Urząd Miasta Krakowa Wydział Spraw Administracyjnych przypomina przedsiębiorcom prowadzącym obrót napojami alkoholowymi na terenie Gminy Miejskiej Kraków, posiadającym zezwolenia na detaliczną i gastronomiczną sprzedaż alkoholu, że każdy przedsiębiorca posiadający zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, ma obowiązek do 31 stycznia 2009 r. złożyć oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku 2008 i uiścić opłatę za korzystanie z zezwoleń na obrót napojami alkoholowymi w 2009 roku.
Urząd Miasta Krakowa
Wydział Spraw Administracyjnych
przypomina Przedsiębiorcom prowadzącym obrót napojami alkoholowymi na terenie Gminy Miejskiej Kraków, posiadającym zezwolenia na detaliczną i gastronomiczną sprzedaż alkoholu, że zgodnie z art. 111 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2007 r. Nr 70, poz.473 z późn. zm.), każdy przedsiębiorca posiadający zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, ma obowiązek do 31 stycznia 2009 r. złożyć oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku 2008 i uiścić opłatę za korzystanie z zezwoleń na obrót napojami alkoholowymi w 2009 roku.
Druki oświadczeń są dostępne w siedzibie Wydziału al. Powstania Warszawskiego 10, można je też pobrać ze strony procedura SA-08 ( w dziale "Procedury" ). Oświadczenie stanowi załącznik do procedury.
Aby uniknąć kolejek w ostatnich dniach stycznia br., prosi się zainteresowanych o wcześniejsze zgłaszanie się do Urzędu z oświadczeniami, celem naliczenia opłaty, którą można uiścić bezpośrednio w kasach Urzędu lub na konto Urzędu w Pekao S.A.:
44 1240 4722 1111 0000 4851 1108
z adnotacją, że jest to opłata za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
Oświadczenia o wartości sprzedanego alkoholu można również przesłać listem poleconym na adres:
Urząd Miasta Krakowa
Wydział Spraw Administracyjnych
Al. Powstania Warszawskiego 10
31-549 Kraków
Przedsiębiorca któremu zezwolenie wygaśnie z powodu niezłożenia oświadczenia lub niedokonania opłaty w ustawowym terminie, może się ubiegać ponownie o jego wydanie po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia.
Zgodnie z istniejącym orzecznictwem, decyzja stwierdzająca wygaśnięcie zezwolenia ma charakter deklaratoryjny, tj. potwierdza jedynie skutek, który już wystąpił z mocy ustawy. Oznacza to, że jeżeli nie dokonano w wymaganym terminie opłaty - to zezwolenie wygasło z upływem terminu do jej dokonania. Dalsza ewentualna sprzedaż prowadzona jest wówczas bez zezwolenia, ze wszystkimi z tego wynikającymi konsekwencjami (art. 43 Ustawy jw.), niezależnie od daty, w której wygaśnięcie zezwolenia zostanie prawomocnie stwierdzone w drodze decyzji.
Termin do dokonania opłaty ma charakter materialnoprawny, czyli nie podlega przywróceniu, a organ administracji nie ma prawnej możliwości dokonywania oceny przyczyn niedokonania opłaty w terminie.
Wszelkich informacji na temat opłat udziela Referat Obrotu Napojami Alkoholowymi UMK pod numerami telefonów (0-12) 61-69-304 do 308, 310 i 322 .