Dokumenty i wnioski do Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców można złożyć elektronicznie, przesłać pocztą lub wrzucić do pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu w następujących lokalizacjach Wydziału:
al. Powstania Warszawskiego 10
os. Zgody 2
ul. Wielicka 28a
Informujemy, że obsługa składanych wniosków zostaje ograniczona do realizacji wyłącznie spraw niezbędnych. W związku z tym pracownicy Wydziału będą rejestrować tylko pojazdy nowe i sprowadzone z zagranicy, natomiast nie będą obsługiwane wnioski o rejestrację pojazdów używanych zarejestrowanych w kraju. Z pojazdu można korzystać posługując się dowodem rejestracyjnym wystawionym na poprzedniego właściciela.
PROSIMY O KORZYSTANIE Z USŁUG ELEKTRONICZNYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ DOSTĘPNYCH NA STRONIE - https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=69044
PROSIMY O POWSTRZYMANIE SIĘ OD OSOBISTYCH WIZYT W URZĘDACH ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
#ZOSTAŃWDOMU
Szanowny Kliencie,
Do 180 dni został wydłużony termin:
NIE MUSISZ TERAZ ZAŁATWIAĆ TYCH SPRAW – MASZ NA TO 180 DNI
#ZOSTAŃWDOMU
KOMUNIKAT 3
Szanowny Kliencie,
od 31 marca 2020 r. bieg terminów w prawie administracyjnym i postępowaniu administracyjnym nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu w czasie obwiązywania w Polsce stanu epidemii.
Co to oznacza?
NIE MUSISZ KIEROWAĆ DO NAS ŻADNYCH PISM I WNIOSKÓW, TERMINY W OKRESIE OBOWIĄZYWANIA STANU EPIDEMII NIE BIEGNĄ.
#ZOSTAŃWDOMU
ELEKTRONICZNE ZAŁATWIENIE SPRAW - ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
Referaty Rejestracji Pojazdów oraz Punkty Obsługi Mieszkańców (POM)
Śródmieście i Krowodrza - al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków
Kierownik Referatu KM-01 - Andrzej Ślaski tel. 12 616 9109
Kierownik Referatu KM-02 - Mariola Olszewska tel. 12 616 9109
faksy 12 616 9119, 12 616 9178, 12 616 9312
Nowa Huta - os. Zgody 2, 31-949 Kraków
Kierownik Referatu KM-03 - Maciej Nowak tel. 12 616 9109
faks 12 616 8746
Podgórze - ul. Wielicka 28 a, 30-552 Kraków
p.o. Kierownik Referatu KM-07 - Barbara Zapiór, tel. 12 616 9109
faksy: 12 616 5743, 12 616 5750, 12 616 5739
Punkty Obsługi Mieszkańców w Centrach Handlowych
ul. Stawowa 61, Galeria handlowa w Bronowicach lokal nr 193 * - NIECZYNNE DO ODWOŁANIA
ul. Kamieńskiego 11, Galeria handlowa w Bonarce lokal nr G 26 * - NIECZYNNE DO ODWOŁANIA
ul. Bora-Komorowskiego 41, Galeria handlowa Serenada lokal nr B213 * - NIECZYNNE DO ODWOŁANIA
Godziny obsługi klientów
Poniedziałek - piątek 7.40 do 18.00.
Uwaga - w godz. 15.30 do 18.00 – jest ograniczona ilość stanowisk do obsługi bieżącej, w przypadku dużej ilości spraw i braku możliwości załatwienia w tym samym dniu, istnieje możliwość pozostawienia dokumentów do realizacji w dniu następnym (nie dotyczy Punktów Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych).
Punkty Obsługi Mieszkańca : poniedziałek - sobota 10.00 - 18.00.
Kasy czynne
poniedziałek - piątek 7.40 - 17.45
* 1. Automatyczna blokada systemu kolejkowego i wydawanie bloczków następuje:
- rejestracja pojazdów o godzinie 17.30,
- wydawanie dowodów rejestracyjnych i obsługa praw jazdy o godzinie 17.45.
2. W POM opłatę można dokonać jedynie kartą płatniczą przez terminal PWPW S.A., za którą PWPW S.A.pobierana opłatę manipulacyjna w wysokości 2 zł.
Dodatkowo w POM Serenada od poniedziałku do piątku jest możliwość dokonania opłaty za rejestrację pojazdów w opłatomacie (bez opłaty manipulacyjnej).
1. Rejestracja pojazdów
a. Pojazd nowy [TUTAJ procedura KM-1 i wniosek]
b. Pojazd używany zakupiony na terenie RP [TUTAJ procedura KM-2 i wniosek]
c. Wyrejestrowanie pojazdu [TUTAJ procedura KM-7 i wniosek]
d. Czasowa rejestracja pojazdu, np. przejazd na bad. techniczne, wywóz za granicę - czerwone tablice [TUTAJ procedura KM-9 i wniosek]
e. Rejestracja profesjonalna pojazdów [TUTAJ procedura KM-10 i wniosek]
f. Pojazd używany sprowadzony z zagranicy [TUTAJ procedura KM-14 i wniosek]
g. Rejestracja pojazdu „SAM" [TUTAJ informacja]
2. Zmiany w pojazdach już zarejestrowanych
a. GAZ, HAK, TAXI, NAUKA JAZDY, EURO, VAT, PIT, CIT, BUS wpisanie lub wykreślenie [TUTAJ procedura KM-3 i wniosek]
b. Wymiana lub wtórnik tablic rejestracyjnych np. kradzież, zagubienie, zniszczenie, wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej [TUTAJ procedura KM-4 i wniosek]
c. Wtórnik: dowodu rejestracyjnego, Pozwolenia Czasowego, Karty Pojazdu [TUTAJ procedura KM-5 i wniosek]
d. Wymiana dowodu rejestracyjnego - brak miejsca na badanie techniczne [TUTAJ procedura KM-6 i wniosek]
e. Wymiana dowodu rejestracyjnego z powodu zmiany danych właściciela lub zmian konstrukcyjnych pojazdu [TUTAJ procedura KM-8 i wniosek]
f. Zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego [TUTAJ procedura KM-11 i wniosek]
g. Tabliczka znamionowa - nadanie cech identyfikacyjnych np. nr nadwozia, podwozia, ramy [TUTAJ procedura KM-12 i wniosek]
h. Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu oraz przywrócenie np. poj. ciężarowe, autobusy, specjalne [TUTAJ procedura KM-15 i wniosek]
i. Zawiadomienie o zbycia pojazdu [TUTAJ procedura KM-17 i wniosek]
3. Załatwienie sprawy na termin
Ten sposób obsługi nie wymaga oczekiwania klienta w kolejce na załatwienie sprawy. Wniosek z kompletem załączników należy złożyć w punkcie informacyjnym
Referatu Rejestracji Pojazdów i uzgodnić z pracownikiem termin realizacji sprawy i odbioru dokumentów.
4. Inne druki do pobrania
a. Wniosek o zmianę: adresu, wpisanie lub wykreślenie współwłaściciela, parametry techniczne pojazdu [pdf]
b. Wniosek o indywidualny wyróżnik (indywidualne tablice rejestracyjne) [pdf]
c. Wniosek o ujawnienie w dowodzie rejestracyjnym współmałżonka [pdf]
d. Wniosek o: wtórnik nalepki na szybę, wydanie kserokopii dowodu rej. lub zaświadczenia [pdf]
e. Wniosek o przyjęcie oświadczenia pod odpowiedzialnością karną [pdf]
f. Oświadczenia współmałżonka [pdf] Wzór pełnomocnictwa [pdf]
g. Oświadczenie o adresie zamieszkania [pdf]
h. Wzór umowy sprzedaży pojazdu
i. Przed zakupem pojazdu warto wiedzieć
5. Najczęściej zadawane pytania (TUTAJ)