Przebudowa linii kolejowej nr 94 od km 4+750 do km 12+290 wraz z budową przystanku osobowego Kraków Opatkowice w km 9+750 linii kolejowej nr 94 i przebudową przystanku osobowego Kraków Sidzina w km 11+591 linii kolejowej nr 94 oraz rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją realizowaną w ramach zadania pn.: „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim na działkach nr: 2/20, 46, 48/5, 57/10, 92/6, 92/17, 92/21, 92/22 obr. Podgórze, jedn. ewid. 45; 429 obr. Podgórze, jedn. ewid. 46; 6/2, 64/2, 64/3, 64/4, 64/5, 64/6, 64/8, 64/9, 64/10, 65 obr. Podgórze jedn. ewid. 66; 301, 302, 344/1, 345/1, 346/3, 347/3, 348/3, 362, 363, 364, 396, 499, 502, 1143 obr. Podgórze, jedn. ewid. 67; 116, 209 obr. Podgórze, jedn. ewid. 83; 242 obr. Podgórze jedn. ewid. 84; 309/1 obr. Podgórze, jedn. ewid. 85; 73/28, 73/33 obr. Podgórze, jedn. ewid. 86; 112/38, 484/1, 484/2, 484/3, 512 obr. Podgórze, jedn. ewid. 87; 13 obr. Podgórze jedn. ewid. 88.
Data publicznego ogłoszenia: ………………………..
O B W I E S Z C Z E N I E
Na podstawie art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.) oraz art. 9ac ust. 1a ustawy z 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 710),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia o wszczęciu postępowania administracyjnego na wniosek inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, działającego przez pełnomocnika Roberta Łopusiaka, złożony 29 marca 2019 r. w sprawie udzielenia pozwolenia na budowę inwestycji pn.: Przebudowa linii kolejowej nr 94 od km 4+750 do km 12+290 wraz z budową przystanku osobowego Kraków Opatkowice w km 9+750 linii kolejowej nr 94 i przebudową przystanku osobowego Kraków Sidzina w km 11+591 linii kolejowej nr 94 oraz rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją realizowaną w ramach zadania pn.: „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim na działkach nr: 2/20, 46, 48/5, 57/10, 92/6, 92/17, 92/21, 92/22 obr. Podgórze, jedn. ewid. 45; 429 obr. Podgórze, jedn. ewid. 46; 6/2, 64/2, 64/3, 64/4, 64/5, 64/6, 64/8, 64/9, 64/10, 65 obr. Podgórze jedn. ewid. 66; 301, 302, 344/1, 345/1, 346/3, 347/3, 348/3, 362, 363, 364, 396, 499, 502, 1143 obr. Podgórze, jedn. ewid. 67; 116, 209 obr. Podgórze, jedn. ewid. 83; 242 obr. Podgórze jedn. ewid. 84; 309/1 obr. Podgórze, jedn. ewid. 85; 73/28, 73/33 obr. Podgórze, jedn. ewid. 86; 112/38, 484/1, 484/2, 484/3, 512 obr. Podgórze, jedn. ewid. 87; 13 obr. Podgórze jedn. ewid. 88.
Zakres inwestycji obejmuje:
• budowę dwóch peronów jednokrawędziowych nr 1 i nr 2 o długości 200 m od km
ok. 9+653,32 do km ok. 9+853,32 linii kolejowej nr 94, na nowobudowanym przystanku osobowym Kraków Opatkowice zlokalizowanym w km ok. 9+750 linii kolejowej nr 94 wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnieniem, oświetleniem, systemem nagłośnienia
i monitoringu oraz wyposażeniem w elementy małej architektury (wiaty, ławki, gabloty, tablice informacyjne, kosze na śmieci, wygrodzenia) i budową chodników łączących perony z istniejącym układem komunikacyjnym,
• rozbiórkę dwóch peronów jednokrawędziowych nr 1 i nr 2 o długości 200 m
nr 1 od km ok. 11+386 do km ok. 11+583 i nr 2 od km 11+402 do km 11+600 linii kolejowej nr 94, na przebudowywanym przystanku osobowym Kraków Sidzina zlokalizowanym w km ok. 11+591 linii kolejowej nr 94, wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnieniem, oświetleniem, systemem nagłośnienia i monitoringu oraz wyposażeniem w elementy małej architektury (wiaty, ławki, gabloty, tablice informacyjne, kosze na śmieci, wygrodzenia) i budową chodników łączących perony z istniejącym układem komunikacyjnym, a także rozbiórką rowu torowego od km 11+382 do km 11+401.50 linii kolejowej nr 94,
• budowę dwóch peronów jednokrawędziowych nr 1 i nr 2 o długości 200 m
od km ok. 11+383,43 do km ok. 11+583,43 linii kolejowej nr 94, na przebudowywanym przystanku osobowym Kraków Sidzina zlokalizowanym w km ok. 11+591 linii kolejowej
nr 94, wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnieniem, oświetleniem, systemem nagłośnienia i monitoringu oraz wyposażeniem w elementy małej architektury (wiaty, ławki, gabloty, tablice informacyjne, kosze na śmieci, wygrodzenia) i budową chodników łączących perony z istniejącym układem komunikacyjnym,
• rozbiórkę i budowę przepustów pod torami kolejowymi wraz z przebudową i umocnieniem rowów przy wlocie i wylocie:
o w km ok. 6+682 linii kolejowej nr 94, o średnicy 1,0 m i długości eksploatacyjnej ok. 29,37 m oraz budową nowego odcinka rowu o długości 23 m,
o w km ok. 7+512 linii kolejowej nr 94, o przekroju 1,0 m x 1,0 m i długości eksploatacyjnej ok. 12,85 m,
o w km ok. 9+219 linii kolejowej nr 94, o średnicy 1,0 m i długości eksploatacyjnej ok. 27,18 m,
o w km ok. 9+620 linii kolejowej nr 94, o przekroju 1,0 m x 1,0 m i długości eksploatacyjnej ok. 9,54 m,
• przebudowę i umocnienie rowów przy wlocie i wylocie istniejącego przepustu pod torami kolejowymi w km 6+208 linii kolejowej nr 94,
• rozbudowa przejazdu kolejowego w poziomie szyn w km 8+740 linii kolejowej nr 94 kategorii F w ciągu ulicy Zygmunta Radnickiego (drogi wewnętrznej) w Krakowie wraz z dojazdami;
• rozbudowę przejazdu kolejowego w poziomie szyn w km 9+633 linii kolejowej nr 94 kategorii D (ze zmiana kategorii przejazdu na kategorię C) w ciągu ulicy Dębskiego (drogi wewnętrznej) w Krakowie wraz z dojazdami, budową chodnika oraz niezbędną infrastrukturą techniczną (w tym odwodnieniem, oświetleniem),
• rozbiórkę i budowę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi na odcinku od km
ok. 4+750 do km ok. 12+290 linii kolejowej nr 94 (w tym budowa sieci sterowania odłącznikami i uszynienia sieci trakcyjnej),
• budowę sieci i urządzeń sterowania ruchem kolejowym od km 4+750 do km 5+120 linii kolejowej nr 94,
• budowę sieci teletechnicznej od km 4+750 do km 4+860 linii kolejowej nr 94 oraz przyłącza teletechnicznego do kabiny sekcyjnej stacji Kraków Swoszowice w km 7+846 linii kolejowej nr 94,
• budowę konstrukcji wsporczej pod nadajnik teletechniczny w km 7+160 linii kolejowej nr 94 na stacji Kraków Swoszowice, o wysokości całkowitej (razem z zabudowanymi urządzeniami) ok. 16.96 m służący radiołączności kolejowej wraz z zabudową urządzeń radiokomunikacyjnych o mocy mniejszej niż 15W, promieniowaniu dookólnym i zakresie częstotliwości od 150,100MHz do 150,350 MHz
• przebudowę, rozbiórkę i budowę sieci, przyłączy i urządzeń elektroenergetyki niskiego i średniego napięcia w tym:
o budowę sieci elektroenergetycznej Nn od km 5+040 do km 5+573, od km 9+312 do km 9+847, od km 10+148 do km 10+358, od km 11+208 do km 11+595 linii kolejowej nr 94,
o przebudowa sieci elektroenergetycznej Nn od km 6+578 do km 6+641 linii kolejowej nr 94,
o rozbiórka i budowa sieci elektroenergetycznej Nn od km 5+997 do km 6+005 i od km 7+840 do km 7+858 linii kolejowej nr 94,
o rozbiórka i budowa sieci elektroenergetycznej Sn – linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) od km 7+285 do km 7+570 linii kolejowej nr 94.
Równocześnie Wojewoda Małopolski zawiadamia o wydaniu 30 maja 2019 r. postanowienia Nr 70/W/2019 znak: WI-XI.7840.1.52.2019.MT, na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz.1202 ze zm.), którym nałożono na inwestora obowiązek usunięcia nieprawidłowości w przedłożonym projekcie budowlanym, w terminie do 31 lipca 2019 r.
Na ww. postanowienie nie przysługuje stronom prawo wniesienia zażalenia.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Informuje się, że obwieszczenie Wojewody Małopolskiego podlega zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej: Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Miasta Krakowa oraz w prasie lokalnej.
Zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, mogą zapoznać się z materiałem dowodowym oraz dokumentacją przedłożoną przez inwestora i w tym przedmiocie wnieść ewentualne uwagi lub zastrzeżenia w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22, pokój 65, tel. 12-39-21-681 w godzinach pracy urzędu tj. w poniedziałek od godziny 9.00 do 17.00 i od wtorku do piątku od 7.30 do 15.30.