DYREKTOR WYDZIAŁU SPRAW ADMINISTRACYJNYCH
URZĘDU MIASTA KRAKOWA
ogłasza
przetarg ustny nieograniczony
na udostępnienie 3 miejsc do prowadzenia handlu ruchomego zlokalizowanych w obszarze Parku Kulturowego Stare Miasto
zgodnie z zarządzeniem Nr 1712/2011 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 2 sierpnia 2011 r. w sprawie określenia zasad udzielania zgody na czasowe zajęcie nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Gminy Miejskiej Kraków oraz nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Skarbu Państwa a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków i uchwałą Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto.
Przetarg odbędzie się w dniu 30 maja 2014 r. o godzinie 8.00 w budynku Urzędu Miasta Krakowa przy Placu Wszystkich Świętych ¾, w sali Portretowej.
I. OPIS PRZEDMIOTU PRZETARGU.
1. Przedmiot udostępnienia.
1) Przedmiotem udostępnienia są 3 miejsca do prowadzenia handlu ruchomego zlokalizowane na Plantach Krakowskich, oznaczone numerami od 1 do 3 (zgodnie z załącznikiem graficznym nr 1 do niniejszego ogłoszenia),
2) Wymienione wyżej miejsca do prowadzenia handlu ruchomego wskazane są załącznikiem nr 2 do uchwały Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto.
3) Miejsca do prowadzenia handlu ruchomego, o których mowa w pkt 1) obejmują:
a) powierzchnię określoną wymiarami rzutu poziomego stoiska zgodnego z załącznikiem nr 4 do uchwały nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto,
b) powierzchnię zajmowaną przez sprzedającego - 0,5 m2.
2. Czas udostępnienia.
Umowy udostępnienia będą obowiązywać nieprzerwanie od dnia 1 lipca 2014 r. do dnia 31 grudnia 2015 r.
3. Warunki prowadzenia handlu.
1) Dopuszczalny asortyment – pamiątki o charakterze krakowskim,
2) Stoisko handlowe musi mieć formę zgodną z określoną uchwałą Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto - załącznik nr 4. Przed zawarciem umowy stoisko musi uzyskać pozytywną opinię Plastyka Miasta.
3) Stoisko handlowe musi być usuwane codziennie po zakończeniu działalności.
4. Opłaty.
1) Opłata dzienna za udostępnienie miejsca do prowadzenia handlu ruchomego w obszarze Parku Kulturowego Stare Miasto obejmuje powierzchnię stoiska, określoną wymiarami rzutu poziomego oraz powierzchnię zajmowaną przez sprzedającego wynoszącą 0,5 m2, przeliczoną według wylicytowanej stawki.
Opłata za udostępnienie miejsca do prowadzenia stoiska handlowego ustalona w drodze przetargu jest płatna miesięcznie z góry.
2) Dzienna opłata targowa wynikająca z art. 15 i 16 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.), w wysokości określonej w uchwale Nr LXI/876/12 Rady Miasta Krakowa z dnia 21.11.2012 r. (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2012 r. poz. 6451) za powierzchnię określoną w umowie.
5. Cena wywoławcza.
Dla każdego stanowiska wynosi 3,30 zł netto za 1 m2 zajętej powierzchni, określonej w ust. 1. pkt 3) lit. a), b), za każdy dzień + należny podatek VAT.
II. WARUNKI WYMAGANE OD PRZEDSIĘBIORCÓW.
1. Warunki przystąpienia do przetargu.
W przetargu mogą brać udział przedsiębiorcy, którzy:
1) Mają zawartą z Gminą Miejską Kraków najwyżej jedną umowę na prowadzenie handlu ruchomego w obszarze Parku Kulturowego Stare Miasto (docelowo można mieć zawarte nie więcej niż dwie takie umowy).
2) Złożyli komplet dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
3) Wnieśli wadium w terminie do dnia 27 maja 2014 r. w wysokości:
a) Wpłaty wadium z dopiskiem „WADIUM – HANDEL PAMIĄTKAMI” dokonywać można:
Numer rachunku depozytowego UMK: 27 1240 4722 1111 0000 4856 4667.
b) Wniesienie wadium w sposób niezgodny z ww. warunkami spowoduje wykluczenie przedsiębiorcy z postępowania.
c) Wadium wpłacone przez przedsiębiorcę, który wylicytuje miejsce do prowadzenia handlu ruchomego zalicza się na poczet należności z tytułu zawarcia umowy ( tj. 500 zł na poczet każdej zawartej umowy).
d) W przypadku, gdy umowa nie zostanie zawarta z winy przedsiębiorcy wadium ulega przepadkowi ( przepadkowi ulega 500 zł od każdej nie zawartej umowy).
e) Uczestnikom przetargu, którzy nie wylicytują stanowiska handlowego, wadium zostanie zwrócone w terminie 14 dni od dnia zakończenia przetargu. W przypadku unieważnienia przetargu wadium zostanie zwrócone wszystkim przedsiębiorcom, którzy je wpłacili.
W przetargu nie mogą brać udziału przedsiębiorcy:
a) którzy w ciągu dwóch lat licząc wstecz od daty przetargu, wylicytowali miejsca lub uprawnienia w przetargu organizowanym przez Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych, ale nie podpisali umowy,
b) z którymi w ciągu dwóch lat licząc wstecz od daty przetargu zostały rozwiązane umowy udostępnienia miejsca lub przyznające uprawnienia, wylicytowane w przetargu organizowanym przez Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych, z ich winy lub na ich wniosek.
2. Dokumenty warunkujące przystąpienie do przetargu.
1) Po otwarciu przetargu jego uczestnik winien:
a) okazać dokument potwierdzający tożsamość uczestnika przetargu (zawierający numer PESEL),
b) przedłożyć umowę spółki cywilnej (jeżeli działalność gospodarcza prowadzona jest w tej formie),
c) przedłożyć decyzję nadania numeru NIP dla spółki cywilnej (jeżeli działalność gospodarcza prowadzona jest w tej formie) oraz każdego przedsiębiorcy (w przypadku przedsiębiorcy dopuszcza się możliwość pisemnego podania numeru NIP),
d) okazać dokument potwierdzający wpłatę wadium,
e) przedłożyć pisemne oświadczenie o zapoznaniu się i przyjęciu bez zastrzeżeń warunków przetargu określonych w niniejszym ogłoszeniu oraz szczegółowych warunków organizacji przetargu i projektu umowy udostępnienia nieruchomości, będących do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych (załącznik nr 2),
f) w przypadku reprezentowania przedsiębiorcy przez pełnomocnika:
- okazać dokument potwierdzający tożsamość pełnomocnika (zawierający PESEL),
- przedłożyć pełnomocnictwo do reprezentowania przedsiębiorcy w przetargu
na każdym etapie postępowania przetargowego (załącznik nr 3).
2) Dokumenty, o których mowa w pkt 1) lit. a), d), e), f) muszą być przedstawione w formie oryginału, a w pozostałych przypadkach mogą być przedstawione w formie kserokopii, jednak potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez przedsiębiorcę/ spółkę cywilną.
UWAGI:
Brak któregokolwiek z wyżej wymaganych dokumentów jest podstawą niedopuszczenia przedsiębiorcy do przetargu.
Przystępujący do przetargu muszą posiadać aktywny (niezawieszony) status wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Przetarg.
Czynności związane z przetargiem wykonuje komisja przetargowa, powołana Poleceniem Służbowym Nr 6/2014 Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych z dnia 17 kwietnia 2014 r. na podstawie szczegółowych warunków organizacji przetargu (będących do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych) w dwóch etapach:
Pierwszy etap: kwalifikacja uczestników do drugiego etapu przetargu – do licytacji zostaną dopuszczeni jedynie przedsiębiorcy, którzy spełnią wszystkie warunki przystąpienia do przetargu, określone w ust. 1) i 2) niniejszego rozdziału.
Drugi etap: licytacje ustne, które zostaną przeprowadzone w tym samym dniu, bezpośrednio po przeprowadzonej weryfikacji dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
W trakcie prowadzenia licytacji na sali mogą być obecne tylko osoby uprawnione do udziału w licytacji oraz reprezentujący ich pełnomocnicy.
Miejsca, które nie zostaną wylicytowane oraz te spośród wylicytowanych, w przypadku, których zwycięzcy licytacji nie podpiszą umów w terminie określonym w rozdziale III ust. 4, będą udostępnione w kolejnym przetargu.
III. ZAWARCIE UMOWY.
Warunki umowy i termin jej podpisania
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1. Integralną część niniejszego ogłoszenia stanowią:
a) załącznik nr 1 – załącznik graficzny wskazujący miejsca do prowadzenia handlu ruchomego, o którym mowa w rozdz. I ust. 1 pkt. 1,
b) załącznik nr 2 - wzór oświadczenia, o którym mowa w rozdziale II ust. 2 pkt.1 lit. e),
c) załącznik nr 3 - wzór pełnomocnictwa, o którym mowa w rozdziale II ust. 2 pkt. 1 lit. f) tiret drugi.
2. Szczegółowych informacji udziela Elżbieta Bielska - inspektor w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK, al. Powstania Warszawskiego 10, pok. 813, w godz.
800 – 1500, tel. 12 616-94-34.
3. W siedzibie Wydziału Spraw Administracyjnych (jw.) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa (www.bip.krakow.pl) do wglądu pozostają:
a) szczegółowe warunki organizacji przetargu,
b) wzór umowy wraz z załącznikami,
c) załączniki, o których mowa w rozdz. IV ust. 1
4. Dyrektor Wydziału Spraw Administracyjnych zastrzega sobie prawo odwołania przetargu bez podania przyczyny.
Szczegółowe warunki organizacji przetargu.
1. Czynności związane z przeprowadzeniem przetargu wykonuje komisja przetargowa.
2. W przypadku wystąpienia wątpliwości komisja przetargowa podejmuje rozstrzygnięcia w drodze głosowania, przy czym przy równej liczbie głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.
3. Przetarg otwiera przewodniczący komisji przetargowej, przedstawia członków komisji, a następnie przypomina uczestnikom informacje zawarte w rozdziale I ogłoszenia o przetargu.
Procedura przetargowa
Pierwszy etap – kwalifikacja przedsiębiorców
4. Komisja przetargowa sprawdza dokumenty potwierdzające tożsamość osób uczestniczących w przetargu (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy), uczestnicy przetargu podpisują listę obecności.
5. Komisja przetargowa dokonuje weryfikacji dokumentów wymaganych do wzięcia udziału w przetargu i kwalifikuje przedsiębiorców do uczestnictwa w licytacji. Wyniki kwalifikacji przedsiębiorców zostają odnotowane w protokole.
6. Przewodniczący komisji przetargowej podaje do wiadomości imiona i nazwiska osób oraz nazwy firm, które zostały dopuszczone do udziału w licytacji, a następnie zapoznaje przedsiębiorców dopuszczonych do udziału w licytacji z jej procedurą, informacjami, o których mowa w rozdziale III ogłoszenia o przetargu oraz skutkami uchylenia się od zawarcia umowy udostępnienia nieruchomości.
7. Licytacja może się odbyć, chociażby zakwalifikowano do udziału w licytacji tylko jednego przedsiębiorcę spełniającego warunki określone w ogłoszeniu.
Drugi etap – licytacja
8. Każde miejsce do prowadzenia handlu ruchomego jest przedmiotem odrębnej licytacji.
9. Licytację kolejnych miejsc handlowych prowadzi przewodniczący komisji przetargowej.
10. Przewodniczący komisji przetargowej informuje przedsiębiorców, że po trzecim wywołaniu najwyższej zaoferowanej ceny dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte.
11. Licytacja rozpoczyna się od podania ceny wywoławczej.
12. Zgłaszać wszystkie postąpienia (licytować) mogą przedsiębiorcy osobiście albo ich pełnomocnicy (należycie umocowani do udziału w przetargu).
13. Postąpienia nie mogą wynosić mniej niż 1,00 zł.
14. Przedsiębiorcy zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny, dopóki, mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień.
15. Zaoferowana cena przestaje wiązać, gdy inny przedsiębiorca biorący udział w licytacji zaoferuje cenę wyższą.
16. Każda licytacja jest ważna bez względu na liczbę uczestniczących w niej przedsiębiorców, jeżeli przynajmniej jeden przedsiębiorca zaoferował, co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
17. Po ustaniu zgłaszania postąpień przewodniczący komisji przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyższą cenę i zamyka licytację, a następnie ogłasza imię i nazwisko osób lub nazwę firmy, która wygrała licytację. Historie postąpień oraz wyniki poszczególnych licytacji zostają odnotowane w protokole.
18. Przedsiębiorca może wylicytować co najwyżej dwa miejsca handlowe, z zastrzeżeniem zapisu rozdziału II. ust. 1. pkt 1) i pkt 3) ogłoszenia przetargu.
19. Po przeprowadzeniu licytacji wszystkich miejsc handlowych przewodniczący komisji przetargowej zamyka przetarg.
20. Protokół z przeprowadzonego przetargu, podpisany przez wszystkich członków komisji przetargowej, stanowi podstawę zawarcia umów ze zwycięzcami poszczególnych licytacji.
ZAŁĄCZNIK NR 2 - OŚWIADCZENIE - WYROK
ZAŁĄCZNIK NR 3 - PEŁNOMOCNICTWO