Kraków po raz kolejny prezentował się na Międzynarodowych Targach Turystyki Biznesowej w Barcelonie uznawanych za jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych. Na Stoisku Narodowym prezentowali się m.in. Krakow Convention Bureau, a także przedstawiciele Centrum Kongresowego ICE Kraków. Targi The Global Meetings & Incentive Exhibition EIBTM, rozpoczęły się we wtorek 29 listopada 2011 r. i trwały do czwartku 1 grudnia2011 r.
Targi EIBTM w Barcelonie to jedna z największych w Europie targów z zakresu turystyki biznesowej, na których prowadzone są rozmowy handlowe pomiędzy potencjalnymi zleceniodawcami kongresów czy imprez motywacyjnych (tzw. Hosted Buyers) - reprezentantami stowarzyszeń, organizacji oraz korporacji a organizatorami tych wydarzeń. Przeznaczone są dla branży z sektora MICE tj. przewoźników, hotelarzy, pracowników centrów konferencyjnych, profesjonalnych organizatorów kongresów i konferencji, a także narodowych organizacji turystycznych i organizatorów imprez motywacyjnych.
Wszyscy wystawcy ze stoisk narodowych prowadzili rozmowy handlowe na podstawie otrzymanych indywidualnych harmonogramów spotkań z klientami. Targom towarzyszyły liczne seminaria, warsztaty i konferencje edukacyjne z zakresu przemysłu kongresowego we współpracy z największymi międzynarodowymi stowarzyszeniami konferencyjnymi m.in.: MPI, ICCA, SITE, ESAE, IAPCO i EFAPCO, ECM, AIPC.
Przypomnijmy, że według raportu dotyczącego Przemysłu Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2011 opublikowanego na stronach Poland Convention Bureau Kraków znalazł się na pierwszym miejscu wśród miast organizujących wydarzenia o charakterze gospodarczym, społecznym, biznesowym i politycznym - takich spotkań w naszym mieście odbyło się w 2010 r. ponad 7 000. Kraków zajął również pierwsze miejsce pod względem ilości wydarzeń korporacyjnych - było ich 4949 oraz wydarzeń motywacyjnych - był ich 309.
„Kraków na cztery ręce” - propozycja zgłoszona przez firmę United Partners z Warszawy - zwyciężyła w konkursie organizowanym przez Urząd Miasta Krakowa na najciekawszą ofertę imprez integracyjno-motywacyjnych w Krakowie i Małopolsce.
Na drugim miejscu znalazły się: „Kraków - miasto światłem malowane” (United Partners) oraz „Mozaika Krakowska - zwiedzanie Starego Miasta” (Agencja turystyczno - handlowa "Intercrac"). Trzecie miejsce zajęły ex aequo 4 propozycje: „Polowanie na pieroga” United Partners, „Jak Kraków budowano?” DMC Poland, „Magiczny Kraków” DMC Poland, „Spotkanie z żubrem, rycerzem i królem” Agencja turystyczno - handlowa "Intercrac".
Komisja konkursowa nagrodziła 39 najlepszych ofert, które znajdą się w katalogu pokonkursowym. W pierwszej kolejności oceniana była innowacyjność oraz atrakcyjność i oryginalność oferty. Oceniano także zgodność oferty z celem i założeniami konkursu tj. stopień urozmaicenia i zaskoczenia uczestników, stopień w jaki dana oferta spełnia założenia motywowania i nagradzania.
W konkursie organizowanym przez Krakow Convention Burau wzięło udział 11 firm. Partnerami strategicznymi konkursu byli: MPI Poland Club i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce. Konkurs zorganizowany został przy współpracy z: Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, Małopolską Organizacją Turystyczną, Krakowską Izbą Turystyki, Małopolską Izbą Hotelarską „GREMIUM", Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie oraz Fundacją Aeris Futuro.
Oferta imprez integracyjno-motywacyjnych opublikowana w formie katalogu będzie promowana wśród potencjalnych klientów takich imprez na targach turystyki biznesowej (min. we Frankfurcie, Barcelonie, Brukseli) i prezentacjach zagranicznych.
W dniu 8 sierpnia 2011 r. w budynku Magistratu - sala Lea, pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków o godz. 10.00 rozpoczeły się wykłady branżowe pt. Zrównoważone konferencje - kierunek rozwoju turystyki w Krakowie i okolicach.
Wykłady zostały zainicjowane i zorganizowane przez Kraków Convention Bureau (KCB) działające w strukturach Urzędu Miasta Krakowa, a ich realizatorem było Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce.
Podczas wykładów zaprezentowano prezentacje dotyczące m.in.: wprowadzenia do CSR, normy w organizacji spotkań: Convention Industry Council, Brytyjskiej normy zrównoważonych spotkań BS 8901 czy konkursu ofert incentive w Krakowie i Małopolsce.
Jednym z głównych punktów programu była prezentacja dotycząca zrównoważonych spotkań i eventów w korporacjach - jakie wymogi stawiają organizatorom?
Udział w wykładach był bezpłatny.
W dniu 1 lipca 2011 r. w budynku Magistratu - sala obrad, pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków o godz. 10.00 rozpoczeły się wykłady branżowe nt. Marketingu Obiektów Konferencyjnych.
Wykłady zostały zainicjowane i zorganizowane przez Kraków Convention Bureau (KCB) działające w strukturach Urzędu Miasta Krakowa, a ich realizatorem było Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce. Były one przeznaczone wyłącznie dla managerów i dyrektorów obiektów i sal konferencyjnych.
Podczas wykładów zaprezentowano m.in.: prezentację dotyczącą rynku obiektów konferencyjnych i kongresowych w Polsce, jak z sukcesem wypromować i sprzedać obiekt konferencyjny czy promocję obiektów i sal konferencyjnych za pośrednictwem KCB.
Jednym z głównych punktów programu była prezentacja przygotowana przez gościa specjalnego Pana Michela Mauge CEO M:con-Mannheim, nt. Wielofunkcyjnego Centrum Kongresowego Rosengarten - Manheim.
Udział w wykładach był bezpłatny.
W dniach 24-26 maja 2011 we Frankfurcie, odbyły się międzynarodowe targi turystyki biznesowej IMEX 2011. Targi IMEX są organizowane dla branży turystyki biznesowej, przewoźników, narodowych organizacji turystycznych, biur kongresów, centrów konferencji, hotelarzy, agencji turystycznych i organizatorów imprezy typu incentive. Należą do jednych z największych wydarzeń targowych z zakresu MICE na rynku Europejskim.
Międzynarodowe targi turystyki biznesowej IMEX (The Worldwide Exhibition for Incentive Travel, Meetings and Events) we Frankfurcie odbyły się na terenie kompleksu Messe hala nr 8.
Na targach IMEX nie zabrakło polskiego stoiska, które w tym roku zorganizowane zostało przez Krakow Convention Bureau, Krakowskie Biuro Festiwalowe oraz Gdańsk Convention Bureau. Na polskim stoisku oprócz Krakowa i Gdańska promowali się również partnerzy branży turystyki biznesowej z Trójmiasta. Dodatkową atrakcją Krakowskiego stoiska była możliwość wygrania weekendu w Krakowie.