Przebudowa linii kolejowej nr 94 od km 2+720 do km 4+750 wraz z przebudową stacji Kraków Bonarka w km 3+128 linii kolejowej nr 94 oraz rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją realizowana w ramach zadania pn.: „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”
OBWIESZCZENIE
Stosownie do wymogów art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018.2096) oraz art. 9ac ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U.2019.710),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia, że na wniosek inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, działającego przez pełnomocnika Roberta Łopusiaka, podjęto zawieszone postępowanie administracyjne, postanowieniem Nr 9/P/2019 znak: WI-XI.7840.1.34.2019.PZ z 15 maja 2019 r., w sprawie wydania decyzji o udzieleniu pozwolenia na budowę inwestycji pn.: Przebudowa linii kolejowej nr 94 od km 2+720 do km 4+750 wraz z przebudową stacji Kraków Bonarka w km 3+128 linii kolejowej nr 94 oraz rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją realizowana w ramach zadania pn.: „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”,
oraz zawiadamia o wydaniu 15 maja 2019 r. decyzji Nr 1/BK/2019 znak: WI-XI.7840.1.34.2019.PZ o pozwoleniu na budowę zamierzenia budowlanego pn.: Przebudowa linii kolejowej nr 94 od km 2+720 do km 4+750 wraz z przebudową stacji Kraków Bonarka w km 3+128 linii kolejowej nr 94 oraz rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją realizowana w ramach zadania pn.: „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”
Zakres inwestycji będący przedmiotem niniejszego wniosku obejmuje:
• budowę toru nr 8 na stacji Kraków Bonarka od km 2+806 do km 3+483 LK nr 94,
• rozbiórkę i budowę torów bocznicowych: nr 13 od km 3+296 do km 3+510 LK nr 94 i nr 15 od km 3+296 do km 3+486 LK nr 94 wraz z rozjazdem,
• rozbiórkę przejścia dla pieszych w poziomie szyn kategorii E w km 3+003 LK nr 94.
• budowę peronów:
- dwukrawędziowego nr 1 o długości 240 m od km 2+808 do km 3+050 LK nr 94 (o długości krawędzi użytkowych ok. 200 m),
- dwukrawędziowego nr 2 o długości 300 m od km 2+947 do km 3+247 LK nr 94 (o długości krawędzi użytkowych ok. 300 m), wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnieniem, oświetleniem, system nagłośnienia i monitoringu oraz wyposażeniem w elementy małej architektury (wiaty, ławki, gabloty, tablice informacyjne, kosze na śmieci, wygrodzenia),
• rozbiórkę i budowę rampy kolejowej na stacji Kraków Bonarka w km 3+442 LK nr 94 pomiędzy torami 13 i 15 wraz z remontem nawierzchni dojazdu do rampy od strony ulicy Aleksandra Fredry i utwardzeniem terenu przy torze nr 15 oraz z niezbędną infrastrukturą w tym: budową oświetlenia i odwodnienia,
• rozbiórkę i budowę odwodnienia układu torowego od km 2+720 do km 3+754.50 LK nr 94 na stacji Kraków Bonarka obejmującą:
- rozbiórkę rowów torowych od km 2+755 do km 2+796, od km 2+799 do km 2+919 LK nr 94 i od km 3+543.50 do km 3+593,50 LK nr 94,
- rozbiórkę istniejących sieci i urządzeń kanalizacji deszczowej nie przewidzianych do dalszego użytkowania,
- budowę rowu torowego od km 3+289.95 do km 3+321.55 LK nr 94,
- budowę sączków, drenokolektorów i kolektorów kanalizacji deszczowej wraz z uzbrojeniem (wpustami, studniami wpadowymi, studniami kanalizacyjnymi, rurami ochronnymi i przewiertowymi, zbiornikami retencyjnym z regulatorami przepływu, wylotami),
• budowę kładki dla pieszych i rowerzystów nad torami kolejowymi w km 3+040 LK nr 94 (o długości ok. 71 m, długości całkowitej razem z pochylnią ok. 231 m, wysokości całkowitej nad poziomem terenu ok. 12.0 m, świetle pionowym minimalnym 7,0 m nad torami, czterech przęsłach o rozpiętościach w osi podpór: 6.80 m, 23.85 m, 32.95 m, 6,05 m oraz świetle poziomym głównych przęseł 22.85 m i 31.95 m), wraz z pochylnią schodami i windami oraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnieniem i oświetleniem, a także z budową ciągów pieszo-rowerowych na dojściu/dojeździe do kładki, budową chodnika, miejsc postojowych dla rowerów i rozbudową ścieżki rowerowej przy ulicy Puszkarskiej, w celu skomunikowania stacji z terenami przyległymi, tj. doprowadzeniem pasażerów do projektowanych peronów, stanowiącej I etap budowy obiektu,
• budowę zatoki postojowej „Kiss&Ride” przy ulicy Księdza Józefa Tischnera w km 3+175 LK nr 94 służącej pasażerom stacji Kraków Bonarka w miejscu istniejącej zatoki autobusowej wraz z przebudową (skróceniem) zatoki autobusowej z długości 40 m do długości 20 m oraz budową chodnika przy projektowanej zatoce,
• budowę nastawni dysponującej w km 3+114 LK nr 94 wraz z przyłączami (energetycznym, teletechnicznym, srk, wody i kanalizacji), zbiornikiem p.poż., instalacjami wewnętrznymi i niezbędnym wyposażeniem w urządzenia automatyki kolejowej oraz budową drogi wewnętrznej dojazdowej do obiektu z placem manewrowym, budową chodnika, a także budową (zabudową) obiektów kontenerowych pełniących funkcję magazynów dla służb technicznych oraz dla gromadzenia odpadów stałych,
• rozbiórkę nastawni wykonawczej Kraków Bonarka w km 3+522 LK nr 94,
• rozbiórkę i budowę zjazdu z ulicy Puszkarskiej na istniejącą drogę wewnętrzną dojazdową do projektowanej nastawni,
• remont wylotów przepustu (P03) pod torami kolejowymi w km 4+297 LK nr 94 o średnicy 800 mm,
• przebudowę przejazdu kolejowego w poziomie szyn w km 3+538 LK nr 94 kategorii A, w ciągu drogi gminnej – ulicy Aleksandra Fredry w Krakowie wraz z dojazdami oraz przebudową obustronnych chodników,
• budowę ściany oporowej od km 3+548 do km 3+597 LK nr 94,
• rozbiórkę i budowę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi od km 2+720 do km 4+750 LK nr 94 (w tym: budowę sieci sterowania odłącznikami i uszynienia sieci trakcyjnej),
• przebudowę sieci i urządzeń sterowania ruchem kolejowym od km 2+720 do km 4+750 LK nr 94,
• rozbiórkę i budowę sieci elektroenergetycznej niskiego napięcia do 1kV od km 2+720 do km 4+445 LK nr 94 (w tym: budowę oświetlenia, elektrycznego ogrzewania rozjazdów i zasilania).
• rozbiórkę i budowę sieci elektroenergetycznej średniego napięcia (w tym; linii potrzeb nietrakcyjnych - LPN, budowę stacji transformatorowej) od km 2+760 do km 3+260 LK nr 94,
• rozbiórkę i budowę sieci telekomunikacyjnej od km 2+720 do km 4+750 LK nr 94 (w tym: budowę kanalizacji kablowej dla potrzeb telekomunikacji, budowę sieci kablowej telekomunikacyjnej na potrzeby systemów łączności i transmisji oraz systemów: rozgłaszania, monitoringu, informacji dynamicznej i sygnalizacji czasu, wraz zabudowę urządzeń monitoringu TVU),
• budowę konstrukcji wsporczej pod nadajnik teletechniczny w km 3+100 LK nr 94 przy budynku projektowanej nastawni, o wysokości całkowitej (razem z zabudowanymi urządzeniami) ok. 16,96 m, służący radiołączności kolejowej z zabudową urządzeń radiokomunikacyjnych o mocy mniejszej niż 15 W, promieniowaniu dookólnym i zakresie częstotliwości od 150.100 MHz do 150,350 MHz,
• rozbiórkę gazociągu średniego ciśnienia DN250 w km 2+811 LK nr 94 i budowę gazociągu średniego ciśnienia DN/OD 315 w km 2+800.60 LK nr 94 oraz rozbiórką gazociągu średniego ciśnienia DN63 i budowę gazociągu średniego ciśnienia DN/OD 63 w rejonie ul. Puszkarskiej,
• rozbiórkę wodociągu DN110 w km 2+821 LK nr 94 i budowę wodociągu DN100 w km 2+805 LK nr 94 oraz zabezpieczenie wodociągu przy podporze kładki w rejonie ul. Księdza Józefa Tischnera z zabudową komory wodomierza.
Adres planowanej inwestycji: województwo małopolskie, powiat miasto Kraków, gmina miasto Kraków, miejscowość Kraków, działki ewidencyjne numer: 1/2, 142/15, 144/9 obręb 0029 jednostka ewidencyjna 126104_9 Podgórze; 182/6 obręb 0030 jednostka ewidencyjna 126104_9 Podgórze; 335/7, 335/9 obręb 0032 jednostka ewidencyjna 126104_9 Podgórze; 214/1, 361, 430/11, 431/3, 431/7, 431/8, 431/9, 469, 470, 475 obręb 0046 jednostka ewidencyjna 126104_9 Podgórze; 1/2, 2/13, 9/35, 9/37, 9/54, 9/55, 9/57, 9/58, 9/59, 9/60, 236/19, 236/21, 236/29, 236/30, 236/36, 236/38, 236/40, 236/41, 236/42, 236/43, 236/46, 236/47, 236/48, 236/49, 236/50, 245, 250/7, 255/1, 263/18 obręb 0047 jednostka ewidencyjna 126104_9 Podgórze.
Na podstawie art. 108 § 2 i 123 Kodeksu postępowania administracyjnego, decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności postanowieniem Nr 22/2019 z dnia 16 maja 2019 r. znak: WI-XI.7840.1.34.2019.PZ.
Od decyzji przysługuje odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, ul. Krucza 38/42, 00-926 Warszawa, za pośrednictwem Wojewody Małopolskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Wojewody Małopolskiego. Z dniem doręczenia Wojewodzie Małopolskiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. ukazania się niniejszego obwieszczenia.
Zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, mogą zapoznać się z treścią decyzji w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22, pokój 68, tel. 12 39 21 668 (w godz. pracy urzędu tj. poniedziałek: 9.00-17.00, wtorek – piątek: 7.30-15.30).