DYREKTOR WYDZIAŁU SPRAW ADMINISTRACYJNYCH
URZĘDU MIASTA KRAKOWA
ogłasza
przetarg ustny nieograniczony
na uzyskanie jednego uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny
zgodnie z:
Przetarg odbędzie się w dniu 29 maja 2014 r. o godzinie 8.00 w budynku Urzędu Miasta Krakowa przy Placu Wszystkich Świętych 3/4, w sali Portretowej
I. OPIS PRZEDMIOTU PRZETARGU.
1. Przedmiot udostępnienia.
1) Przedmiotem udostępnienia jest jedno uprawnienie do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny w dni parzyste w roku 2014 oraz w dni nieparzyste w roku 2015 (uprawnienie oznacza możliwość korzystania z jednego miejsca postojowego).
2) Postój dla pojazdów zaprzęgowych służących do obsługi ruchu turystycznego, o którym mowa w pkt 1) jest wyznaczony na drodze wewnętrznej Rynku Głównego, na działce nr 580/4 obręb 1 – Śródmieście oraz na drodze wewnętrznej Małego Rynku na działce nr 578/1 obręb 1 – Śródmieście, zgodnie z załącznikiem graficznym do niniejszego ogłoszenia (załącznik nr 1).
2. Podmiot udostępnienia
Do przetargu mogą przystąpić osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność
na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki oraz wspólnicy spółek cywilnych zarejestrowani w trybie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej (zwanymi dalej przedsiębiorcą).
3. Czas udostępnienia.
Umowa cywilnoprawna zawierana z przedsiębiorcą, który uzyska uprawnienie do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym (wymiennie
w Małym Rynku) dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny, będzie obowiązywać nieprzerwanie do dnia 31 grudnia 2015 r. (w tym w 2014 r. - w dniach parzystych, a w 2015 r. - w dniach nieparzystych), począwszy od dnia jej zawarcia.
4. Warunki korzystania z uprawnienia.
Warunki korzystania z uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym
postoju w Rynku Głównym (wymiennie w Małym Rynku) dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny będą zawarte w umowie cywilnoprawnej, której wzór jest udostępniony do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych.
5. Opłaty, koszty.
1) Opłata ryczałtowa (miesięczna) za korzystanie z uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym (wymiennie w Małym Rynku) dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny ustalona w drodze przetargu, jest płatna miesięcznie z góry do 20-tego dnia każdego miesiąca trwania umowy.
2) Opłata z tytułu utrzymania i opróżniania pojemników na końskie odchody.
3) Opłata za zakup naklejek kontrolnych (2 szt.) zawierających numer boczny dla pojazdu zaprzęgowego.
4) Koszt polisy OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej z rozszerzeniem o pojazdy niepodlegające obowiązkowemu ubezpieczeniu OC.
5) Koszt badań lekarsko – weterynaryjnych (wpis do paszportów koni).
6) Koszt dokumentu uzyskanego od Powiatowego Lekarza Weterynarii potwierdzającego, że stajnia spełnia minimalne warunki utrzymywania koni (rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 28 czerwca 2010 r., Dz. U. z 2010 r. nr 116, poz. 778).
6. Cena wywoławcza.
Cena wywoławcza za uprawnienie do wjazdu oraz zajmowania miejsca
na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym (wymiennie w Małym Rynku) dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny, wynosi: 200,00 zł netto (miesięcznie) + należny podatek VAT.
II. WARUNKI WYMAGANE OD PRZEDSIĘBIORCÓW.
1. Warunki przystąpienia do przetargu.
1) W przetargu mogą brać udział przedsiębiorcy, o których mowa w rozdz. I ust. 2, którzy:
a) złożyli w dniu przetargu komplet dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu,
b) wnieśli wadium w wysokości 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100) w terminie do dnia 26 maja 2014 r.
2) Wpłaty wadium z dopiskiem „WADIUM – DOROŻKI” dokonywać można:
a) w formie gotówkowej w podanej wyżej wysokości, w kasie Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Krakowa, Plac Wszystkich Świętych ¾ przed upływem terminu do wnoszenia wadium (kasa czynna: od poniedziałku do piątku w godz. 7.40 – 15.15; przerwa w godz. 12.00 – 12.20),
b) w formie przelewu lub w taki sposób, aby najpóźniej w dniu 26 maja 2014 r. wadium znajdowało się na rachunku depozytowym Urzędu Miasta Krakowa. Numer rachunku depozytowego Urzędu Miasta Krakowa: 27 1240 4722 1111 0000 4856 4667.
Wniesienie wadium w sposób niezgodny z ww. warunkami spowoduje wykluczenie przedsiębiorcy z postępowania.
Wadium wpłacone przez przedsiębiorcę, który wylicytuje uprawnienie do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym (wymiennie w Małym Rynku) dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny - zalicza się na poczet należności z tytułu zawarcia umowy.
W przypadku, gdy umowa nie zostanie zawarta z winy przedsiębiorcy, wadium ulega przepadkowi.
Uczestnikom przetargu, którzy nie wylicytują uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym (wymiennie w Małym Rynku) dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny, wadium zostanie zwrócone w terminie 14 dni od dnia zakończenia przetargu, w sposób odpowiadający formie jego wniesienia.
W przypadku unieważnienia przetargu, wadium zostanie zwrócone wszystkim przedsiębiorcom, którzy je wpłacili.
3) W przetargu nie mogą brać udziału przedsiębiorcy:
a) którzy według stanu na dzień ogłoszenia przetargu mają aktualnie zawarte umowy z Wydziałem Spraw Administracyjnych na korzystanie z wyznaczonych postojów dla pojazdów zaprzęgowych w Rynku Głównym (wymiennie w Małym Rynku), na Placu Szczepańskim,
b) w stosunku do których toczyło się postępowanie sądowe, zakończone prawomocnym wyrokiem skazującym (dot. zakazu kierowania pojazdem zaprzęgowym),
c) którzy w ciągu dwóch lat licząc wstecz od daty przetargu, wylicytowali miejsca lub uprawnienia w przetargu organizowanym przez Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych, ale nie podpisali umowy,
d) z którymi w ciągu dwóch lat licząc wstecz od daty przetargu zostały rozwiązane umowy udostępnienia miejsca lub przyznające uprawnienia, wylicytowane w przetargu organizowanym przez Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych, z ich winy lub na ich wniosek.
2. Dokumenty warunkujące przystąpienie do przetargu.
1) Po otwarciu przetargu jego uczestnik winien:
a) okazać dokument potwierdzający tożsamość (zawierający numer PESEL – np. dowód osobisty, prawo jazdy, paszport),
b) przedłożyć umowę spółki cywilnej (jeżeli działalność gospodarcza prowadzona jest w tej formie),
c) przedłożyć decyzję nadania numeru NIP dla spółki cywilnej (jeżeli działalność gospodarcza prowadzona jest w tej formie) oraz każdego przedsiębiorcy (w przypadku przedsiębiorcy dopuszcza się możliwość pisemnego podania numeru NIP),
d) okazać dokument potwierdzający wpłatę wadium (niezależnie od sposobu wpłaty),
e) złożyć pisemne oświadczenie potwierdzające, że wobec przedsiębiorcy nie toczyło się postępowanie sądowe zakończone prawomocnym wyrokiem skazującym,
tj. zakazującym kierowania pojazdem zaprzęgowym (załącznik nr 2),
f) złożyć pisemne oświadczenie o zapoznaniu się i przyjęciu bez zastrzeżeń warunków przetargu określonych w niniejszym ogłoszeniu, szczegółowych warunków organizacji przetargu oraz wzoru umowy, o której mowa w rozdz. I ust. 3 (załącznik nr 3),
g) w przypadku reprezentowania przedsiębiorcy przez pełnomocnika:
2) Dokumenty, o których mowa w pkt 1) lit. a), e), f), g) muszą być przedstawione w formie oryginału, a w pozostałych przypadkach mogą być przedstawione w formie kserokopii, jednak potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez przedsiębiorcę.
UWAGA:
Brak któregokolwiek z wyżej wymaganych dokumentów jest podstawą niedopuszczenia przedsiębiorcy do przetargu.
Przystępujący do przetargu muszą posiadać aktywny (niezawieszony) status wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
3. Przetarg.
Czynności związane z przetargiem wykonuje komisja przetargowa, powołana Poleceniem Służbowym Nr 5/2014 Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych z dnia 28 kwietnia 2014 r. na podstawie szczegółowych warunków organizacji przetargu nieograniczonego - w dwóch etapach.
Pierwszy etap: kwalifikacja przedsiębiorców do drugiego etapu przetargu. Do licytacji zostaną dopuszczeni wyłącznie przedsiębiorcy, którzy spełnią wszystkie warunki przystąpienia do przetargu, określone w ust. 1 i 2 niniejszego rozdziału.
Drugi etap: licytacja ustna. Zostanie ona przeprowadzona w tym samym dniu, bezpośrednio po przeprowadzonej weryfikacji dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
W trakcie prowadzenia licytacji na sali mogą być obecni wyłącznie przedsiębiorcy uprawnieni do udziału w licytacji oraz reprezentujący ich pełnomocnicy.
Jeżeli uprawnienie do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym (wymiennie w Małym Rynku) dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny nie zostanie wylicytowane lub zwycięzca licytacji nie podpisze umowy w terminie określonym w rozdz. III ust. 4, uprawnienie będzie udostępnione w kolejnym przetargu.
III. ZAWARCIE UMOWY.
Warunki umowy i termin jej podpisania:
a) kompletu dokumentów wymaganych do jej zawarcia, tj.:
b) pozytywnej opinii dla pojazdu zaprzęgowego, wydanej przez Plastyka Miasta (Plac Wszystkich Świętych 11, Kraków, tel. 12 61-61-55).
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1. Integralną część niniejszego ogłoszenia stanowią:
a) załącznik nr 1 – załącznik graficzny wskazujący miejsce postoju dla pojazdów zaprzęgowych w Rynku Głównym (wymiennie w Małym Rynku), o którym mowa w rozdz. I ust. 1 pkt. 2,
b) załącznik nr 2 - wzór oświadczenia, o którym mowa w rozdziale II ust. 2 pkt. 1 lit. e),
c) załącznik nr 3 - wzór oświadczenia, o którym mowa w rozdziale II ust. 2 pkt. 1 lit. f),
d) załącznik nr 4 - wzór pełnomocnictwa, o którym mowa w rozdziale II ust. 2 pkt. 1 lit. g) tiret drugi.
2. Szczegółowych informacji udziela Pani Marta Kotarska - Główny Specjalista w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK, al. Powstania Warszawskiego 10, pok. 813, w godz. 8.00 – 15.00, tel. 12 616-93-18.
3. W siedzibie Wydziału Spraw Administracyjnych (jw.) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa (www.bip.krakow.pl) do wglądu pozostają:
a) szczegółowe warunki organizacji przetargu,
b) wzór umowy wraz z załącznikami,
c) załączniki, o których mowa w rozdz. IV ust. 1
4. Dyrektor Wydziału Spraw Administracyjnych zastrzega sobie prawo odwołania przetargu na każdym etapie bez podania przyczyny.
Szczegółowe warunki organizacji przetargu.
Procedura przetargowa
Pierwszy etap – kwalifikacja przedsiębiorców
4. Komisja przetargowa sprawdza dokumenty potwierdzające tożsamość osób uczestniczących w przetargu (zawierające numer PESEL: np. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy); przedsiębiorcy uczestniczący w przetargu podpisują listę obecności.
5. Komisja przetargowa dokonuje weryfikacji dokumentów wymaganych do udziału w przetargu i kwalifikuje przedsiębiorców do uczestnictwa w licytacji. Wyniki kwalifikacji przedsiębiorców zostają odnotowane w protokole.
6. Przewodniczący komisji przetargowej podaje do wiadomości imiona i nazwiska przedsiębiorców oraz nazwy spółek cywilnych, dopuszczonych do udziału w licytacji, a następnie zapoznaje uczestników dopuszczonych do udziału w licytacji z jej procedurą, informacjami, o których mowa w rozdz. III ogłoszenia o przetargu oraz skutkami uchylenia się od zawarcia umowy.
7. Licytacja może się odbyć, chociażby zakwalifikowano do udziału w licytacji tylko jednego przedsiębiorcę spełniającego warunki określone w ogłoszeniu.
Drugi etap – licytacja
8. Licytację uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym (wymiennie w Małym Rynku) dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny, prowadzi przewodniczący komisji przetargowej.
9. Przewodniczący komisji przetargowej informuje przedsiębiorców, że po trzecim wywołaniu najwyższej zaoferowanej ceny dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte.
10. Licytacja rozpoczyna się od podania ceny wywoławczej.
11. Zgłaszać wszystkie postąpienia (licytować) mogą przedsiębiorcy osobiście lub ich pełnomocnicy.
12. Postąpienia nie mogą wynosić mniej niż 10 zł (słownie złotych: dziesięć 00/100).
13. Przedsiębiorcy lub ich pełnomocnicy zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny dopóki, mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień.
14. Zaoferowana cena przestaje wiązać, gdy inny uczestnik biorący udział w licytacji zaoferuje cenę wyższą.
15. Licytacja jest ważna bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden przedsiębiorca lub pełnomocnik zaoferował, co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
16. Po ustaniu zgłaszania postąpień, przewodniczący komisji przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyższą cenę i zamyka licytację, a następnie ogłasza imię i nazwisko przedsiębiorcy lub nazwę spółki cywilnej, który/a wygrał/a licytację. Historia postąpień oraz wynik licytacji zostają odnotowane w protokole.
17. Po przeprowadzeniu licytacji uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym (wymiennie w Małym Rynku) dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny przewodniczący komisji przetargowej zamyka przetarg.
18. Protokół z przeprowadzonego przetargu, podpisany przez wszystkich członków komisji przetargowej, stanowi podstawę zawarcia umowy ze zwycięzcą licytacji.
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO UMOWY - ZEZWOLENIE NA WJAZD I POSTÓJ
ZALACZNIK NR 2 DO UMOWY - ZARZĄDZENIE NR 132 PREZYDENTA MIASTA KRAKOWA Z 17.01.2013 r.
ZAŁĄCZNIK NR 3 DO UMOWY - WZÓR NAKLEJKI
ZAŁĄCZNIKI
do ogłoszenia przetargu ustnego nieograniczonego na uzyskanie jednego uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju w Rynku Głównym dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny
ZAŁĄCZNIK NR 3 - OŚWIDCZENIE DOT. WARUNKÓW PRZETARGU
ZAŁĄCZNIK NR 4 - PEŁNOMOCNICTWO