,,Budowa drogi gminnej klasy L (ul. Koszykarska) (...)"
Kraków, dnia 16.02.2023 r.
O B W I E S Z C Z E N I E
P r e z y d e n t a M i a s t a K r a k o w a
o wszczęciu postępowania administracyjnego
o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Na podstawie art.10 § 1, art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 2000) w związku z art. 11d ust. 5 Ustawy z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 176), zawiadamia się, że 30.01.2023 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne znak: AU-01-6.6740.4.4.2023.ZZA na wniosek Prezydenta Miasta Krakowa działającego przez Dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53 31-586 Kraków, w imieniu którego przed urzędem występuje Pełnomocnik Pan Marcin Kisiel, w sprawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zamierzenia pn.:
,,Budowa drogi gminnej klasy L (ul. Koszykarska) od km: 0+007,12 do km:0+643.72, miasto powiat Kraków, województwo małopolskie wraz z budową kanału technologicznego, rozbiórką i budową sieci: oświetlenia, elektroenergetycznej, wodociągu, gazociągu, kanalizacji ogólnospławnej, rozbiórką i budową instalacji ektroenergetycznej, rozbiórką ogrodzeń oraz przebudową drogi wojewódzkiej nr 776 od km:4+273.61 do km:4+323.63 (ul. Nowohucka w Krakowie)".
na działkach ewidencyjnych:
a) w liniach rozgraniczających przedmiotową inwestycję:
- na działkach powstających w wyniku podziału nieruchomości (w nawiasie podano nr działki po podziale przeznaczonej pod inwestycję): 8/148(8/186), 8/147(8/184), 8/168(8/212), 8/151(8/190
i 8/191), 8/150(8/188), 8/156(8/204), 8/151(8/191), 8/154(8/197), 8/153(8/195), 8/155(8/202), 8/131(8/182), 8/130(8/180), 8/167(8/210), 8/162(8/206), 8/50(8/176), 14/3(14/7), 8/163(8/208), 8/103(8/178), 15/12(15/22), 15/11(15/20), 15/16(15/25), 14/4(14/9), 15/17(15/26), 15/4(15/18), obręb 17 Podgórze; 149/5(149/6), 121/7(121/21), 121/10(121/23), 77/2(77/3), 80/2(80/3), 81/2(81/3), 82/2(82/7), 83/2(83/11), 84/2(84/9), 85/2(85/10), 66/3(66/5), 65/3(65/5), 64/3(64/5), 63/4(63/8), obręb 18 Podgórze;
- w całości przejętych pod pas drogowy: 8/157, 8/54, 8/49, 14/6, 14/5, 16/11, 16/9, 16/4, obręb 17 Podgórze, 86/2 obręb 18 Podgórze,
b) działki wynikające z zakresu obowiązku dokonania budowy lub przebudowy uzbrojenia
terenu (poza pasem drogowym) na podstawie art. 11f ust. 1 pkt. 8 lit. e na części działek o
numerach ewidencyjnych (w nawiasie podano nr działki po podziale pozostającej własnością dotychczasowych właścicieli): 8/154(8/200), 8/153(8/163), 8/68, 8/167(8/211), 8/50(8/177), 14/3(14/8), 15/11(15/21), 8/52, 8/162(8/207) obręb 0017 Podgórze; 149/5(149/7), 149/2 obręb 18 Podgórze,
c) działki wynikające z zakresu obowiązku dokonania budowy lub przebudowy zjazdów (poza
pasem drogowym) na podstawie art. 11f ust. 1 pkt. 8 lit. h na części działek o numerach
ewidencyjnych (w nawiasie podano nr działki po podziale pozostającej własnością dotychczasowych właścicieli): 8/68, 8/131(8/183), 8/130(8/181), 8/162(8/207), 15/11(15/21), 15/4(15/19) obręb 17 Podgórze; 77/2(77/4), 121/7(121/22), 121/10(121/24) obręb 18 Podgórze.
d) poza liniami rozgraniczającymi przedmiotową inwestycję na działkach objętych obowiązkiem przebudowy innych dróg publicznych: 51 i 54 obr. 16 Podgórze
W związku z powyższym informuje się, że strony mogą w każdym stadium postępowania zapoznać się z całością dotychczas zgromadzonego materiału dowodowego, a w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia złożyć ewentualne wnioski i zastrzeżenia w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa - ul. Mogilska 41. Uwagi i zastrzeżenia można także nadać przesyłką pocztową, kurierską u wybranego przez Państwa operatora z wyróżnikiem sprawy w postaci jej sygnatury.
Zawiadomienie w formie obwieszczenia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie i udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej.
Odpowiedź na wszystkie uwagi i zastrzeżenia stron postepowania zostaną zawarte w uzasadnieniu decyzji kończącej postępowanie.
Pisma można składać w wyznaczonych punktach podawczych Urzędu Miasta Krakowa. Korespondencję w postaci papierowej należy kierować za pośrednictwem operatora pocztowego. Ponadto istnieje możliwość nadania przesyłki przy wykorzystaniu paczkomatu za pomocą usługi InPost Urząd 24. Jednocześnie informuję, że w przypadku skorzystania z tego sposobu doręczenia, termin nadania nie zawsze będzie równoznaczny z terminem doręczenia organowi administracji publicznej. Zgodnie z art. 57 § 5 pkt. 2 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało: nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe albo placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym. Podmiot świadczący ww. usługę nie jest operatorem wyznaczonym w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1041 z późn. zm.). Zatem w przypadku złożenia pisma tą drogą nie dojdzie do zastosowania ww. przepisu i może to skutkować niezachowaniem terminu dokonania określonej czynności. Pisma utrwalone w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. W treści pisma należy przywołać znak sprawy, który widnieje w lewym górnym rogu niniejszego pisma.
Stronami postępowania są: zawiadamiani na piśmie - wnioskodawca, właściciele i użytkownicy wieczyści oraz zawiadamiani w drodze obwieszczenia - zarządcy nieruchomości objętych wnioskiem o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, nieruchomości bezpośrednio sąsiadujących, a także inne podmioty, które w toku postępowania wykażą swój interes prawny w rozumieniu art. 28 k.p.a. w zw. z art. 11i ust. 1 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, tj. na których chroniony przepisami prawa sposób wykonywania praw lub obowiązków może wpływać realizacja ww. inwestycji drogowej.
Godziny przyjęć stron: poniedziałek, wtorek, środa, piątek w godz. od 8:00-15:00, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z inspektorem prowadzącym postępowanie – Główny Specjalista Zbigniew Zając nr tel.: 12 616 8049.