Budowa przystanku kolejowego SKA „Kraków Prądnik Czerwony“ wraz z budową parkingu typu Park & Ride (ZIT)
DATA ZAMIESZCZENIA ……………………
Obwieszczenie o wydaniu decyzji
o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018.2096) oraz art. 9q ust. 2, 2a i 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U.2019.710),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia, że 23 października 2019 r. została wydana decyzja Nr 5/2019 o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla inwestycji pn.: Budowa przystanku kolejowego SKA „Kraków Prądnik Czerwony“ wraz z budową parkingu typu Park & Ride (ZIT), na wniosek inwestora: Gminy Miejskiej Kraków (pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków), działającego przez pełnomocnika: Pana Roberta Łopusiaka, CE Project Group Sp. z o.o. spółka komandytowa (Al. Płk. Beliny-Prażmowskiego 12, 31-514 Kraków, 31-157 Kraków), z 19 czerwca 2019 r., uzupełniony 29 lipca 2019 r., zmieniony 24 września 2019 r.
Inwestycją objęte są nieruchomości (lub ich części) położone w granicach terenu wskazanego we wniosku dla lokalizacji inwestycji, zlokalizowane w województwie małopolskim, w powiecie Miasto Kraków:
obręb 21, jednostka ewidencyjna Śródmieście: 1, 278, 280;
obręb 22, jednostka ewidencyjna Śródmieście: 1, 2/1, 2/4*, 2/5, 4, 9/22, 814/5, 879;
obręb 28, jednostka ewidencyjna Krowodrza: 86*, 87, 189*, 190, 191, 198*, 199, 200, 240, 243, 244, 246, 247, 248, 249, 250, 253, 254, 255, 259, 283, 286, 289, 290
* - gwiazdką oznaczono działki podlejące podziałowi w wyniku decyzji.
2/4 – podkreśleniem oznaczono działki, które są własnością Gminy Miejskiej Kraków, wobec których nie ma zastosowania art. 9s ust. 3 pkt 2 oraz art. 9q ust. 1 pkt 6 Specustawy.
Zakres inwestycji został określony przez Inwestora i obejmuje następujące roboty budowlane:
• przebudowę toru nr 1 i 2 linii kolejowej nr 8 na odcinku od km ok. 314+900 do km
ok. 315+370 polegającą na:
o rozbiórce nawierzchni torów nr 1 i nr 2 na długości ok. 240 m,
o przebudowie górnej warstwy podtorza z ukształtowaniem spadków poprzecznych torowiska,
o ponownej zabudowie (odbudowie) nawierzchni toru nr 1 i nr 2,
o regulacji torów nr 1 i nr 2 w planie i profilu na odcinkach przejściowych jako nawiązanie się do istniejącego układu torowego,
• budowę dwóch peronów zewnętrznych, jednokrawędziowych, naprzeciwległych, wzdłuż linii kolejowej nr 8 w lokalizacji pomiędzy km ok. 315+087,5 do km ok. 315+287,5
o długość ok. 200 m, szerokość: ok. 4,5 m i wysokość 0,76 m krawędzi powyżej główki szyny, wraz z niezbędną infrastrukturą (m.in. odwodnieniem, oświetleniem, system nagłośnienia i monitoringu) wyposażonych w elementy małej architektury (wiaty, ławki, gabloty, tablice informacyjne, kosze na śmieci, wygrodzenia),
• budowę systemu komunikacji pionowej w formie chodników, dźwigów osobowych
i schodów stałych, łączącego perony z projektowanymi parkingami i układem komunikacyjnym,
• budowę parkingów dla samochodów osobowych w systemie „Park & Ride” wraz
z wyposażeniem (niezbędną infrastrukturą techniczną) zlokalizowanych:
o po stronie północnej nad linią kolejową nr 8 o konstrukcji nośnej płytowej żelbetowej na podporach, z wjazdem od ulicy Księdza Meiera,
o pomiędzy linią kolejową nr 8 i linią kolejową nr 95 z wjazdem od ul. Reduta,
o po stronie południowej linii kolejowej nr 95 z wjazdem od ul. Powstańców
o łącznej liczbie stanowisk postojowych ok. 200 (w tym miejsce dla osób niepełnosprawnych i miejsce wyposażone w stacje ładowania pojazdów elektrycznych) oraz z miejscami typu „Kiss & Ride” i miejscami postojowymi dla taksówek,
• budowę parkingów rowerowych,
• budowę chodników i ciągów pieszo rowerowych,
• rozbudowę dróg publicznych gminnych:
o ulicy Reduta wraz z budową chodnika oraz przebudową skrzyżowania z ul. Księdza Józefa Meiera,
o ulicy Księdza Józefa Meiera wraz z budową chodnika oraz budową zjazdu publicznego na projektowany parking i dwóch zjazdów publicznych: na działkę 86/3 obręb 28, j. ewid. Krowodrza powstałą w wyniku podziału działki nr 86,
• budowę kładki dla pieszych i rowerzystów nad torami linii kolejowej nr 95,
• rozbiórkę i budowę wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 8 w ciągu ulicy Reduta,
• rozbudowę wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 95 w ciągu ulicy Reduta,
• budowę odwodnienia:
o przebudowywanego układu torowego linii kolejowej nr 8 oraz peronów, wiat, kładki wraz z zadaszeniami, chodników, schodów oraz wind,
o projektowanych parkingów wraz z chodnikami i ciągami pieszo-rowerowymi,
o rozbudowywanej ulicy Księdza Józefa Meiera oraz ulicy Reduta wraz
z przebudowywanym skrzyżowaniem z ulicą Meiera, Węgrzecką i Batowicka,
• budowę kanałów retencyjnych i zbiorników retencyjnych,
• budowę toalet publicznych zlokalizowanych w rejonie parkingów wraz z przyłączami: wody, kanalizacji sanitarnej oraz elektrycznym,
• przebudowę sieci trakcyjnej wraz z kolidującymi konstrukcjami wsporczymi, wynikającej
z budowy peronów i przebudowy układu torowego,
• rozbiórkę, przebudowę i budowę oraz zabezpieczenie sieci, przyłączy i urządzeń infrastruktury technicznej w tym m.in.:
o kanalizacji sanitarnych,
o wodociągowych,
o gazowych,
o odwodnienia i kanalizacji deszczowej,
o elektroenergetycznej niskiego i średniego napięcia,
o teletechnicznej,
o trakcyjnej,
o sterowania ruchem kolejowym.
Zgodnie z art. 9w ust.1 ustawy o transporcie kolejowym przedmiotowej decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.
Strony postępowania mogą zapoznać się z przedmiotową decyzją w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie (ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków; Oddział Gospodarki Przestrzennej, pok. nr 18; tel. 12 39 21 418, znak sprawy: WI-IV.747.2.2.2019) w poniedziałki w godzinach 9.00-16.30 oraz od wtorku do piątku w godzinach 8.00-15.00.
Jednocześnie informuje się, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym:
1) wojewoda doręcza decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej wnioskodawcy
(na adres wskazany we wniosku) oraz wysyła zawiadomienie o jej wydaniu właścicielom i użytkownikom wieczystym nieruchomości objętych wnioskiem –
na adres określony w katastrze nieruchomości (którego funkcję pełni ewidencja gruntów i budynków) ze skutkiem doręczenia,
2) pozostałe strony zawiadamia w drodze obwieszczeń w urzędzie wojewódzkim
i urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg linii kolejowej, na stronach internetowych tych gmin oraz urzędu wojewódzkiego, a także w prasie lokalnej,
3) w przypadku nieuregulowanego stanu prawnego nieruchomości objętych wnioskiem
o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej lub braku w katastrze nieruchomości danych pozwalających na ustalenie danych osobowych,
w szczególności adresu zamieszkania, właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości albo w sytuacji, gdy właściciel lub użytkownik wieczysty nie żyją, a ich spadkobiercy nie wykazali prawa do spadku, zawiadomienie właściciela lub użytkownika wieczystego o wszczęciu postępowania o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej następuje w drodze obwieszczenia w urzędzie wojewódzkim i urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg linii kolejowej, w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach podmiotowych tych gmin oraz urzędu wojewódzkiego, a także w prasie lokalnej.
Od przedmiotowej decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju za pośrednictwem Wojewody Małopolskiego,
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego – w przypadku zawiadomienia przez obwieszczenie – doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. ukazania się obwieszczenia o wydaniu decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania stronom przysługuje prawo do zrzeczenia się odwołania. Z dniem doręczenia Wojewodzie Małopolskiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, niniejsza decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania skutkuje brakiem możliwości odwołania od decyzji oraz jej zaskarżenia do wojewódzkiego sądu administracyjnego.
Obwieszczenie podlega publikacji:
- na tablicach ogłoszeń, stronie internetowej oraz Biuletynie Informacji Publicznej urzędu wojewódzkiego (art. 9q ust. 2 i 2a ustawy o transporcie kolejowym);
- na tablicach ogłoszeń, stronach internetowych i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa (art. 9q ust. 2 i 2a ww. ustawy);
- w prasie lokalnej (art. 9q ust. 2 i 2a ww. ustawy).