Przebudowa linii kolejowej nr 94 od km ok. 4+750 do km ok. 12+290 wraz z budową przystanku osobowego Kraków Opatkowice w km ok. 9+750 linii kolejowej nr 94 i przebudową przystanku osobowego Kraków Sidzina w km ok. 11+591 linii kolejowej nr 94 oraz rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją, realizowanej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim
DATA ZAMIESZCZENIA ……………………
Obwieszczenie o wydaniu decyzji
o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018.2096) oraz art. 9q ust. 2, 2a i 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U.2019.710),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia, że 10 maja 2019 r. została wydana decyzja Nr 4/2019 o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla inwestycji pn.: Przebudowa linii kolejowej nr 94 od km ok. 4+750 do km ok. 12+290 wraz z budową przystanku osobowego Kraków Opatkowice w km ok. 9+750 linii kolejowej nr 94 i przebudową przystanku osobowego Kraków Sidzina w km ok. 11+591 linii kolejowej nr 94 oraz rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją, realizowanej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim, na wniosek inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa), działającego przez pełnomocników: Pana Mateusza Wanata oraz Pana Damiana Sawko (adres do korespondencji: PKP Polskie Line Kolejowe S.A., Centrum Realizacji Inwestycji Region Południowy, Pl. Matejki 12, 31-154 Kraków) - złożony w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie: 11 lutego 2019 r.
Inwestycją objęte są nieruchomości (lub ich części) położone w granicach terenu wskazanego we wniosku dla lokalizacji inwestycji, zlokalizowane w województwie małopolskim, w powiecie Miasto Kraków, w jednostce ewidencyjnej Podgórze:
Obręb 45:
2/20, 46, 48/5, 57/10, 92/6, 92/17, 92/21, 92/22;
Obręb 46:
429;
Obręb 66:
6/2, 64/2**, 64/3**, 64/4**, 64/5, 64/6, 64/8, 64/9, 64/10, 65**;
Obręb 67:
301, 302, 344/1, 345/1, 346/3, 347/3, 348/3, 362, 363, 364**, 396**, 499, 502, 1143**;
Obręb 83:
116, 209;
Obręb 84:
242;
Obręb 85:
309/1**;
Obręb 86:
73/26*, 73/28;
Obręb 87:
112/38, 484*, 512;
Obręb 88:
13**
* - oznaczono działki podlejące podziałowi w wyniku niniejszej decyzji
** - oznaczono działki wobec których nie ma zastosowania art. 9s ust. 2 i 3 Specustawy zgodnie z zapisem art. 9s ust. 6 Specustawy.
Zakres inwestycji został określony przez Inwestora i obejmuje następujące roboty budowlane:
• budowę dwóch peronów jednokrawędziowych nr 1 i nr 2 o długości 200 m od km
ok. 9+653,32 do km ok. 9+853,32 linii kolejowej nr 94, na nowobudowanym przystanku osobowym Kraków Opatkowice zlokalizowanym w km ok. 9+750 linii kolejowej nr 94 wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnieniem, oświetleniem, systemem nagłośnienia
i monitoringu oraz wyposażeniem w elementy małej architektury (wiaty, ławki, gabloty, tablice informacyjne, kosze na śmieci, wygrodzenia) i budową chodników łączących perony z istniejącym układem komunikacyjnym,
• rozbiórkę i budowę dwóch peronów jednokrawędziowych nr 1 i nr 2 o długości 200 m
od km ok. 11+383,43 do km ok. 11+583,43 linii kolejowej nr 94, na przebudowywanym przystanku osobowym Kraków Sidzina zlokalizowanym w km ok. 11+591 linii kolejowej
nr 94, wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnieniem, oświetleniem, systemem nagłośnienia i monitoringu oraz wyposażeniem w elementy małej architektury (wiaty, ławki, gabloty, tablice informacyjne, kosze na śmieci, wygrodzenia) i budową chodników łączących perony z istniejącym układem komunikacyjnym,
• rozbiórkę i budowę przepustu (P06) pod torami kolejowymi w km ok. 6+682 linii kolejowej nr 94, o średnicy 1000 mm i długości eksploatacyjnej ok. 29,37 m, wraz z przebudową
i umocnieniem rowów przy wlocie i wylocie przepustu oraz budową nowego odcinka rowu,
• rozbiórkę i budowę przepustu (P08) pod torami kolejowymi w km ok. 7+512 linii kolejowej nr 94, o przekroju 1000 x 1000 mm i długości eksploatacyjnej ok. 12,85 m, wraz
z przebudową i umocnieniem rowów przy wlocie i wylocie przepustu,
• rozbiórkę i budowę przepustu (P12) pod torami kolejowymi w km ok. 9+219 linii kolejowej nr 94, o średnicy 1000 mm i długości eksploatacyjnej ok. 27,18 m, wraz z przebudową
i umocnieniem rowów przy wlocie i wylocie przepustu,
• rozbiórkę i budowę przepustu (P13) pod torami kolejowymi w km ok. 9+620 linii kolejowej nr 94, o przekroju 1000 x 1000 mm i długości eksploatacyjnej ok. 9,54 m, wraz
z przebudową i umocnieniem rowów przy wlocie i wylocie przepustu,
• przebudowę i umocnienie rowów przy wlocie i wylocie istniejącego przepustu (P04) pod torami kolejowymi w km 6+208 linii kolejowej nr 94,
• rozbudowa przejazdu kolejowego w poziomie szyn w km 8+740 linii kolejowej nr 94 kategorii F w ciągu ulicy Zygmunta Radnickiego (drogi publicznej i wewnętrznej)
w Opatkowicach wraz z dojazdami;
• rozbudowę przejazdu kolejowego w poziomie szyn w km 9+633 linii kolejowej nr 94 kategorii D (ze zmiana kategorii przejazdu na kategorię C) w ciągu ulicy Dębskiego (drogi publicznej i wewnętrznej) w Opatkowicach wraz z dojazdami, budową chodnika oraz niezbędną infrastrukturą techniczną tj. odwonieniem, oświetleniem, urządzeniami automatyki kolejowej i monitoringu,
• rozbiórkę i budowę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi na odcinku
od km ok. 4+750 do km ok. 12+290 linii kolejowej nr 94,
• budowę konstrukcji wsporczej pod nadajnik teletechniczny w km ok. 7+160 linii kolejowej nr 94 na stacji Kraków Swoszowice, o wysokości całkowitej (razem z zabudowanymi urządzeniami) ok. 16,96 m, służący radiołączności kolejowej, wraz z zabudową urządzeń radiokomunikacyjnych o mocy mniejszej niż 15 W, promieniowaniu dookólnym i zakresie częstotliwości od 150, 100 MHz do 150, 350 MHz,
• przebudowę, rozbiórkę i budowę niezbędnej infrastruktury technicznej kolejowej od km
ok. 4+750 do km ok. 12+290 linii kolejowej nr 94, obejmującej sieci, przyłącza
i urządzenia:
- elektroenergetyki niskiego i średniego napięcia w tym oświetlenia i elektrycznego ogrzewania rozjazdów oraz linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN),
- sterowania ruchem kolejowym (srk),
- telekomunikacji wraz z kanalizacją kablową,
• przebudowę, rozbiórkę i budowę kolidującej z inwestycją sieci uzbrojenia terenu, tj.:
- sieci elektroenergetycznej niskiego i średniego napięcia,
- sieci teletechnicznej,
- sieci wodociągowej,
- sieci kanalizacji sanitarnej.
Zgodnie z art. 9w ust.1 ustawy o transporcie kolejowym przedmiotowej decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.
Strony postępowania mogą zapoznać się z przedmiotową decyzją w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie (ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków; Oddział Gospodarki Przestrzennej, pok. nr 18; tel. 12 39 21 418, znak sprawy: WI-IV.747.2.1.2019) w poniedziałki w godzinach 9.00-16.30 oraz od wtorku do piątku w godzinach 8.00-15.00.
Jednocześnie informuje się, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym:
1) wojewoda doręcza decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej wnioskodawcy
(na adres wskazany we wniosku) oraz wysyła zawiadomienie o jej wydaniu właścicielom i użytkownikom wieczystym nieruchomości objętych wnioskiem –
na adres określony w katastrze nieruchomości (którego funkcję pełni ewidencja gruntów i budynków) ze skutkiem doręczenia,
2) pozostałe strony zawiadamia w drodze obwieszczeń w urzędzie wojewódzkim
i urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg linii kolejowej, na stronach internetowych tych gmin oraz urzędu wojewódzkiego, a także w prasie lokalnej,
3) w przypadku nieuregulowanego stanu prawnego nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej lub braku w katastrze nieruchomości danych pozwalających na ustalenie danych osobowych, w szczególności adresu zamieszkania, właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości albo w sytuacji, gdy właściciel lub użytkownik wieczysty nie żyją, a ich spadkobiercy nie wykazali prawa do spadku, zawiadomienie właściciela lub użytkownika wieczystego o wszczęciu postępowania o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej następuje w drodze obwieszczenia w urzędzie wojewódzkim i urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg linii kolejowej, w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach podmiotowych tych gmin oraz urzędu wojewódzkiego, a także w prasie lokalnej.
Od przedmiotowej decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Ministra Inwestycji i Rozwoju za pośrednictwem Wojewody Małopolskiego,
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego – w przypadku zawiadomienia przez obwieszczenie – doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. ukazania się obwieszczenia o wydaniu decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania stronom przysługuje prawo do zrzeczenia się odwołania. Z dniem doręczenia Wojewodzie Małopolskiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, niniejsza decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania skutkuje brakiem możliwości odwołania od decyzji oraz jej zaskarżenia do wojewódzkiego sądu administracyjnego.
Obwieszczenie podlega publikacji:
- na tablicach ogłoszeń, stronie internetowej oraz Biuletynie Informacji Publicznej urzędu wojewódzkiego (art. 9q ust. 2 i 2a ustawy o transporcie kolejowym);
- na tablicach ogłoszeń, stronach internetowych i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa (art. 9q ust. 2 i 2a ww. ustawy);
- w prasie lokalnej (art. 9q ust. 2 i 2a ww. ustawy).