Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Radca prawny zatrudniony na samodzielnym stanowisku świadczy pomoc prawną zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o radcach prawnych dla Dyrektora jednostki i jego Zastępców, Głównego Księgowego oraz komórek organizacyjnych ZBK.
Do zakresu działania radcy prawnego należy w szczególności:
obsługa prawna czynności związanych z działalnością ZBK,
udzielanie porad prawnych i sporządzanie opinii z zakresu obowiązywania prawa,
informowanie referatów i zespołów o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności ZBK,
uczestniczenie w rokowaniach prowadzonych przez ZBK,
występowanie w imieniu Gminy Miejskiej Kraków w postępowaniu przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym i sądami administracyjnymi w sprawach z zakresu działania ZBK oraz reprezentowanie Skarbu Państwa w sprawach z zakresu administracji rządowej dotyczących gospodarowania nieruchomościami w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
opracowywanie wzorów umów zawieranych przez ZBK we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi ZBK,
opiniowanie zarządzeń, regulaminów i innych dokumentów pod względem prawnym.
Spośród radców prawnych zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach Dyrektor ZBK może powołać koordynatora radców prawnych zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o radcach prawnych.