„Budowa odcinka drogi gminnej KDD.2 klasy D (...)"
O B W I E S Z C Z E N I E
P r e z y d e n t a M i a s t a K r a k o w a
o wszczęciu postępowania administracyjnego
o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Na podstawie art. 10 § 1, art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 11d ust. 5 Ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 311), zawiadamia się, że 02.09.2024 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne znak sprawy: AU-01-6.6740.4.25.2024.ZZA na wniosek Prezydenta Miasta Krakowa działającego przez Dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53 31-586 Kraków, w sprawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zamierzenia pn.: „Budowa odcinka drogi gminnej KDD.2 klasy D o długości 36,24 m wraz z budową towarzyszącej infrastruktury(kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny, oświetlenie drogowe)
- Etap II - ul. Lema w Krakowie, na części działek nr 1/269 i 1/22 obr. 52 Nowa Huta przy ul. S. Lema w Krakowie
obejmująca swoim zakresem:
- budowa jezdni drogi gminnej klasy D szerokości 2x2,50m: km od 0+000 do 0+036,24,
- budowa drogi dla pieszych szerokości 2,10m w tym chodnika 1,80m: km od 0+000 do 0+036,24,
- budowa kanalizacji deszczowej – wpusty deszczowe z włączeniem do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej do:
km od 0+035,00 do 0+036,80,
- budowa kanału technologicznego: km od 0+000,25 do 0+036,00,
- budowa oświetlenia ulicznego: km 0-008,00 – 0+020,00”
Stanowiąca etap II inwestycji pn.:
„Budowa odcinka drogi gminnej KDD.2 km: 0+000 do km: 0+101,16 oraz połączenia drogi gminnej KDD.2 z ulicą Stanisława Lema km: 0+000 do km: 0+035,67 wraz z budową towarzyszącej infrastruktury technicznej w postaci odwodnienia, oświetlenia, sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej oraz budową pasa wyłączenia z ulicy Stanisława Lema i przebudową kolidującego uzbrojenia terenu: odwodnienia i oświetlenia.”
na działkach ewidencyjnych oznaczonych numerami:
W liniach rozgraniczających projektowany pas drogowy:
- na działkach ulegających podziałowi, w nawiasie podano numery działek powstające w wyniku podziału nieruchomości:
1/22 (1/276, 1/277, 1/278), 1/269 (1/279, 1/280, 1/281) – obr. 52 Nowa Huta
Legenda:
- działki bez nawiasu – stan istniejący,
- działki w nawiasach – stan po podziale,
- działki pogrubione – działki przeznaczone pod drogę
Poza liniami rozgraniczającymi projektowany pas drogowy:
- na części działek w ramach obowiązku przebudowy i budowy sieci uzbrojenia terenu:
1/211, 1/257 obr. 52 j. ewid. Nowa Huta
W związku z powyższym informuje się, że strony mogą w każdym stadium postępowania zapoznać się z całością dotychczas zgromadzonego materiału dowodowego, a w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia złożyć ewentualne wnioski i zastrzeżenia w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa - ul. Mogilska 41. Uwagi i zastrzeżenia można także nadać przesyłką pocztową, kurierską u wybranego przez Państwa operatora z wyróżnikiem sprawy w postaci jej sygnatury.
Odpowiedź na wszystkie uwagi i zastrzeżenia stron postepowania zostaną zawarte w uzasadnieniu decyzji kończącej postępowanie.
Stronami postępowania są: zawiadamiani na piśmie - wnioskodawca, właściciele i użytkownicy wieczyści oraz zawiadamiani w drodze obwieszczenia - zarządcy nieruchomości objętych wnioskiem o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, nieruchomości bezpośrednio sąsiadujących, a także inne podmioty, które w toku postępowania wykażą swój interes prawny w rozumieniu art. 28 k.p.a. w zw. z art. 11i ust. 1 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych , tj. na których chroniony przepisami prawa sposób wykonywania praw lub obowiązków może wpływać realizacja ww. inwestycji drogowej.
Zawiadomienie w formie obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie i udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej.
Godziny przyjęć stron: poniedziałek, wtorek, środa, piątek w godz. od 8:00-14:30.
Zapoznanie z aktami sprawy możliwe jest po wcześniejszym, telefonicznym umówieniu wizyty z inspektorem prowadzącym sprawę.
Zgodnie z art. 18 ust. 1e ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych w przypadku, w którym dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda tę nieruchomość lub wyda nieruchomość i opróżni lokal oraz inne pomieszczenia niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia:
1) doręczenia zawiadomienia o wydaniu decyzji, o której mowa w art. 17,
2) doręczenia postanowienia o nadaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygoru natychmiastowej wykonalności albo
3) w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna
- wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5 % wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego. (stosowne oświadczenie należy złożyć zarządcy drogi)