 2 000 zł od każdej nie zawartej umowy).
e) Uczestnikom przetargu, którzy nie wylicytują miejsca dla ustawienia słupa, wadium zostanie zwrócone w terminie 14 dni od dnia zakończenia przetargu. W przypadku unieważnienia przetargu wadium zostanie zwrócone wszystkim oferentom, którzy je wpłacili.
W przetargu nie mogą brać udziału oferenci:
a) którzy w ciągu dwóch lat licząc wstecz od daty przetargu, wylicytowali miejsca w przetargu organizowanym przez Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych, ale nie podpisali umowy udostępnienia miejsca,
b) z którymi w ciągu dwóch lat licząc wstecz od daty przetargu, zostały rozwiązane umowy udostępnienia miejsca, wylicytowane w przetargu organizowanym przez Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych z ich winy lub na ich wniosek.
2 Warunki przystąpienia do przetargu.
1) Po otwarciu przetargu jego uczestnik winien:
a) okazać dokument potwierdzający tożsamość uczestnika przetargu (zawierający numer PESEL),
b) przedłożyć umowę spółki cywilnej (jeżeli działalność gospodarcza prowadzona jest w tej formie),
c) podać pisemnie numer NIP,
d) podać pisemnie numer z Krajowego Rejestru Sądowego (w przypadku podmiotów rejestrowanych w KRS),
e) oferenci nie posiadający statusu przedsiębiorcy winni przedłożyć:
• aktualny (z ostatnich trzech miesięcy) wpis z właściwego rejestru urzędowego/ewidencji, z którego wynika możliwość prowadzenia działalności gospodarczej,
• statut, z treści którego wynika możliwość prowadzenia działalności gospodarczej,
f) okazać dokument potwierdzający wpłatę wadium,
g) przedłożyć pisemne oświadczenie o zapoznaniu się i przyjęciu bez zastrzeżeń warunków przetargu określonych w niniejszym ogłoszeniu oraz szczegółowych warunków organizacji przetargu i projektu umowy udostępnienia nieruchomości, będących do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych (załącznik nr 2),
h) w przypadku reprezentowania oferenta przez pełnomocnika:
- okazać dokument potwierdzający tożsamość pełnomocnika (zawierający numer PESEL),
- przedłożyć pełnomocnictwo do reprezentowania oferenta w przetargu na każdym etapie postępowania przetargowego (załącznik nr 3).
2) Dokumenty, o których mowa w pkt 1) lit. a), g) oraz h) muszą być przedstawione w oryginale, a w pozostałych przypadkach w formie kserokopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez oferenta.
UWAGI:
Zawieszenie wykonywanej działalności gospodarczej, jak również brak któregokolwiek z wyżej wymaganych dokumentów, jest podstawą niedopuszczenia oferenta do przetargu.
Przetarg.
Czynności związane z przetargiem wykonuje komisja przetargowa, powołana Poleceniem Służbowym Nr 7/2014 Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych z dnia 21 maja 2014 r. na podstawie szczegółowych warunków organizacji przetargu (będących do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych) w dwóch etapach:
Pierwszy etap: kwalifikacja uczestników do drugiego etapu przetargu – do licytacji zostaną dopuszczeni jedynie oferenci, którzy spełnią wszystkie warunki przystąpienia do przetargu, określone w ust. 1 i 2 niniejszego rozdziału.
Drugi etap: licytacje ustne, które zostaną przeprowadzone w tym samym dniu, bezpośrednio po przeprowadzonej weryfikacji dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
W trakcie prowadzenia licytacji na sali mogą być obecne tylko osoby uprawnione do udziału w licytacji i reprezentujący ich pełnomocnicy.
Miejsca, które nie zostaną wylicytowane oraz te spośród wylicytowanych, w przypadku których zwycięzcy licytacji nie podpiszą umów w terminie określonym w rozdziale III ust. 4, będą udostępnione w kolejnym przetargu.
III. ZAWARCIE UMOWY.
Warunki umowy i termin jej podpisania:
1. Umowy zostaną zawarte zgodnie z wzorem umowy będącym do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych.
2. Umowy zostaną zawarte z:
1) podmiotami, których działalność gospodarcza nie jest zawieszona,
2) innymi podmiotami, które posiadają aktualny wpis we właściwym rejestrze urzędowym/ewidencji wraz ze statutem, z którego treści wynika możliwość prowadzenia działalności gospodarczej.
3. Umowy zostaną zawarte z oferentami, którzy nie zalegają z zapłatą za korzystanie z terenów Gminy Miejskiej Kraków.
4. Umowy na udostępnienia miejsc pod słupy informacyjno-ogłoszeniowe z możliwą funkcją handlową, powinny być zawarte w terminie do 25 lipca 2014 r., według wylicytowanej stawki, pod rygorem utraty wpłaconego wadium i utraty prawa do zawarcia umowy.
5. Umowy zostaną zawarte pod warunkiem złożenia do Wydziału Spraw Administracyjnych UMK w terminie do 18 lipca 2014 r.
1) pozytywnej opinii Plastyka Miasta, dotyczącej słupa informacyjno-ogłoszeniowego z możliwą funkcją handlową,
2) oferty najmu wnętrza słupa informacyjno-ogłoszeniowego dla prowadzenia działalności handlowej, skierowanej do przedsiębiorców prowadzących taką działalność w danej lokalizacji, wg stanu na dzień ogłoszenia przetargu.
6. Umowy zawierać będą zobowiązania do ponoszenia opłat wymienionych w rozdziale I ust. 4 niniejszego ogłoszenia.
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1. Integralną część niniejszego ogłoszenia stanowią:
a) załącznik nr 1 – załącznik graficzny wskazujący miejsca dla ustawienia słupów informacyjno-ogłoszeniowych z możliwą funkcją handlową, o których mowa w rozdz. I ust. 1 pkt. 1,
b) załącznik nr 2 - wzór oświadczenia, o którym mowa w rozdziale II ust. 2 pkt.1 lit. g),
c) załącznik nr 3 - wzór pełnomocnictwa, o którym mowa w rozdziale II ust. 2 pkt. 1 lit. h) tiret drugi.
2. Szczegółowych informacji udzielają: Pan Daniel Bartosz oraz Pani Magdalena Adamiec
– inspektorzy w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK, al. Powstania Warszawskiego 10, pok. 813, w godz. 8.00 – 15.00, tel. (12) 616-93-16 oraz (12) 616-94-34.
3. W siedzibie Wydziału Spraw Administracyjnych (jw.) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa (www.bip.krakow.pl) do wglądu pozostają:
a) szczegółowe warunki organizacji przetargu,
b) wzór umowy,
c) załączniki, o których mowa w rozdz. IV ust. 1
4. Dyrektor Wydziału Spraw Administracyjnych zastrzega sobie prawo odwołania przetargu bez podania przyczyny.
Szczegółowe warunki organizacji przetargu.
Procedura przetargowa
Pierwszy etap – kwalifikacja oferentów
Drugi etap – licytacja
Załacznik nr 1 - mapka sytuacyjna
Zalącznik nr 3 - pełnomocnictwo