Profilaktyka przeciwpożarowa obiektów Gminy Miejskiej Kraków

 

Mając na uwadze zapewnienie ochrony przeciwpożarowej w budynkach, obiektach i na terenach, których właścicielem lub użytkownikiem jest Gmina Miejska Kraków, Rada Miasta Krakowa uchwaliła „Program profilaktyki przeciwpożarowej obiektów Gminy Miejskiej Kraków”. Główną intencją programu jest zweryfikowanie stanu bezpieczeństwa pożarowego obiektów gminnych i spowodowanie usunięcia nieprawidłowości.

Program Profilaktyki Przeciwpożarowej Obiektów Gminy Miejskiej Kraków został przyjęty Uchwałą nr CXVI/1209/06 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 września 2006r. w sprawie przyjęcia „Programu profilaktyki przeciwpożarowej obiektów Gminy Miejskiej Kraków”.
W Strategii Rozwoju Krakowa, dla Programu Profilaktyki Przeciwpożarowej Obiektów Gminy Miejskiej Kraków został określony Cel Operacyjny 1- 3 Poprawienie poczucia bezpieczeństwa publicznego a więc:

  • podniesienie stanu ochrony przeciwpożarowej w obiektach, budynkach i terenach będących
    własnością, współwłasnością gminy lub pozostających w jej użytkowaniu lub administrowaniu
  • stworzenie systemu monitorowania, kontrolowania i koordynacji działań w zakresie
    poprawy bezpieczeństwa przeciwpożarowego
  • zwiększenie świadomości osób odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego
    w obiektach Gminy Miejskiej Kraków

Aby cele programu mogłyby być zrealizowane należy:

  • objęć cykliczną kontrolą wszystkie obiekty Gminy Miejskiej Kraków
  • wdrożyć programy edukacyjne w przedszkolach i szkołach, pozwalających na nabycie umiejętności
    bezpiecznych zachowań wśród dzieci
  • uświadomić konieczność przeprowadzania ćwiczeń ewakuacyjnych z określeniem czasu ewakuacji
    w przedszkolach i szkołach, corocznie w pierwszym miesiącu nauki
  • prowadzić aktualną analizę porównawczą pozwalającą określić stany obiektów pod względem
    zabezpieczenia przeciwpożarowego

W Programie zostały określone priorytety jako wyznaczniki do działania tj.:

  1. Stworzenie sprawnie działającego systemu kontroli, nadzoru i koordynacji w zakresie ochrony
    przeciwpożarowej obiektów Gminy
  2. Prowadzenie czynności kontrolno-rozpoznawczych oraz operacyjnego rozpoznania obiektów
    Gminy Miejskiej Kraków w zakresie ochrony przeciwpożarowej
  3. Działania zmierzające do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa wśród osób o ograniczonym stopniu
    samodzielności
  4. Zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego we obiektach, w których przebywa jednocześnie
    większa ilość ludzi
  5. Stałe podnoszenie stanu wiedzy z zakresu ochrony przeciwpożarowej

Gmina Miejska Kraków jest właścicielem lub użytkownikiem 2475 obiektów w tym nadzorowanych przez:

  • Wydział Edukacji - 441
  • Wydział Skarbu Miasta - 33
  • Wydział Kultura i Dziedzictwa Narodowego - 141
  • Wydział Spraw Społecznych - 39
  • Wydział Organizacji i Nadzoru - 17
  • Wydział Mieszkalnictwa - 1804

 

 

 Szczegółowe informacje są udostępniane na wniosek.

Wskazówki dla użytkowników 11 kg butli z gazem - mające szczególne zastosowanie w okresie zimowym.