„Budowa drogi dojazdowej do parkingu typu Park & Ride (ZIT) zlokalizowanego przy stacji kolejowej SKA „Kraków Swoszowice”
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
AU-01-5.6740.4.11.2018.MOS Kraków, dnia 27.07.2018 r.
O B W I E S Z C Z E N I E Prezydenta Miasta Krakowa o wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r., poz. 1257) w związku z art. 11f ust. 3 Ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1496) Prezydent Miasta Krakowa zawiadamia, że 23.07.2018 r., została wydana decyzja nr 15/6740.4/2018 znak: AU-01-5.6740.4.11.2018.MOS, o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zamierzenia budowlanego:
„Budowa drogi dojazdowej do parkingu typu Park & Ride (ZIT) zlokalizowanego przy stacji kolejowej SKA „Kraków Swoszowice” w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa stacji kolejowej SKA „Kraków Swoszowice” wraz z budową parkingu typu Park & Ride (ZIT),
polegająca na:
— budowie drogi gminnej dojazdowej do parkingu „Park & Ride" o długości 390,90m i szerokości jezdni 6,50m od km 0 + 000 do km 0 + 398,90 drogi dojazdowej wraz z budową placu do zawracania dla autobusów komunikacji miejskiej oraz dla busów podmiejskich, budową zatoki autobusowej, budową miejsc postojowych dla busów podmiejskich, stanowisk postojowych dla TAXI i stanowisk „Kiss & Ride" oraz stanowiska czerpania wody,
— budowie skrzyżowania w km rob. 0 + 094,76 ul. Kąpielowej (km 0 + 000 drogi dojazdowej) wraz z przebudową ul. Kąpielowej na długości 60,00 m w miejscu włączenia projektowanej drogi dojazdowej oraz z budową i przebudową chodnika o szerokości od 2,00 m,
— budowie chodnika o szerokości 2,00 m zlokalizowanego z lewej strony jezdni drogi dojazdowej do parkingu „Park & Ride" oraz chodników zlokalizowanych przy miejscach postojowych dla busów podmiejskich, stanowiskach postojowych „Kiss & Ride", stanowisku czerpania wody oraz w rejonie parkingu dla rowerów o szerokości od 2,00 m do 4,70 m,
— budowie rowu drogowego lewostronnego od km 0 + 013,89 do km 0 + 144,68 drogi dojazdowej wraz z budową przepustów na rowie pod zjazdami:
• P1 w km 0 + 067,73 drogi dojazdowej o średnicy ϕ 500 mm i długości 10,50 m i
• P2 w km 0 + 139,53 drogi dojazdowej o średnicy ϕ 500 mm i długości 6,00 m,
— budowie przepustu na istniejącym rowie melioracyjnym R2 pod drogą dojazdową w km 0+144,62 drogi dojazdowej o średnicy ϕ 1000 i długości (ze ściankami) ok. 12,47 m,
— budowie zjazdów indywidualnych: w km 0 + 067,73 ; 0 + 071,20 ; 0 + 136,49 ; 0 + 139,53 ; 0 + 161,55 ; 0 + 161,77 ; 0 + 199,74 ; 0 + 251,47 drogi dojazdowej oraz w km 0 + 261,32 drogi dojazdowej jako dojazdu do obsługi pompowni i w km 0 + 357,55 drogi dojazdowej jako dojazdu do obsługi systemów podczyszczających,
— budowie zjazdu indywidualnego, jako wjazdu na drogę dojazdową do peronu dla służb technicznych (PKP) w km 0 + 266,53 drogi dojazdowej,
— budowie parkingu rowerowego na 40 miejsc postojowych zlokalizowanego w km 0 + 358,85 drogi dojazdowej
oraz budowie niezbędnej infrastruktury technicznej tj.:
— budowie sieci kanalizacji deszczowej odwadniającej układ drogowy:
• kanału kd 1 - DN 300 o długości 143 m od km 0 + 009,98 do km 0 + 143,20 drogi dojazdowej (km 0 + 050 rowu R2) z wylotem W1 do rowu melioracyjnego,
• kanału kd 2 - DN 300 wraz z kanałami DN 300 i DN 200 odwadniającymi plac do zawracania dla autobusów o łącznej długości 360 m od km 0 + 390,90 do km 0 + 145,10 drogi dojazdowej (km 0 + 050,50 rowu R2) z wylotem W2 do rowu melioracyjnego,
— budowie oświetlania drogi dojazdowej do parkingu oraz placu do zawracania dla autobusów komunikacji miejskiej i dla busów podmiejskich jako sieci elektroenergetycznej NN o długości 722 m od km 0 + 010,70 do km 0 + 395,90 drogi dojazdowej,
— budowie kanalizacji telekomunikacyjnej dla systemu obsługi i monitoringu projektowanego parkingu „Park &i Ride" (wzdłuż ulicy Kąpielowej) o długości 141 m od km rob. 0 + 019,60 do km rob. 0 + 111,40 ulicy Kąpielowej i o długości 20 m krzyżującej się z drogą dojazdową w km 0+287,30 oraz budowie przyłączy teletechnicznych o łącznej długości 22,50 m do tablicy systemu obsługi parkingu zlokalizowanej w km 0 + 282,90 i do kamery monitoringu zlokalizowanej w km 0 + 376,30 drogi dojazdowej,
— budowie przyłącza elektrycznego NN o długości 142 m do zasilania pompy na kanalizacji deszczowej zlokalizowanej w km 0 + 262 drogi dojazdowej,
— budowie przyłącza wodociągowego ϕ 110 mm o długości 15,50 m do stanowiska czerpnia wody zlokalizowanego w km 0+383,40 drogi dojazdowej,
— przebudowie napowietrznej linii (sieci) elektroenergetycznej średniego napięcia - linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) kolidującej z inwestycją polegającej na rozbiórce odcinka napowietrznej linii elektroenergetycznej SN o długości 192 m od km 0 + 197,00 do km 0 + 384,00 drogi dojazdowej, rozbiórce istniejącego słupa i budowie nowego słupa (wymianie słupa) w km 0+197,00 drogi dojazdowej oraz budowie sieci kablowej ziemnej elektroenergetycznej SN wzdłuż granicy terenu kolejowego o długości 82 m od km 0 + 197,00 do km 0 + 272,00 drogi dojazdowej
zlokalizowanych na:
— działkach (w całości) nr: 355/3, 355/4, 356/2,
— działkach nr: 342/3 powstałej w wyniku podziału działki nr 342/2, 343/1 powstałej w wyniku podziału działki nr 343, 344/1 powstałej w wyniku podziału działki nr 344, 345/1 powstałej w wyniku podziału działki nr 345, 346/1 powstałej w wyniku podziału działki nr 346, 347/1 powstałej w wyniku podziału działki nr 347, 348/1 powstałej w wyniku podziału działki nr 348, 349/3 powstałej w wyniku podziału działki nr 349/2, 350/3 powstałej w wyniku podziału działki nr 350/2,
— części działek nr: 351/1, 352/1, 353/3, 355/1, 356/1, 418, na których zachodzi konieczność ustalenia obowiązku budowy sieci infrastruktury technicznej (budowy kanalizacji kablowej oświetlenia),
— części działek nr: 353/3, 353/5, 354/1, 355/1, 356/1, 357/1, 418, na których zachodzi konieczność ustalenia obowiązku rozbudowy istniejącej drogi publicznej innej kategorii, tj. drogi powiatowej klasy L - ulicy Kąpielowej,
— części działek nr: 348/3 powstałej z podziału 348, 349/4 powstałej z podziału 349/2, 349/5 powstałej z podziału 349/2, 350/4 powstałej z podziału 350/2, 350/5 powstałej z podziału 350/2, na których zachodzi konieczność ustalenia obowiązku budowy zjazdów indywidualnych,
— części działek nr: 347/2 powstałej w wyniku podziału działki nr 347, 348/2 powstałej w wyniku podziału działki nr 348, na których zachodzi konieczność ustalenia obowiązku przebudowy urządzeń melioracji wodnych szczegółowych,
obręb 67 j. ewid. Podgórze ; miasto Kraków; powiat Miasto Kraków; województwo małopolskie
Decyzją nr 15/6740.4/2018 zezwolono na realizację inwestycji drogi na ww. działkach ewidencyjnych oraz zatwierdzono podział nieruchomości znajdujących się w liniach rozgraniczających teren inwestycji (stanowiących jednocześnie linie podziału nieruchomości) składających się z działek ewidencyjnych:
Jednostka ewidencyjna Kraków – Podgórze obręb 67:
— Działka nr 342/2 objęta KW KR1P/00010850/1 o pow. 2,5069 ha, dzieli się na działki nr:
• 342/3 o pow. 0,5298 ha – przeznaczona pod budowę drogi
• 342/4 o pow. 1,9771 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
— Działka nr 343 objęta LWH 466 o pow. 0,2535 ha, dzieli się na działki nr:
• 343/1 o pow. 0,0835 ha – przeznaczona pod budowę drogi
• 343/2 o pow. 0,1700 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
— Działka nr 344 objęta KW KR1P/00003397/5 o pow. 0,0906 ha, dzieli się na działki nr:
• 344/1 o pow. 0,0352 ha – przeznaczona pod budowę drogi
• 344/2 o pow. 0,0554 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
— Działka nr 345 objęta KW KR1P/00025850/9 o pow. 0,0978 ha, dzieli się na działki nr:
• 345/1 o pow. 0,0488 ha – przeznaczona pod budowę drogi
• 345/2 o pow. 0,0490 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
— Działka nr 346 objęta KW KR1P/00099175/2 o pow. 0,1981 ha, dzieli się na działki nr:
• 346/1 o pow. 0,0413 ha – przeznaczona pod budowę drogi
• 346/2 o pow. 0,0910 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
• 346/3 o pow. 0,0658 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
— Działka nr 347 objęta KW KR1P/00175157/7 o pow. 0,1708 ha, dzieli się na działki nr:
• 347/1 o pow. 0,0358 ha – przeznaczona pod budowę drogi
• 347/2 o pow. 0,0565 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
• 347/3 o pow. 0,0785 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
— Działka nr 348 objęta KW KR1P/00000982/2 o pow. 0,8622 ha, dzieli się na działki nr:
• 348/1 o pow. 0,1642 ha – przeznaczona pod budowę drogi
• 348/2 o pow. 0,2497 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
• 348/3 o pow. 0,4483 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
— Działka nr 349/2 objęta KW KR1P/00412945/2 o pow. 0,1142 ha, dzieli się na działki nr:
• 349/3 o pow. 0,0223 ha – przeznaczona pod budowę drogi
• 349/4 o pow. 0,0256 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
• 349/5 o pow. 0,0663 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
— Działka nr 350/2 objęta KW KR1P/00203517/5 o pow. 0,3641 ha, dzieli się na działki nr:
• 350/3 o pow. 0,0929 ha – przeznaczona pod budowę drogi
• 350/4 o pow. 0,0867 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
• 350/5 o pow. 0,1845 ha – pozostaje w dotychczasowym władaniu
Wnioskiem objęto również teren niezbędny dla realizacji inwestycji drogowej poza pasami drogowymi oraz obowiązek przebudowy drogi innej kategorii:
— w wyznaczonym terenie, dla którego istnieje konieczność budowy sieci uzbrojenia terenu (kanalizacji teletechnicznej), na częściach działek o numerach 357/1, 356/1, 418, 353/3, 352/1, 351/1 obr. 67. Czas ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości – nie dłużej niż dwanaście miesięcy od daty rozpoczęcia prac budowlanych z wyłączeniem dni o średniodobowej temperaturze poniżej 5st.Cº,
— w wyznaczonym terenie, dla którego istnieje konieczność budowy zjazdu, na częściach działek 348/3 (348), 349/4 (349/2), 349/5 (349/2), 350/4 (350/2), 350/5 (350/2) obr. 67. Czas ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości – ok. dwa miesiące od daty rozpoczęcia prac budowlanych z wyłączeniem dni o średniodobowej temperaturze poniżej 5st.Cº,
— w wyznaczonym terenie, dla którego istnieje potrzeba ustalenia obowiązku przebudowy urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, na części działek 347/2 (347), 348/2 (348) obr. 67. Czas ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości – ok. jeden miesiąc daty rozpoczęcia prac budowlanych z wyłączeniem dni o średniodobowej temperaturze poniżej 5st.Cº,
Zajęcie ww. fragmentów działek będzie miało charakter czasowy na okres przebudowy wymienionych wyżej elementów infrastruktury technicznej. Po zakończeniu prac teren ma zostać przywrócony do stanu pierwotnego.
Obowiązek dokonania przebudowy dróg innych kategorii:
— drogi powiatowej klasy L (ulicy Kąpielowej) na odcinku włączenia projektowanej drogi dojazdowej do parkingu Park & Ride, obejmująca: budowę skrzyżowania w km rob. 0+094.76 wraz z odwodnieniem, chodnikiem, przejściem dla pieszych, barierami drogowymi i barieroporęczami oraz oświetleniem drogi i budowę kanalizacji teletechnicznej, a także rozbiórkę istniejącej nawierzchni drogowej, istniejącego chodnika i barier ochronnych w miejscu budowanego skrzyżowania w granicach pasa drogowego drogi powiatowej klasy L (ulicy Kąpielowej) na działkach drogowych nr 357/1, 356/1, 355/1 obr. 67 i na części działek drogowych nr 418, 354/1, 353/5 obr. 67. Czas ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości ok. osiem miesięcy od daty rozpoczęcia prac budowlanych z wyłączeniem dni o średniodobowej temperaturze poniżej 5st.Cº,
Informuje się, że zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, nieruchomości, wydzielone liniami rozgraniczającymi teren planowanej inwestycji, (nie będące własnością Gminy Miejskiej Kraków) stają się z mocy prawa własnością Gminy Miejskiej Kraków z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej stanie się ostateczna, za odszkodowaniem ustalonym w odrębnej decyzji administracyjnej. Pozostałe działki, powstałe w wyniku zatwierdzenia podziału nieruchomości, znajdujące się poza liniami rozgraniczającymi teren planowanej inwestycji pozostają we władaniu dotychczasowych właścicieli.
Strony postępowania mogą zapoznać się z treścią decyzji nr 15/6740.4/2018 w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa, Rynek Podgórski 1, pokój nr 3 Punktu Obsługi Mieszkańców, w godzinach przyjęć stron: w poniedziałek, wtorek, środę i piątek w godz.: 11.00 – 15.00, w terminie 14 dni od ukazania się niniejszego obwieszczenia.
Od decyzji służy stronom odwołanie do Wojewody Małopolskiego ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, za pośrednictwem Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W odwołaniu od decyzji strony mogą złożyć wniosek o przeprowadzenie przez organ II instancji postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania, składając stosowne oświadczenie organowi, który decyzję wydał, nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania przed doręczeniem niniejszej decyzji jest nieskuteczne.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Wyjaśnia się, że zgodnie z art. 11f ust. 3 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych o wydaniu decyzji pozostałe strony zawiadamia się w drodze obwieszczeń w Urzędzie Miasta Krakowa, w urzędowych publikatorach teleinformatycznych – biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa oraz w prasie lokalnej.
Zgodnie z art. 18 ust. 1e ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych w przypadku, w którym dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda tę nieruchomość lub wyda nieruchomość i opróżni lokal oraz inne pomieszczenia niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia:
1) doręczenia zawiadomienia o wydaniu decyzji, o której mowa w art. 17,
2) doręczenia postanowienia o nadaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygoru natychmiastowej wykonalności albo
3) w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna
- wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5 % wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego. (stosowne oświadczenie złożyć należy zarządcy drogi)