Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Do zadań Referatu Czynszów z zakresu czynszów lokali mieszkalnych i lokali użytkowych należy:
prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich najemców oraz użytkowników,
naliczanie opłat za korzystanie z lokali mieszkalnych i użytkowych w zasobie i zarządzie ZBK, ich aktualizacja; księgowanie i rozliczanie wpłat na konta użytkowników,
prowadzenie korespondencji, obsługa stron w zakresie uzgadniania rachunków (wpłat, naliczeń na kartotece) lokali oraz zawiadamianie o zmianach wysokości opłat,
wprowadzanie do ewidencji lokali mieszkalnych przyznanych dodatków mieszkaniowych,
prowadzenie ewidencji dokumentów VAT dla zarządzanych bezpośrednio przez ZBK lokali użytkowych, a w szczególności wystawianie faktur VAT i faktur korygujących, prowadzenie i kontrola rejestru VAT,
sporządzanie sprawozdań w zakresie powierzonego działania,
ewidencjonowanie rozliczeń z mieszkańcami w zakresie opłat za media i dodatkowe świadczenia,
bieżącą analizę zaległości czynszowych najemców, przygotowywanie wezwań upominających o zapłatę najemców oraz kompletowanie wymaganej dokumentacji dłużnika na potrzeby działań Referatu Windykacyjno-Prawnego.
Do zadań Referatu Czynszów w zakresie kosztów, obejmujących rozliczanie kosztów nieruchomości należy:
analiza i sprawozdawczość wyników finansowych poszczególnych nieruchomości,
sporządzanie rozliczeń finansowych poszczególnych nieruchomości,
rozliczanie opłat niezależnych od właściciela.
Zadania Referatu Czynszów realizowane są również przez pracowników Referatu Czynszów pracujących w poszczególnych Biurach Obsługi Mieszkańców.
Metka:
Podmiot publikujący:
ZARZĄD BUDYNKÓW KOMUNALNYCH W KRAKOWIE
Osoba odpowiedzialna:
KATARZYNA ZAPAŁ - DYREKTOR
Osoba publikująca:
AGNIESZKA NOWAK - KIEROWNIK REFERATU ORGANIZACYJNEGO