Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, Odcinek 3 - obiekty mostowe nad rzeką Wisłą (od km 1.750 do km 2.010 LK91), w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67.200 do km 70.799 linii nr 133 i od km 0.000 do 16.000 linii nr 91) wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIŚ 7.1-74
O B W I E S Z C Z E N I E
Stosownie do wymogów art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018.2096) oraz art. 9ac ust. 1a ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U.2018.2096 ze zmianami),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia o wydaniu 20 marca 2019 r. decyzji Nr 1/Z/2019 znak: WI-XI.7840.1.8.2019.PZ o zmianie ostatecznej decyzji nr 11/BK/2017 z dnia 04.05.2017 r., znak: WI-XI.7840.1.140.2016.KS o pozwoleniu na budowę zamierzenia budowlanego pn.: Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, Odcinek 3 - obiekty mostowe nad rzeką Wisłą (od km 1.750 do km 2.010 LK91), w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67.200 do km 70.799 linii nr 133 i od km 0.000 do 16.000 linii nr 91) wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIŚ 7.1-74,
w zakresie
1. Budowy dwóch obiektów inżynieryjnych - mostów zlokalizowanych po obu stronach istniejącego mostu w km 1.875 linii 91 (rzeka Wisła) w zakresie: • zmiany długości mostu M2 [tor nr 4 linii 91, (tor nr 2 linii 629)] w osiach podparcia z 38,05 + 43,10 + 74,40 + 42,70 + 31,80 m (5 przęseł), długość obiektu 233,70 m do 49,50 + 116,00 + 63,50 m (3 przęsła), długość nowego obiektu 234,20 m; • zmiany długości mostu M3 [tor nr 3 linii 91 (tor nr 1 linii 629)] w osiach podparcia z 2x37,25 + 74,40 + 2x37,25 m (5 przęseł), długość obiektu 227,05 m do 49,50 + 116,00 + 63,50 m (3 przęsła), długość nowego obiektu 234,20m; • zmiany układu konstrukcyjnego przęseł skrajnych (zalewowych) z dwuprzęsłowych o konstrukcji stalowej dwubelkowej z płytą ortotropową na konstrukcję jednoprzęsłową łukową typu „network arch” z płytą betonową; • zmiany układu konstrukcyjnego przęsła środkowego (nurtowego) z łuku Langera ze stalową płytą ortotropową na łuk typu „network arch” z płytą betonową; • zmiany odwodnienia obiektu z odprowadzenia wód deszczowych z mostów do miejskiej kanalizacji deszczowej na odprowadzenie wód deszczowych bezpośrednio do rzeki Wisły; • przebudowy niskich murów bulwarowych utrzymujących koryto rzeki Wisła w związku z budową filarów P2 i P3 mostów; • zmiany wsporników chodnikowych stalowych.
2. Budowy i przebudowy sieci trakcyjnej na odcinku od km 1.750,00 do km 2.010,00 linii kolejowej nr 91 w zakresie rozstawu słupów i podwieszenia sieci trakcyjnej.
3. Rezygnacji w przebudowy odcinka gazociągu niskiego ciśnienie na lewym brzegu Wisły.
4. Rezygnacji z budowy kanalizacji odwadniającej mosty kolejowe zaprojektowanej na lewym i prawym brzegu Wisły.
Adres planowanej inwestycji: województwo małopolskie, powiat miasto Kraków, gmina miasto Kraków, miejscowość Kraków, działki ewidencyjne numer: 158, 137/8, 137/6 obręb 0012 jednostka ewidencyjna Śródmieście; 277/5, 277/7, 289/4, 289/12, 289/9, 312/1, 312/2, 311, 410 obręb 0017 jednostka ewidencyjna Śródmieście; 60/10, 513/1, 518/1, 566 obręb 0013 jednostka ewidencyjna Podgórze; 27/1, 27/4, 198/3, 204/1, 204/3, 231, 197/1, 197/3 obręb 0014 jednostka ewidencyjna Podgórze,
i zatwierdzeniu projektu budowlanego zamiennego sporządzonego w ww. zakresie
z zachowaniem wszystkich pozostałych warunków zawartych w decyzji Wojewody Małopolskiego nr 11/BK/2017 z dnia 04.05.2017 r., znak: WI-XI.7840.1.140.2016.KS.
Na podstawie art. 108 § 2 i 123 Kodeksu postępowania administracyjnego, decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności postanowieniem Nr 10/2019 z dnia 20 marca 2019 r. znak: WI-XI.7840.1.8.2019.PZ.
Od decyzji przysługuje odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, ul. Krucza 38/42, 00-926 Warszawa, za pośrednictwem Wojewody Małopolskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Wojewody Małopolskiego. Z dniem doręczenia Wojewodzie Małopolskiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. ukazania się niniejszego obwieszczenia.
Zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, mogą zapoznać się z materiałem dowodowym oraz dokumentacją przedłożoną przez inwestora i w tym przedmiocie wnieść ewentualne uwagi lub zastrzeżenia (powołując się na znak sprawy: WI-XI.7840.1.8.2019.PZ) w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22, pokój 68, tel. 12 39 21 668 (w godz. pracy urzędu tj. poniedziałek: 9.00-17.00, wtorek – piątek: 7.30-15.30).