Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) obowiązek składania deklaracji należy do każdego właściciela nieruchomości: właściciela domu jednorodzinnego, zarządu spółdzielni mieszkaniowej lub zarządu wspólnoty mieszkaniowej lub właściciela wydzielonego lokalu – tylko w przypadku braku zarządu.
Deklaracje należy składać w terminie do 30 kwietnia 2013 r. w Miejskim Przedsiębiorstwie Oczyszczania Sp. z o. o. w Krakowie, ul. Nowohucka 1, mogą być składane także w formie elektronicznej. W razie niezłożenia deklaracji w wymaganym terminie MPO będzie uprawnione do wydania decyzji określającej wysokość opłaty. W przypadku braku uiszczania opłaty za wywóz odpadów komunalnych, zostanie nałożona kara.
Deklaracje do pobrania są dostępne na stronie internetowej: http://www.nowezasady.pl/deklaracje