Referaty Rejestracji Pojazdów


Obsługa mieszkańców wg adresu zamledowania:

  • Śródmieście i Krowodrza - al. Powstania Warszawskiego 10, 31-549 Kraków
    Kierownik Referatu KM-01 - Mariola Olszewska
    Inspektor czasowe zastępstwo na stanowisku kierownika Referatu KM-02 - Maciej Nowak
    INRORMACJA: tel. 12 616 9472, faksy 12 616 9119, 12 616 9178, 12 616 9275
  • Nowa Huta - os. Zgody 2, 31-949 Kraków
    Kierownik Referatu KM-03 - Paweł Hola
    INFORMACJA: tel. 12 616 8745, faks 12 616 8746
  • Podgórze - ul. Wielicka 28 a, 30-552 Kraków
    Kierownik Referatu KM-07 - Andrzej Ślaski
    INFORMACJA: tel. 12 616 5756, faksy: 12 616 5743, 12 616 5750, 12 616 5739

 

Godziny obsługi mieszkańców:

poniedziałek - piątek 7.40 do 18.00
w godz. 15.30 do 18.00 – jest ograniczona ilość stanowisk do obsługi bieżącej, w przypadku dużej ilości spraw i braku możliwości załatwienia w tym samym dniu, istnieje możliwość pozostawienia dokumentów do realizacji w dniu następnym.

Godziny obsługi kas:

poniedziałek - piątek 7.40 - 17.45 

 

Jak uzyskać Profil Zaufany służący do załatwiania niektórych spraw elektronicznie w ePUAP 

Aby załatwić sprawę elektronicznie należy wcześniej potwierdzić Profil Zaufany ePUAP, który stanowi bezpłatne narzędzie potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji publicznej. Potwierdzony Profil Zaufany ePUAP tożsamy jest z własnoręcznym podpisem (więcej).
  

   1. Pierwszy krok: rejestracja w ePUAP  epuap.gov.pl/wps/portal/  (wymóg - posiadanie własnego adresu e-mail).
   2. Drugi krok: w ePUAP (zakładka moje konto, zakładka moje profile zaufane) przesłanie wniosku o Profil Zaufany.
   3. Trzeci krok: do 14 dni należy zgłosić się do punktu potwierdzenia Profilu Zaufanego ePUAP np. w lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 7:40 - 15:30:

        - al. Powstania Warszawskiego 10 (Centrum Administracyjne: parter - boks nr 42),
        - ul. Wielicka 28a (II piętro - stanowisko nr 14), 
        - os. Zgody 2 (parter - pok. nr 8, I piętro - pok. nr 102 oraz III piętro - pok. nr 328 - stanowisko nr 7),
        - ul. Lubelska 27 (parter - pok. nr 1 - stanowisko informacyjno-podawcze),
        - pl. Wszystkich Świętych 3-4 (parter Centralna Informacja UMK).

  1. Jak załatwić sprawę:

a. Rejestracja pojazdów

- Pojazd nowy zakupiony w RP (w załączeniu wniosek): procedura KM-1
- Pojazd używany zakupiony na terenie RP (w załączeniu wniosek): procedura KM-2

- Wyrejestrowanie pojazdu (w załączeniu wniosek): procedura KM-7 
- Czasowa rejestracja pojazdu - czerwone tablice (w załączeniu wniosek): procedura KM-9 
- Czasowa rejestracja pojazdu - tablice badawcze (w załączeniu wniosek): procedura KM-10 
- Pojazd sprowadzony z zagranicy (w załączeniu wniosek); procedura KM-14 

- Rejestracja pojazdu „SAM"

 
b. Zmiany w pojazdach już zarejestrowanych 

1. Wpisanie lub wykreślenie w Dowodzie Rejestracyjnym gazu (w załączeniu wniosek): procedura KM-3

2. Wymiana lub wtórnik tablic rejestracyjnych np. kradzież, zagubienie, zniszczenie (w załączeniu wniosek): procedura KM-4
3. Wtórnik Dowodu Rejestracyjnego (w załączeniu wniosek):procedura KM-5 
4. Wymiana Dowodu Rejestracyjnego - brak miejsca na badanie tech. lub zmiana danych osobowych (w załączeniu wniosek): procedura KM-6 

5. Zawiadomienie o wprowadzeniu w pojeździe zarejestrowanym zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu (w załączeniu wniosek): procedura KM-8

6. Zwrot zatrzymanego Dowodu Rejestracyjnego lub Pozwolenia Czasowego (w załączeniu wniosek): procedura KM-11 
7. Nadanie cech identyfikacyjnych np. nr nadwozia, podwozia, ramy ( w załączeniu wniosek): procedura KM-12 
8. Wydanie wtórnika karty pojazdu na wniosek właściciela pojazdu (w załączeniu wniosek) : procedura KM-13

9. Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu oraz ich przywrócenie - dotyczy wybranych pojazdów (w załączeniu wniosek): procedura KM-15

10. Adnotacja w Dowodzie Rejestracyjnym VAT 1-4, PIT a-d, CIT a-d (w załączeniu wniosek): procedura KM-16

11. Zawiadomienie o zbycia pojazdu (w załączeniu wniosek): procedura KM-17

 

c. Sprawy załatwiane elektronicznie:

              1.wywozu pojazdu za granicę,

              2.przejazdu z miejsca zakupu lub odbioru pojazdu na terytorium RP,

              3.przejazdu związanego z koniecznością dokonania badania technicznego lub naprawy.

d. Załatwienie sprawy na termin

Ten sposób obsługi nie wymaga oczekiwania klienta w kolejce na załatwienie sprawy. Wniosek z kompletem załączników należy złożyć w punkcie informacyjnym

Referatu Rejestracji Pojazdów i uzgodnić z pracownikiem termin realizacji sprawy i odbioru dokumentów. 

 

e. Inne druki do pobrania

 

f. Najczęściej zadawane pytania (TUTAJ) 

 

  1. Sprawdź czy dowód rejestracyjny jest do odbioru.
  2. Wzór umowy sprzedaży pojazdu.