DYREKTOR WYDZIAŁU SPRAW ADMINISTRACYJNYCH
URZĘDU MIASTA KRAKOWA
ogłasza
przetarg ustny nieograniczony
na udostępnienie 12 miejsc dla ustawienia słupów informacyjno-ogłoszeniowych z możliwą funkcją handlową, zlokalizowanych w obszarze Parku Kulturowego Stare Miasto
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3) ustawy z dn. 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2013.594 j.t. z późn. zm.), art. 25 ust. 1 ustawy z dn. 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2010.102.651 j.t. z późn. zm.), § 8 ust. 1 pkt 1) lit. c) uchwały Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto, § 2 ust. 4 zarządzenia Nr 1712/2011 Prezydenta Miasta Krakowa z dn. 2 sierpnia 2011 r. w sprawie określenia zasad udzielania zgody
na czasowe zajęcie nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Gminy Miejskiej Kraków oraz nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Skarbu Państwa a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków, Pełnomocnictwa Nr 58/2011 Prezydenta Miasta Krakowa, Pełnomocnictwa Nr 53/2011 Prezydenta Miasta Krakowa oraz Pełnomocnictwa Nr 120/2012 Prezydenta Miasta Krakowa
Przetarg odbędzie się w dniu 20 maja 2014 r. o godzinie 8:00 w budynku Urzędu Miasta Krakowa przy Placu Wszystkich Świętych 3-4, w Sali im. J. Lea
I. OPIS PRZEDMIOTU PRZETARGU.
1. Przedmiot udostępnienia.
2. Czas udostępnienia.
Umowy udostępnienia będą obowiązywać nieprzerwanie od 1 lipca 2014 r. do 31 grudnia 2016 r.
3. Warunki ustawienia słupów.
4. Opłaty.
5. Cena wywoławcza.
Dla każdego miejsca wynosi 10,00 zł netto za 1 słup, za każdy dzień + należny podatek VAT.
II. WARUNKI WYMAGANE OD PRZEDSIĘBIORCÓW.
1. Warunki przystąpienia do przetargu.
W przetargu mogą brać udział przedsiębiorcy, którzy:
W przetargu nie mogą brać udziału przedsiębiorcy:
a) którzy w ciągu dwóch lat licząc wstecz od daty przetargu, wylicytowali miejsca w przetargu organizowanym przez Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych, ale nie podpisali umowy udostępnienia miejsca,
b) z którymi w ciągu dwóch lat licząc wstecz od daty przetargu, zostały rozwiązane umowy udostępnienia miejsca, wylicytowane w przetargu organizowanym przez Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych z ich winy lub na ich wniosek.
2 Dokumenty warunkujące przystąpienie do przetargu.
na każdym etapie postępowania przetargowego (załącznik nr 3).
- Dokumenty, o których mowa w pkt 1) lit. a), f) i g) muszą być przedstawione w formie oryginału, a w pozostałych przypadkach mogą być przedstawione w formie kserokopii, jednak potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez przedsiębiorcę.
UWAGI:
Brak któregokolwiek z wyżej wymaganych dokumentów jest podstawą niedopuszczenia przedsiębiorcy do przetargu.
Przystępujący do przetargu muszą posiadać:
Przetarg.
Czynności związane z przetargiem wykonuje komisja przetargowa, powołana Poleceniem Służbowym Nr 4/2014 Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych z dnia 2 kwietnia 2014 r. na podstawie szczegółowych warunków organizacji przetargu (będących do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych) w dwóch etapach:
Pierwszy etap: kwalifikacja uczestników do drugiego etapu przetargu – do licytacji zostaną dopuszczeni jedynie przedsiębiorcy/ spółki, którzy spełnią wszystkie warunki przystąpienia do przetargu, określone w ust. 1 i 2 niniejszego rozdziału.
Drugi etap: licytacje ustne, które zostaną przeprowadzone w tym samym dniu, bezpośrednio po przeprowadzonej weryfikacji dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
W trakcie prowadzenia licytacji na sali mogą być obecne tylko osoby uprawnione do udziału w licytacji i reprezentujący ich pełnomocnicy.
Miejsca, które nie zostaną wylicytowane oraz te spośród wylicytowanych, w przypadku których zwycięzcy licytacji nie podpiszą umów w terminie określonym w rozdziale III ust. 4, będą udostępnione w kolejnym przetargu.
III. ZAWARCIE UMOWY.
Warunki umowy i termin jej podpisania
1. Umowy zostaną zawarte zgodnie z wzorem umowy będącym do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych.
2. Umowy zostaną zawarte z:
1) przedsiębiorcami, których wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) posiada status aktywny (niezawieszony), zgodny z profilem działalności PKD: 73.11.Z (działalność agencji reklamowych),
2) spółkami, które posiadają aktualny status wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), zgodny z profilem działalności PKD: 73.11.Z (działalność agencji reklamowych),
3. Umowy zostaną zawarte z przedsiębiorcami/ spółkami, którzy nie zalegają z zapłatą za korzystanie z terenów Gminy Miejskiej Kraków.
4. Umowy na udostępnienia miejsc pod słupy informacyjno-ogłoszeniowe z możliwą funkcją handlową, powinny być zawarte w terminie do 23 czerwca 2014 r., według wylicytowanej stawki, pod rygorem utraty wpłaconego wadium i utraty prawa do zawarcia umowy.
5. Umowy zostaną zawarte pod warunkiem złożenia do Wydziału Spraw Administracyjnych UMK w terminie do 16 czerwca 2014 r.
1) pozytywnej opinii Plastyka Miasta, dotyczącej słupa informacyjno-ogłoszeniowego z możliwą funkcją handlową,
2) oferty najmu wnętrza słupa informacyjno-ogłoszeniowego dla prowadzenia działalności handlowej, skierowanej do przedsiębiorców prowadzących taką działalność w danej lokalizacji, wg stanu na dzień ogłoszenia przetargu.
6. Umowy zawierać będą zobowiązania do ponoszenia opłat wymienionych w rozdzialeI ust. 4 niniejszego ogłoszenia.
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
a) szczegółowe warunki organizacji przetargu,
b) wzór umowy,
c) załączniki, o których mowa w rozdz. IV ust. 1
4. Dyrektor Wydziału Spraw Administracyjnych zastrzega sobie prawo odwołania przetargu bez podania przyczyny.
Szczegółowe warunki organizacji przetargu.
Procedura przetargowa
Pierwszy etap – kwalifikacja przedsiębiorców/ spółek
4. Komisja przetargowa sprawdza dokumenty potwierdzające tożsamość osób uczestniczących w przetargu (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy), uczestnicy przetargu podpisują listę obecności.
5. Komisja przetargowa dokonuje weryfikacji dokumentów wymaganych do wzięcia udziału w przetargu i kwalifikuje przedsiębiorców/ spółki do uczestnictwa w licytacji. Wyniki kwalifikacji przedsiębiorców/ spółek zostają odnotowane w protokole.
6. Przewodniczący komisji przetargowej podaje do wiadomości imiona i nazwiska osób oraz nazwy firm, które zostały dopuszczone do udziału w licytacji, a następnie zapoznaje przedsiębiorców/ spółki dopuszczonych do udziału w licytacji z jej procedurą, informacjami, o których mowa w rozdziale III ogłoszenia o przetargu oraz skutkami uchylenia się od zawarcia umowy udostępnienia nieruchomości.
7. Licytacja może się odbyć, chociażby zakwalifikowano do udziału w licytacji tylko jednego przedsiębiorcę/ spółkę spełniającego warunki określone w ogłoszeniu.
Drugi etap – licytacja
8. Każde miejsce dla ustawienia słupa jest przedmiotem odrębnej licytacji.
9. Licytację kolejnych miejsc dla ustawienia słupa prowadzi przewodniczący komisji przetargowej.
10. Przewodniczący komisji przetargowej informuje przedsiębiorców, że po trzecim wywołaniu najwyższej zaoferowanej ceny dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte.
11. Licytacja rozpoczyna się od podania ceny wywoławczej.
12. Zgłaszać wszystkie postąpienia (licytować) mogą przedsiębiorcy/ spółki albo ich pełnomocnicy (należycie umocowani do udziału w przetargu).
13. Postąpienia nie mogą wynosić mniej niż 1,00 zł.
14. Przedsiębiorcy/ spółki zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny, dopóki, mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień.
15. Zaoferowana cena przestaje wiązać, gdy inny przedsiębiorca/ spółka biorący udział w licytacji zaoferuje cenę wyższą.
16. Każda licytacja jest ważna bez względu na liczbę uczestniczących w niej przedsiębiorców/ spółek, jeżeli przynajmniej jeden przedsiębiorca/ spółka zaoferował co najmniej jedno postąpienie, powyżej ceny wywoławczej.
17. Po ustaniu zgłaszania postąpień przewodniczący komisji przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyższą cenę i zamyka licytację, a następnie ogłasza imię i nazwisko osób lub nazwę firmy, która wygrała licytację. Historie postąpień oraz wyniki poszczególnych licytacji zostają odnotowane w protokole.
18. Przedsiębiorca/ spółka może wylicytować najwyżej tyle miejsc dla ustawienia słupów informacyjno-ogłoszeniowych z możliwą funkcją handlową, za ile dokonał wpłaty wadium.
19. Po przeprowadzeniu licytacji wszystkich miejsc dla ustawienia słupów ogłoszeniowych, przewodniczący komisji przetargowej zamyka przetarg.
20. Protokół z przeprowadzonego przetargu, podpisany przez wszystkich członków komisji przetargowej, stanowi podstawę zawarcia umów ze zwycięzcami poszczególnych licytacji.
Załącznik nr 3 - pelnomocnictwo