Dokument archiwalny

Kampania informacyjno-promocyjna „MIASTO TWOJEGO ŻYCIA – TU MIESZKASZ, TU ZŁÓŻ PIT”

 

1. CELE I ZAŁOŻENIA

 

Na dochody Krakowa składają się między innymi dotacje, subwencje, wpływy z podatków i opłat lokalnych, spadki, darowizny, ale także część podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). Około 1 mld zł wpływa do budżetu miasta z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). W Krakowie zyski finansowe z tego tytułu stanowią ok. 25% wszystkich dochodów miasta.

Kwota, jaka wpływa do miejskiego budżetu w związku z rozliczaniem się przez 1 osobę z podatku PIT na terenie Krakowa, to ok. 1800 zł. Dlatego im więcej osób płaci podatki w Krakowie, tym więcej środków trafia do miejskiej kasy.

Zgodnie z prawem (w przypadku podatku PIT) miejscem rozliczania się osoby fizycznej jest właściwy urząd skarbowy według miejsca zamieszkania podatnika w ostatnim dniu roku podatkowego. Oznacza to, że aby płacić podatki w Krakowie wcale nie trzeba być tutaj zameldowanym – wystarczy mieszkać w Krakowie.

Celem kampanii było zachęcenie wszystkich tych, którzy mieszkają, pracują, studiują, żyją w Krakowie, ale rozliczają się z podatku PIT w innych miejscowościach do tego, aby w rocznym zeznaniu podatkowym za 2015 r. (formularz PIT) wskazali Kraków jako beneficjenta odprowadzanych przez siebie środków – aby płacili podatek PIT na terenie stolicy Małopolski.

 

2. KONCEPCJA KREATYWNA

 

Kreacja graficzna tegorocznej edycji kampanii nawiązywała do stylistyki plakatów filmowych. Hasłem przewodnim jakie towarzyszyło działaniom było: „MIASTO TWOJEGO ŻYCIA – TU MIESZKASZ, TU ZŁÓŻ PIT”.

Kampania została skierowana do ludzi nowoczesnych, modnych, młodych i aktywnych. Korzystających z tego, co zaoferuje im miasto. Tacy ludzie czerpią bardzo dużo z Krakowa. Często chodzą na koncerty, spacery, jeżdżą na rowerze, są ekologiczni, biorą udział w życiu miasta i zarazem je współtworzą. Koncepcja kreatywna miała za zadanie uświadomić, że oferta miasta, z której korzystają, rozwija się właśnie dzięki takim jak oni, podatnikom. Masz apetyt na więcej, płać podatki! Decyzja podatkowa to racjonalny wybór: skoro tu pracujesz i mieszkasz, spraw, żeby miasto rozwijało się jak najlepiej dla Ciebie.

3. REALIZACJA

Kampania składa się z dwóch etapów:

a) I tura: 1-30 kwietnia 2016 r.

b) II tura: 1-31 października 2016r.

 

 

 

I tura:

 

1) Outdoor

 

- ekspozycja 120 kampanijnych plakatów typu citylight na terenie Krakowa

- ekspozycja na 21 nośnikach typu Digital Signage kampanijnych plakatów na terenie

Krakowa

- branding tramwaju MPK Bombardier NTG6 (przez 2 miesiące)

- emisja spotu na ekranie LED - Tauron Arena Kraków

- emisja spotu na ekranie LED - Teatr Bagatela

 

2) Internet

 

- tematyczna zakładka na oficjalnej stronie internetowej miasta: www.krakow.pl/podatki,

w której można znaleźć praktyczne informacje związane z tym, jak rozliczać się z podatku

PIT w Krakowie i dlaczego warto to robić

- reklama na portalach informacyjnych: krakow.gazetawyborcza.pl, onet.pl, pit.pl

- reklama w serwisie Facebook

- linki sponsorowane Google AdWords

- ekspozycja bannerów na stronach Rad Dzielnic, stronach miejskich jednostek

organizacyjnych i miejskich jednostek kultury oraz BIP Kraków

- informacja w newsletterach miejskich jednostek organizacyjnych, miejskich jednostkach

kultury

 

3) Multimedia

 

-kampanijne spoty emitowane w telewizji autobusowej BUS TV

-kampanijne plansze informacyjno-reklamowe wyświetlane na ekranach automatów

Krakowskiej Karty Miejskiej

 

4) Leaflet

 

- kolportaż 5000 ulotek i 1000 plakatów informacyjno-promocyjnych na terenie Krakowa

 

5) Prasa

 

- reklama prasowa i tekst informacyjny na łamach Dwutygodnika Miejskiego KRAKÓW.PL

- reklama w krakowskim wydaniu Gazety Wyborczej zapowiadająca program do rozliczania

podatku PIT

- reklama w dzienniku metrocafe.pl zapowiadająca program do rozliczania podatku PIT

 

6) Program PIT

 

Produkcja 100 000 płyt CD z programem do rozliczania podatku PIT

- insert 30 000 płyt do dwutygodnika KRAKOW.PL

- insert 24 000 płyt do krakowskiego wydania Gazety Wyborczej

- insert 35 000 płyt do dziennika metrocafe.pl

- kolportaż 11 000 płyt z programem w punktach obsługi mieszkańca Urzędu Miasta

Krakowa

 

7) Konferencja

 

- konferencja Prasowa rozpoczynająca kampanię

 

8) Telewizja

 

- materiał kampanijny w TV Krakow.pl

 

II tura:

 

1) Outdoor

 

- ekspozycja 30 kampanijnych plakatów typu citylight na terenie Krakowa

- emisja spotu na ekranie LED - Tauron Arena Kraków

 

2) Internet

 

- tematyczna zakładka na oficjalnej stronie internetowej miasta: www.krakow.pl/podatki,

w której można znaleźć praktyczne informacje związane z tym, jak rozliczać się z podatku

PIT w Krakowie i dlaczego warto to robić

- reklama na portalach informacyjnych: krakow.gazetawyborcza.pl, onet.pl, pit.pl

- reklama w serwisie Facebook

- linki sponsorowane Google AdWords

- ekspozycja bannerów na stronach Rad Dzielnic, stronach miejskich jednostek

organizacyjnych i miejskich jednostek kultury oraz BIP Kraków

- informacja w newsletterach miejskich jednostek organizacyjnych, miejskich jednostkach

kultury

 

3) Multimedia

 

- kampanijne spoty emitowane w telewizji autobusowej BUS TV

- kampanijne plansze informacyjno-reklamowe wyświetlane na ekranach automatów

Krakowskiej Karty Miejskiej

 

4) Leaflet

 

- kolportaż 5000 ulotek i 1000 plakatów informacyjno-promocyjnych na terenie Krakowa.

 

5) Gadżety promocyjne

 

- długopisy - 1000 szt.

- skarbonki - 250 szt.

- pen drivy - 200 szt.

- zabawki jojo - 250szt.

 

6) Prasa

 

- reklama prasowa i tekst informacyjny na łamach Dwutygodnika Miejskiego KRAKÓW.PL.

 

 7) Telewizja

 

- materiał kampanijny w TV Krakow.pl

 

Za opracowanie koncepcji kreatywnej kampanii i zakup mediów odpowiadała Firma Projektowo-Reklamowa Niedzielski.