Jeśli jesteś zainteresowany prowadzeniem działalności artystycznej, na terenach stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków (nie dotyczy nieruchomości budynkowych i budynków zarządzanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie, nieruchomości będących drogami publicznymi, terenów objętych umowami użytkowania wieczystego, użyczenia, najmu, dzierżawy oraz oddanych w trwały zarząd, za wyjątkiem terenów zieleni miejskiej będących w trwałym zarządzie jednostki miejskiej zarządzanej zielenią), wykonaj poniższe czynności:
1. Wypełnij wniosek o zawarcie umowy na udostępnienie miejsca w Krakowie w celu prowadzenia działalności artystycznej wraz z odpowiednimi dokumentami (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
2.Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
3.Do 14 dni (a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu 30 dni) od dnia złożenia kompletnego wniosku, otrzymasz do podpisu umowę cywilnoprawną czasowego udostępnienia terenu lub pisemną informację w sprawie odmowy udostępnienia terenu.
4.Wniosek w sprawie udostępnienia miejsca w Krakowie w celu prowadzenia działalności artystycznej należy złożyć z co najmniej 30–dniowym wyprzedzeniem.
Usługa dotyczy osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek nieposiadających osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność do czynności prawnych.
Warunkiem zawarcia umowy jest złożenie kompletnego wniosku o zawarcie umowy na udostępnienie miejsca w Krakowie w celu prowadzenia działalności artystycznej, na terenach stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków (nie dotyczy nieruchomości budynkowych i budynków zarządzanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie, nieruchomości będących drogami publicznymi, terenów objętych umowami użytkowania wieczystego, użyczenia, najmu, dzierżawy oraz oddanych w trwały zarząd, za wyjątkiem terenów zieleni miejskiej będących w trwałym zarządzie jednostki miejskiej zarządzanej zielenią), a także uzyskanie stosownych pozytywnych opinii wymaganych w prowadzonym postępowaniu.
1. Wniosek o zawarcie umowy na udostępnienie miejsca w Krakowie w celu prowadzenia działalności artystycznej – załącznik.
2. Umowa spółki cywilnej, gdy umowa ma dotyczyć spółki.
3. Jednoznaczne lokalizacja prowadzonej działalności artystycznej zaznaczona na wyrysie z ewidencji gruntów lub mapie dla działki, na której będzie prowadzona.
4. Zdjęcie (w kolorze) kostiumu/-ów, jeżeli działalność artystyczna polega na prezentacji stroju.
5. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy, a w szczególności do zawarcia oraz odbioru umowy, jeżeli Wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Tytuł opłaty |
Wysokość opłaty |
Formy płatności |
Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta Krakowa w PKO Bank Polski S.A. |
1. Za zajęcie nieruchomości |
Ustalana na podstawie wniosku,
|
1. Przelewem na rachunek bankowy. 2. W punktach kasowych UMK.
|
Numer rachunku wskazany w umowie
|
Miejsce |
Adres |
Godziny otwarcia |
System kolejkowy |
Dzienniki podawcze Urzędu Miasta Krakowa |
|
Pn-Pt: 7:40-15:30 |
Brak |
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Spraw Administracyjnych | al. Powstania Warszawskiego 10 | 7.30 - 15.30 | brak | 12 616 92 52 |
1.Przy składaniu kserokopii żądanych dokumentów należy okazać do wglądu ich oryginały. Wydział Spraw Administracyjnych może wezwać organizatora/wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, uzgodnień i zezwoleń wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
2. Lokalizację i rodzaj prowadzonej działalności artystycznej określa każdorazowo wnioskodawca, na własną odpowiedzialność. Lokalizacja działalności dopuszczalna jest wyłącznie w miejscach, w których nie powoduje zakłócenia, w szczególności: ruchu pieszego, wjazdu lub wyjazdu, bądź ładu przestrzennego. Dodatkowo w obszarze chronionym obowiązują standardy określone dla tego obszaru.
3. Niewywiązanie się wnioskodawcy z dotychczasowych zobowiązań finansowych wobec Gminy Miejskiej Kraków stanowi podstawę do odmowy zawarcia umowy.
4. W przypadku prowadzenia działalności artystycznej na terenach zielonych wnioskodawca jest zobowiązany uzgodnić z zarządzającym terenem warunki wydania i odbioru terenu.
Do 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu 30 dni.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Spraw Administracyjnych | Referat Handlu i Usług |
1. Opinia Zespołu Zadaniowego ds. weryfikacji artystów ulicznych.
2. Opinia Plastyka Miasta jeżeli działalność polega na prezentacji stroju/-ów,
3. Opinia Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie w przypadku prowadzenia działalności artystycznej na terenie zieleni miejskiej.
4. Opinia Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie w sprawie obowiązku uiszczenia kaucji za zajecie Błoń Krakowskich.
5. Inne dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
Nie dotyczy.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem umowy czasowego udostępnienia nieruchomości, której możesz być stroną.
Informujemy, że:
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.