Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, odcinek 2 – szlak Kraków Główny do rzeki Wisły (od km 0.400 do km 1.750 LK91) w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67.200 do km 70.799 linii nr 133 i od km 0.000 do 16.000 linii nr 91) wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIŚ 7.1-74”
OBWIESZCZENIE
Stosownie do wymogów art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018.2096) oraz art. 9ac ust. 1 a ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U.2019.710),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia, że na wniosek inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, działającego przez pełnomocnika Magdalenę Łuczak (pełnomocnictwo substytucyjne nr IREOR3a-028-72/17 z 19.06.2017 r.) doręczony 28 czerwca 2019 r., postanowieniem nr 7/Z/2019 znak: WI-XI.7840.1.49.2019.PZ z 01 lipca 2019 r. na żądanie strony zawieszono postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zmianę pozwolenia na budowę nr 2/BK/2017 z dnia 22.03.2017 r., znak: WI-XI.7840.1.141.2016.KS dla inwestycji pn.: Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, odcinek 2 – szlak Kraków Główny do rzeki Wisły (od km 0.400 do km 1.750 LK91) w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67.200 do km 70.799 linii nr 133 i od km 0.000 do 16.000 linii nr 91) wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIŚ 7.1-74”.
Zmiana zamierzenia budowlanego w zakresie:
Budowa odwodnienia dróg i obiektów inżynieryjnych:
• km 0.598 linii 91 - estakady kolejowej od ul. Kopernika do ul. Grzegórzeckiej w zakresie: zmiany odprowadzenia wód deszczowych z estakady kolejowej w km 0.598 pomiędzy obiektami inżynieryjnymi W7 (wiadukt kolejowy w km 0.463 ul. Kopernika) i W8 (wiadukt kolejowy w km 0.779 ul. Grzegórzecka) do studzienek, a następnie wspólnym kolektorem Ø250PVC-U do zbiornika retencyjnego, skąd poprzez regulator odpływu zlokalizowany w studni za zbiornikiem odprowadzana będzie do odbiornika - kanału ogólnospławnego Ø800/1200 w ul. Blich. Niezbędne jest retencjonowanie nadwyżek wód opadowych. Projektuje się układ z retencją wody w zbiorniku o łącznej pojemności czynnej 285 m3 oraz w rurociągu pomiędzy zbiornikiem i studnią K0 i w studniach o pojemności 3,74 m3. Łączna objętość zbiornika wynosi 133,39 m3. Za zbiornikiem retencyjnym w studni K0 projektuje się regulator odpływu. Do układu kolektorów odwadniających włączone zostaną wody drenażowe z połowy obiektu inżynieryjnego W8 (wiadukt kolejowy w km 0.779 nad ul. Grzegórzecką);
• km 1.056 linii 91 - estakada kolejowa od ul. Grzegórzeckiej do ul. Miodowej oraz odwodnienie fragmentu ul. Miodowej w zakresie: zmiany odprowadzenia wód deszczowych z estakady kolejowej w km 1.056 do studzienek, a następnie zebrana do wspólnego kolektora - odbiornikiem wód opadowych będzie kolektor ogólnospławny Ø2000/1600 w ul. Miodowej. Niezbędne jest retencjonowanie nadwyżek wód opadowych. Projektuje się układ z retencją wody w zbiorniku o pojemności użytkowej 285 m3. Do układu kolektorów odwadniających włączone zostaną również wody drenażowe z obiektu inżynieryjnego oraz wody opadowe z ul. Miodowej. Ze względów 2 wysokościowych projektuje się za zbiornikiem przepompownie wód deszczowych. Wody deszczowe z przepompowni zostaną przetłoczone do studni rozprężnej zlokalizowanej przy ul. Miodowej, a następnie grawitacyjnie spłyną do kolektora ogólnospławnego w skrzyżowaniu ulic Miodowa/Halicka.
Adres planowanej inwestycji: województwo małopolskie, powiat miasto Kraków, gmina miasto Kraków, miejscowość Kraków, działki ewidencyjne numer: 71/2 obręb 0052 jednostka ewidencyjna 126105_9 Śródmieście; 293/8 obręb 0017 jednostka ewidencyjna 126105_9 Śródmieście.
Na wyżej wymienione postanowienie przysługuje stronom zażalenie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego ul. Krucza 38/42, 00-926 Warszawa, za pośrednictwem Wojewody Małopolskiego, w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. ukazania się niniejszego obwieszczenia.
Informuje się, że obwieszczenie Wojewody Małopolskiego podlega zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim i na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Krakowa, właściwym ze względu na przebieg linii kolejowej, a także w prasie lokalnej.
Zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, mogą zapoznać się z materiałem dowodowym oraz dokumentacją przedłożoną przez inwestora i w tym przedmiocie wnieść ewentualne uwagi lub zastrzeżenia (powołując się na znak sprawy: WI-XI.7840.1.49.2019.PZ) w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22, pokój 68, tel. 12 3921668 (w godz. pracy urzędu tj. poniedziałek:9.00-17.00, wtorek – piątek:7.30-15.30).