Dokument archiwalny
KAMPANIA „ZACHOWAJ TRZEŹWY UMYSŁ 2008”
5 kwietnia, w Ogólnopolski Dzień Trzeźwości, ruszyła kampania „Zachowaj Trzeźwy Umysł 2008”. Ten ponadlokalny projekt profilaktyczny realizowany jest już od sześciu lat i od początku uczestniczy w nim Kraków. Akcja skierowana jest do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, a także do rodziców, nauczycieli, kierowców i sprzedawców alkoholu.
5 kwietnia, w Ogólnopolski Dzień Trzeźwości, rusza kampania „Zachowaj Trzeźwy Umysł 2008”. Ten ponadlokalny projekt profilaktyczny realizowany jest już od sześciu lat i od początku uczestniczy w nim Kraków. Akcja skierowana jest do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, a także do rodziców, nauczycieli, kierowców i sprzedawców alkoholu.
Do młodych mieszkańców Krakowa trafią wkrótce atrakcyjne ulotki profilaktyczne i plakaty promujące konkursy i imprezy sportowo-rekreacyjne organizowane w ramach kampanii. W tym roku materiały edukacyjne dla szkół podstawowych będą opatrzone hasłem „W poszukiwaniu kwiatu paproci”. Zawarty w nich przekaz ma służyć budowaniu poczucia własnej wartości i wykorzystywaniu swojego potencjału rozwojowego do czerpania zadowolenia z życia poprzez unikanie zachowań ryzykownych, niesienie pomocy innym, podnoszenie swojej sprawności fizycznej i prowadzenie zdrowego stylu życia. Z kolei zadaniom dla gimnazjalistów towarzyszyć będzie hasło „Zdobywamy Mount Everest”. Wyraża ono potrzebę autonomii młodego człowieka i ma na celu uświadomienie roli wartości w osiąganiu sukcesów życiowych. Najwyższy szczyt na świecie jest symbolem wielkich wyzwań, ale również odpowiedzialności za każdy krok na drodze do realizacji ważnych celów.
Integralną częścią kampanii są również działania skierowane do właścicieli sklepów z przypomnieniem o zakazie sprzedaży alkoholu nieletnim, do nauczycieli i rodziców, aby uważniej obserwowali dzieci i młodzież i reagowali w odpowiednim czasie na niepokojące sygnały, wreszcie do kierowców, uświadamiając im skutki prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu.
Organizatorem kampanii jest Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych oraz Fundacja „Trzeźwy Umysł” z Poznania. Patronat nad akcją objęli: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Sportu, Ministerstwo Zdrowia, Komenda Główna Policji i Polski Związek Olimpijski. W Krakowie koordynatorem projektu jest Wydział Spraw Społecznych UMK.